Gå til innhold

Er dette gutte farge eller jente farge? (Stormberg jakke)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel unisex siden det bare står den er til barn. Ville latt barnet velge farge selv.. 

Anonymkode: 41d8f...642

• Liker 22
Skrevet

Passer til begge kjønn vil jeg si :) 

Anonymkode: c19e1...d4f

• Liker 19
Skrevet

Herlighet, hvilken rolle spiller det? Er du engstelig for at et barn vil bli usikker på egen identitet på grunn av fargen på et klesplagg?

Anonymkode: f3866...db8

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Gutte farge eller jente farge? Hva syns du

Anonymkode: 09194...e65

Jente kan farge, og gutte kan farge. Å farge er gøy for alle barn.

Anonymkode: 3792f...951

• Liker 12
Skrevet

Dtet finnes ikke giutte- eller jentefarge!

Anonymkode: 9752d...40f

• Liker 11
Skrevet

Spør mottaker om hva vedkommende synes om pastellfarger. Jeg synes ikke denne var spesielt jentete, men likte ikke fargen (har gutter).

Anonymkode: 0df30...039

• Liker 2
Skrevet

De har jo samme jakken i både "jentefarge" (rosa) og "guttefarge" (blå), så hvorfor ikke velge en av dem om det er avgjørende at det skal være en av disse oppkonstruerte fargebegrepene? 

Anonymkode: 37d92...827

• Liker 4
Skrevet

Herregud den er grønn. Den kan vel brukes av begge kjønn. (Det kunne den faktisk gjort om den var rosa eller blå også, for jenter kan faktisk bruke blå og gutter rosa) 

Anonymkode: 3e4da...f57

• Liker 15
Skrevet

Litt usikker, har jakken penis eller vagina?

• Liker 22
Skrevet

Vi har denne til vår gutt, men hadde ikke stusset om en jente hadde den på også 😃

• Liker 3
Skrevet

Hva i alle dager er dette for et spørsmål??? Denne er like fin til alle barn. 

Anonymkode: 6215a...37e

• Liker 6
Skrevet
Athena79 skrev (3 minutter siden):

Grønn er en nøytralfarge. 

Dette👆👍

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Herregud den er grønn. Den kan vel brukes av begge kjønn. (Det kunne den faktisk gjort om den var rosa eller blå også, for jenter kan faktisk bruke blå og gutter rosa) 

Anonymkode: 3e4da...f57

Ja, det kan de, men du hadde likevel ikke kjøpt en knasj rosa jakke til gutten med mindre han ønsket det selv. Vi trenger ikke late som noe annet. 

Anonymkode: 94c56...2cd

• Liker 2
Skrevet

Hadde aldri kjøpt denne til mitt barn, som er jente, fordi hun er av typen som ruller ned en bakke, og da ville den lyse fargen på jakken gjort at hun så skitten ut etter 5 min ute. Kunne heller hatt en genser i den fargen, siden hun har jakke over den når hun ruller ned bakken

Anonymkode: fe376...e0f

• Liker 2
Skrevet

Eneste fargen jeg ubevist tillegger et kjønn er rosa. Alle andre farger er unisex i hode mitt. Ville feks automatisk annta at det var en jentunge jeg så viss det var rosa jakke på ungen.

Men ting forandrer seg hele tiden da, rosa var en farge menn brukte en gang i tiden, og var ikke en feminin farge.

Anonymkode: 771b2...23c

• Liker 4
Skrevet (endret)

Nøytral grønnfarge som passer både til gutt og jente, etter min mening.

Det må jo være lov å spørre om man oppfatter et plagg som gutteplagg eller jenteplagg uten at TS skal bli høvlet ned?

Det er fortsatt gutte-/jente-/herre-/dameavdelinger i klesbutikkene uten at det er krenkende på noe vis. Fritt fram å velge klær fra alle avdelinger uavhengig av kjønn, men ikke lat som at det ikke eksisterer ulike kolleksjoner til hankjønn/hunkjønn og gjør dette til et problem.

Endret av Dråpe
Tastefeil
  • Liker 1
Skrevet
Dråpe skrev (3 minutter siden):

Det er fortsatt gutte-/jente-/herre-/dameavdelinger i klesbutikkene uten at det er krenkende på noe vis.

Joda, men herre og dameavdeling er på grunn av snitt, ikke farge. 

Anonymkode: cee81...920

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...