AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #1 Skrevet 17. desember 2021 Har en leilighet på ca 115 kvadrat. Alle rom unntatt badene skal males, og jeg vil benytte malerfirma for å få det gjort. Det er tre soverom, stor stue og kjøkken, lang gang. Hvor mye kan man regne med at et malerfirma vil ta for denne jobben? To strøk, alle vegger? Noen som har benyttet profesjonelle malerfirmaer til malerarbeid hjemme og kan si noe om hva det kostet? Så jeg får en pekepinn? Anonymkode: e92a5...6df
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #2 Skrevet 17. desember 2021 Jeg betalte 32 000 for omkring 50kvm, 2 strøk. Anonymkode: dcb0d...19d
newman01 Skrevet 17. desember 2021 #3 Skrevet 17. desember 2021 Hvordan er underlaget? Må det gjøres arbeid med veggplatene også, eller er det bare å gå rett igang med maling? Om det må sparkles og repareres småskader sniker sluttsummen seg fort opp i 100k. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Skrevet 17. desember 2021 newman01 skrev (2 minutter siden): Hvordan er underlaget? Må det gjøres arbeid med veggplatene også, eller er det bare å gå rett igang med maling? Om det må sparkles og repareres småskader sniker sluttsummen seg fort opp i 100k. Det er helt nye, glatte, vegger. De er noen hvite vegger, og noen blå. Lite eller nesten ingen sparkling etc. Så tror det bare er å gå rett i gang med maling, etter maskering og dekking av gulv og sånn, selvfølgelig. Så du tror det kan bli så dyrt som seks-sifret!?? 😬 Anonymkode: e92a5...6df
newman01 Skrevet 17. desember 2021 #5 Skrevet 17. desember 2021 Timeprisen ligger nok rundt 600 inkl.mva, så det blir fort endel timer. Og så koster maling noe også. Det er bare å kontakte noen lokale malerfirmaer eller legge ut på Mitt Anbud. Bare sjekk at firmaet er registrert og betaler de avgiftene og skattene de skal...
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #6 Skrevet 17. desember 2021 Håndverkertjenester er svinedyrt for tiden. Vi fikk prisanslag på 50.000kr for to soverom. Bor i oslo… Går sikkert an å få det billigere på mitt anbud. Vi gjorde det heller selv. Anonymkode: 9ea07...f30 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #7 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er helt nye, glatte, vegger. De er noen hvite vegger, og noen blå. Lite eller nesten ingen sparkling etc. Så tror det bare er å gå rett i gang med maling, etter maskering og dekking av gulv og sånn, selvfølgelig. Så du tror det kan bli så dyrt som seks-sifret!?? 😬 Anonymkode: e92a5...6df Jeg tipper ca 80 000 kr. Anonymkode: c35f0...392
Wade Skrevet 17. desember 2021 #8 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er helt nye, glatte, vegger. De er noen hvite vegger, og noen blå. Lite eller nesten ingen sparkling etc. Så tror det bare er å gå rett i gang med maling, etter maskering og dekking av gulv og sånn, selvfølgelig. Så du tror det kan bli så dyrt som seks-sifret!?? 😬 Anonymkode: e92a5...6df Å leie inn malere er luksusvare. 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #9 Skrevet 17. desember 2021 Jeg betalte litt over 70 000 for alt, sparkling, maling av vegger, tak, lister, dører. De tok hele leiligheten hos meg, pluss at de flyttet alt av møbler og dekket til, trengte ikke å gjøre noe. Var så deilig og verdt det! Anonymkode: 49697...76a 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #10 Skrevet 17. desember 2021 Wade skrev (16 minutter siden): Jøsses. Vel, om du skal ha profesjonell, hvit arbeidskraft, så blir det dyrt. Tipper et sted mellom 40 og 70K. Ja vel, det kunne jeg tippe også. Tok bare et tall rett ut av løse lufta. Men ja, det blir hvit, profesjonell arbeidskraft jeg blir å benytte. Jeg hadde håpet noen flere med konkret erfaring kunne svare hva de har betalt for å få malt en hel leilighet inne. ts Anonymkode: e92a5...6df 2
Wade Skrevet 17. desember 2021 #11 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja vel, det kunne jeg tippe også. Tok bare et tall rett ut av løse lufta. Men ja, det blir hvit, profesjonell arbeidskraft jeg blir å benytte. Jeg hadde håpet noen flere med konkret erfaring kunne svare hva de har betalt for å få malt en hel leilighet inne. ts Anonymkode: e92a5...6df Jeg tippet ut i fra hva venner betalte for 2 år siden. De betalte 40K for 120kvm bolig, men det er jo to år siden.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #12 Skrevet 17. desember 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja vel, det kunne jeg tippe også. Tok bare et tall rett ut av løse lufta. Men ja, det blir hvit, profesjonell arbeidskraft jeg blir å benytte. Jeg hadde håpet noen flere med konkret erfaring kunne svare hva de har betalt for å få malt en hel leilighet inne. ts Anonymkode: e92a5...6df Som sagt, jeg betalte 32 000 for omkring 50kvm, 2 strøk. Dette gjaldt da 2 soverom og ei stue hvor alt var fiks ferdig og klart for maling. Sleng på et soverom, kjøkken og gang så har du et veldig omtrentlig estimat for din situasjon. Mellom 60 000 - 80 000, avhengig av hvor "heldig" du er. Du sier du ikke kan å male, men maling er en fin ting å lære seg. Jeg har betalt for dette én gang, men i senere tid har jeg gjort det selv og fått like godt resultatet. "Hemmeligheten" er godt utstyr og å være nøye med maskeringsteip. Anonymkode: dcb0d...19d 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #13 Skrevet 17. desember 2021 Ta inn flere firma, slik at du får inn diverse priser. Det vil helt klart variere Anonymkode: 8a90e...4f2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #14 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Som sagt, jeg betalte 32 000 for omkring 50kvm, 2 strøk. Dette gjaldt da 2 soverom og ei stue hvor alt var fiks ferdig og klart for maling. Sleng på et soverom, kjøkken og gang så har du et veldig omtrentlig estimat for din situasjon. Mellom 60 000 - 80 000, avhengig av hvor "heldig" du er. Du sier du ikke kan å male, men maling er en fin ting å lære seg. Jeg har betalt for dette én gang, men i senere tid har jeg gjort det selv og fått like godt resultatet. "Hemmeligheten" er godt utstyr og å være nøye med maskeringsteip. Anonymkode: dcb0d...19d Ja, du svarte, det skal du ha takk for Du var også den eneste i tråden som svarte med konkret erfaring, slik jeg spurte etter. Får være forberedt på en sum mellom 60 og 80 tusen da, ja. Har funnet et firma på MittAnbud jeg kunne tenke meg å kontakte, som har fått svært gode tilbakemeldinger fra alle. Over 100 tilbakemeldinger. ts Anonymkode: e92a5...6df
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #15 Skrevet 17. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, du svarte, det skal du ha takk for Du var også den eneste i tråden som svarte med konkret erfaring, slik jeg spurte etter. Får være forberedt på en sum mellom 60 og 80 tusen da, ja. Har funnet et firma på MittAnbud jeg kunne tenke meg å kontakte, som har fått svært gode tilbakemeldinger fra alle. Over 100 tilbakemeldinger. ts Anonymkode: e92a5...6df Høres ut som et godt valg. Det kan også hende du får deg en hyggelig overraskelse mtp. pris Anonymkode: dcb0d...19d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #16 Skrevet 17. desember 2021 Jeg betalte ca kr 110.000 for stue/kjøkken, gang, tre soverom og kjellerstue (areal ca 120 kvadrat). Da malte de også taket, samt at det var en god del sparkling. Anonymkode: a150b...d6e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #17 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg betalte ca kr 110.000 for stue/kjøkken, gang, tre soverom og kjellerstue (areal ca 120 kvadrat). Da malte de også taket, samt at det var en god del sparkling. Anonymkode: a150b...d6e Tusen takk for konkret svar! Ser jeg må belage meg på at det vil koste en del. Men det er verdt det. Skulle jeg gjort det selv, ville det ikke blitt noe bra resultat, rett og slett. Jeg vil at det skal bli ordentlig bra gjort. ts Anonymkode: e92a5...6df
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #18 Skrevet 17. desember 2021 Gir et råd du ikke har bedt om jeg nå: Velg farger du kan leve med i lang tid når du skal få det gjort profesjonelt 😄 Anonymkode: b8129...eb6 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #19 Skrevet 17. desember 2021 Vi betalte 70 000 for helsparkling og maling av tak og vegger for to soverom, gang og stue. Rommene er på totalt ca 60 m2. Dette ble utført i Oslo i fjor. Godt fornøyd. Anonymkode: 27631...017
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #20 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gir et råd du ikke har bedt om jeg nå: Velg farger du kan leve med i lang tid når du skal få det gjort profesjonelt 😄 Anonymkode: b8129...eb6 Det har jeg tenkt til, ja 😁 ts Anonymkode: e92a5...6df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå