Gå til innhold

Hvilke sminkeprodukter for glatt hud look?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at filter er filter men ser ofte jenter i virkeligheten med så glatt og jevn finish på sminken! 

Hvordan får man det? Er det primer? Settingpudder? Det som kalles baking? God foundation? Jeg klarer ikke knekke koden og trenger tips ❤️ Vil gjerne høre fra de med erfaring som får en perfekt hudsminkefinish :)

Anonymkode: fb7aa...586

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo alt, i kombinasjon med glatt hud under.

I tillegg krever det mye vedlikehold, for når sminken setter seg og får påvirkning av at du er ute/aktiv/huden skal puste så vil det ofte komme oksidering, sette seg i porer eller overskudd av fett. 

Men produktene er gjerne en solid primer, tykk foundation som gjerne settes med svamp - settingpudder og så et godt lag med fikseringsspray.

Mange legger også tykke lag med concealer - i større deler av ansiktet.

Det er ikke særlig praktisk til hverdags synes jeg da. 

Men om du ønsker mer dekk er jo heldekkende foundations veien å begynne, alltid med primer under. Bare husk på at dess mer dekk dess mindre pusting for huden = man får lett tilstoppede porer og urenheter. Også en grunn til at dette egner seg best til avogtil og ikke hver dag :) 

Skrevet
Fløff skrev (4 timer siden):

Hei! Det er ikke mere dekk jeg ønsker, men det glatte resultatet. Jeg har fin hud uten urenheter eller arr men litt store porer og erfarer at sminke legger seg dårlig på huden min og gir en stygg struktur og overflate, tendensen er at enten blir det for tørt og skjoldete og da fremheves rynker og porer skikkelig, eller så blir det for fet og blank finish. Jeg har prøvd utallige foundations og mineralpuddere og påføring med flytende foundation og svamp er best men ikke "nok". Jeg har prøvd noen settingpuddere som jeg har påført både med børste og svamp men blir da veldig matt og livløs og maskete.. 

Skulle så gjerne ha knekt koden og fått en innføring i type produkter og type metode for påføring! 

Settingspray har jeg aldri prøvd utenom en billig fra makeup mekka som ikke var noen forskjell. Er settingspray med å gi den glatte overflaten? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei! Det er ikke mere dekk jeg ønsker, men det glatte resultatet. Jeg har fin hud uten urenheter eller arr men litt store porer og erfarer at sminke legger seg dårlig på huden min og gir en stygg struktur og overflate, tendensen er at enten blir det for tørt og skjoldete og da fremheves rynker og porer skikkelig, eller så blir det for fet og blank finish. Jeg har prøvd utallige foundations og mineralpuddere og påføring med flytende foundation og svamp er best men ikke "nok". Jeg har prøvd noen settingpuddere som jeg har påført både med børste og svamp men blir da veldig matt og livløs og maskete.. 

Skulle så gjerne ha knekt koden og fått en innføring i type produkter og type metode for påføring! 

Settingspray har jeg aldri prøvd utenom en billig fra makeup mekka som ikke var noen forskjell. Er settingspray med å gi den glatte overflaten? 

Jeg synes settingspray gir finere finish - sammen med bra primer. 

Det at det blir livløst med settingpudder løser folk med å bruke forsiktig highlighter til sist. Type less is more. Om du vil unngå tørt og kakene velger du flytende/krem highlighter. 

Jeg har bare prøvd Urban Decay for å låse sminken, den er veldig god.

Fix+ er ikke fiksering egentlig, det er bedre til øyenskygge. 

Men primer og fikseringsspray utgjør forskjell altså. Og her er kvalitet viktig, ville selv unngått makeupmekka. Kjør «ikonene» på akkurat det. 

Mange liker Smashbox sine primere (gel, ikke vannet) samt Urban Decay sin spray (all nighter). 

• Liker 1
Skrevet

God hudpleierutine er også veldig viktig! 

Skrevet
temolitus skrev (1 time siden):

God hudpleierutine er også veldig viktig! 

Tror jeg har god hudpleierutine da huden min er ganske fin uten sminke foruten store porer og litt blek. 

Skrevet

Det «trikset» som jeg kan garantere gir dramatisk bedre resultat er å barbere vekk all dun i ansiktet. Jeg foretrekker «manne-høvel», de tar bedre enn «damehøvel»

Anonymkode: 14619...13b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det «trikset» som jeg kan garantere gir dramatisk bedre resultat er å barbere vekk all dun i ansiktet. Jeg foretrekker «manne-høvel», de tar bedre enn «damehøvel»

Anonymkode: 14619...13b

Hm gir ikke det stubber og irritert hud? Hvor ofte fjerner du det da? 

Det er ikke hårene som er problemet med finishen jeg får men at sminken forstørrer porer og sitter dårlig, kaker seg osv 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...