AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #1 Skrevet 17. desember 2021 Jeg og samboer har nå lyst til å prøve på barn nr 2. Vi har ei jente fra før på 12 mnd og vi ønsker selvsagt et søsken til henne og helst så «tette» som mulig. Greia er at vi har to veldig nærme vennepar som også prøver å få barn. Det ene venneparet har nå prøvd i snart 2 år uten lykke og skal få hjelp. Vennepar nr 2 har gjennomgått et par spontanaborter 😭 Jeg hadde håpt begge to venneparene skulle «lyktes» før meg slik at jeg skulle slippe å få dårlig samvittighet over å bli gravid igjen så fort. Eller nå er det selvsagt ikke sånn at jeg forventer at det ordner seg fort for oss men HVIS det skulle det.. Vi ønsker jo ikke vente for lenge heller, mtp aldersforskjell.. vet ikke hva vi skal gjøre 😭 skulle ønske jeg kunne hjulpet vennene mine først før meg selv ❤️ Ønsker de bare det aller beste Anonymkode: b6a1a...eab
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #2 Skrevet 17. desember 2021 Nei kjør på som du selv ønsker Anonymkode: 48f44...4ac 8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #3 Skrevet 17. desember 2021 Kan ikke gjøre seg avhengig av hva andre får til. Og du har heller ingen garanti at du blir gravid med en gang. Jeg ble gravid med førstemann på første forsøk. Andremann tok 6 år. Anonymkode: 14091...960 17
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og samboer har nå lyst til å prøve på barn nr 2. Vi har ei jente fra før på 12 mnd og vi ønsker selvsagt et søsken til henne og helst så «tette» som mulig. Greia er at vi har to veldig nærme vennepar som også prøver å få barn. Det ene venneparet har nå prøvd i snart 2 år uten lykke og skal få hjelp. Vennepar nr 2 har gjennomgått et par spontanaborter 😭 Jeg hadde håpt begge to venneparene skulle «lyktes» før meg slik at jeg skulle slippe å få dårlig samvittighet over å bli gravid igjen så fort. Eller nå er det selvsagt ikke sånn at jeg forventer at det ordner seg fort for oss men HVIS det skulle det.. Vi ønsker jo ikke vente for lenge heller, mtp aldersforskjell.. vet ikke hva vi skal gjøre 😭 skulle ønske jeg kunne hjulpet vennene mine først før meg selv ❤️ Ønsker de bare det aller beste Anonymkode: b6a1a...eab Helt irrasjonelt tenkt. De får ikke barn noe fortere om du venter Anonymkode: 083f5...aa9 21
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #5 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og samboer har nå lyst til å prøve på barn nr 2. Vi har ei jente fra før på 12 mnd og vi ønsker selvsagt et søsken til henne og helst så «tette» som mulig. Greia er at vi har to veldig nærme vennepar som også prøver å få barn. Det ene venneparet har nå prøvd i snart 2 år uten lykke og skal få hjelp. Vennepar nr 2 har gjennomgått et par spontanaborter 😭 Jeg hadde håpt begge to venneparene skulle «lyktes» før meg slik at jeg skulle slippe å få dårlig samvittighet over å bli gravid igjen så fort. Eller nå er det selvsagt ikke sånn at jeg forventer at det ordner seg fort for oss men HVIS det skulle det.. Vi ønsker jo ikke vente for lenge heller, mtp aldersforskjell.. vet ikke hva vi skal gjøre 😭 skulle ønske jeg kunne hjulpet vennene mine først før meg selv ❤️ Ønsker de bare det aller beste Anonymkode: b6a1a...eab Hadde startet prøvingen av nr 2 😀 Anonymkode: 07482...b77 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #6 Skrevet 17. desember 2021 Dere må starte når det passer for dere, ikke for de rundt. Som andre sier kan det jo være det tar litt tid. Anonymkode: a3297...4fa 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #7 Skrevet 17. desember 2021 Tilpasser du livet ditt etter rhva andre har og får til på alle andre områder også? Anonymkode: 7ec33...2ac 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #9 Skrevet 17. desember 2021 Du skal ikke tilpasse deg noen andre enn de du bor med. At venneparet sliter med å bli gravid er trist og kjipt, men det er ingen grunn til at dere ikke skal prøve på nummer to. Blir jo litt som at du skal sette hele livet ditt på vent fordi naboen får kreft Anonymkode: 1d466...4c8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #10 Skrevet 17. desember 2021 Nei, kjør på når det passer for dere! De har det vanskelig, uansett om det er kassadamen eller du som blir gravid. Jeg brukte mange år på å få barn, og syns det var like vondt hver gang noen venner fikk i mellomtiden. Og kunne godt gråte når kassadamen på kiwi var gravid, bare fordi det var vondt og vanskelig uansett. Opplevde også at ei nær venninne fortalte hun var gravid, etter jeg hadde spontanabort selv, og det var helt grusomt. Men, ville aldri at hun skulle latt være å få barn, eller ikke si noe for å skåne meg. Det hadde ikke hatt noen hensikt, fordi jeg hadde ikke blitt fortere/lettere gravid uansett. Anonymkode: c8b28...d09 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #11 Skrevet 17. desember 2021 Synes det er fint tenkt av deg da, at du vil ta hensyn til deres følelser og situasjon Det handler nok mest om hvordan du formidler nyheten og hvordan du opptrer. Hadde du spurt de hadde de jo aldri bedt dere om å vente for deres skyld. Anonymkode: eecbf...166
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #12 Skrevet 17. desember 2021 Jeg har selv vært i den situasjonen at «alle» fikk barn mens vi brukte flere år, flere spontanaborter og flere ivf-forsøk. Det var litt sårt å høre om andres graviditeter, men det var enda verre med de som ikke fortalte meg det selv. Hvis jeg fikk greie på at noen ikke hadde turt å få flere barn fordi de ventet på meg, hadde det vært virkelig skuffende og vondt - samtidig som jeg hadde følt enda mer press på å få det til selv, noe som absolutt ikke hjelper. Hvorfor skal andre lide fordi vi ikke fikk det til? Det er resten av livet deres det er snakk om - sett i gang hvis det er det DERE vil Anonymkode: 815e2...d62 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #13 Skrevet 17. desember 2021 Når det kommer til sånne ting og du har lyst på et barn til så skal du ikke vente. Ja, det er mulig du blir gravid på første forsøk men plutselig tar det 1-2 år for deg også. Jeg ble gravid innen 3 måneder første gang og neste gang brukte jeg 1 år. Anonymkode: f638d...3d3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #14 Skrevet 17. desember 2021 Om fine venner lykkes i å få barn eller ikke har over hodet ingen ting med med om dere skal forsøke å få et barn til. Dersom dere skal vente til det klaffer for vennene deres kan dere risikere å vente lenge, evt. for evig. Har selv et vennepar som ikke kan få barn, og som nå har gitt opp. Da vi ventet nr. 2 temmelig raskt etter vi fikk nr. 1 så har vi ikke hatt noen kontakt med de. Og sånn er det bare. Anonymkode: 0c034...793
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #15 Skrevet 17. desember 2021 Man kan ikke gå å tilpasse sine graviditeter etter andre mennesker og hva de får til. Anonymkode: 2df82...142 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå