Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er nygravid og har trolig helt siden barndommen gått med knekt haleben. Har slått det kraftig 2 ganger, hvor jeg ikke var på røntgen før 2. gangen, hvor det viste seg at de to nederste leddene står rett opp og innover. Har jo lenge tenkt på om dette muligens kan få betydning under en fødsel. Er såpass tidlig i svangerskapet at det enda er flere uker til time med jordmor for å ta dette opp.

Har noen erfaringer med dette?? 

Anonymkode: 49db6...d03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville fått undersøkt om dette vil bli smertefullt under fødsel.. er jo endel nerver der nede.. og blir endel press fra innsiden når hodet kommer.. lykke til💕

Anonymkode: 5adf3...13d

Skrevet

Jeg knakk halenebenet under forje fødsel, men fødte vaginalt nr 3 nå for ikke så lenge siden :) Nå er jo brudd forskjellige, men .. Snakk med jordmor om det dersom det er noe som bekymrer deg :) 

Det gikk iallefall fint for meg! :) Lykke til! 

Anonymkode: 898ac...165

Skrevet

Eg har hatt ein del vondt i halebeinet etter fødsel. Leve greitt med det. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 18142...94d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 21.31):

Jeg knakk halenebenet under forje fødsel, men fødte vaginalt nr 3 nå for ikke så lenge siden :) Nå er jo brudd forskjellige, men .. Snakk med jordmor om det dersom det er noe som bekymrer deg :) 

Det gikk iallefall fint for meg! :) Lykke til! 

Anonymkode: 898ac...165

Huff au! Hørt om at dette ikke er så uvanlig at kan skje under fødsel, men knekker ikke det da motsatt vei? altså "utover" under en fødsel, VS. når man faller på rumpa? 😅 Livredd for at mitt vil ende opp med å stå i veien, og lede til keisersnitt (værste fall hastekeisersnitt) 😟

Anonymkode: 49db6...d03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...