AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #1 Del Skrevet 17. desember 2021 Vurderer å kjøpe meg en stasjonsvogn, uten at det er noen bråhast med dette. Både brukt og ny er aktuelt. Har sett meg ut noen modeller fra ulike merker, og vil i den anledning høre hva dere har av erfaringer med disse. Alle svar mottas med takk. Det som betyr mest er komfort, god plassutnyttelse og et bilhold uten for store overraskelser. Modeller jeg per nå vurderer: Skoda Octavia Peugeot 308 Mercedes C-klasse Opel Astra Kia Ceed Anonymkode: 56a75...e8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 17. desember 2021 #2 Del Skrevet 17. desember 2021 Jeg ville gått for brukt i hvert fall, minst 3 år gammel. Ellers vil du risikere et ganske kraftig verditap. Under 10% av nybiler som selges nå til privatpersoner har diesel- eller bensinmotor, og stasjonsvogn er en av de minst populære karosseritypene. Så markedet for nyere slike om noen år er nok ganske så lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #3 Del Skrevet 17. desember 2021 Hva trenger du stasjonsvogn til da? Har du familie og barn som skal få plass? Hund? Mye bagasje ved reise? Har du noen drivstoffpreferanser? Max pris? Anonymkode: da74a...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vurderer å kjøpe meg en stasjonsvogn, uten at det er noen bråhast med dette. Både brukt og ny er aktuelt. Har sett meg ut noen modeller fra ulike merker, og vil i den anledning høre hva dere har av erfaringer med disse. Alle svar mottas med takk. Det som betyr mest er komfort, god plassutnyttelse og et bilhold uten for store overraskelser. Modeller jeg per nå vurderer: Skoda Octavia Peugeot 308 Mercedes C-klasse Opel Astra Kia Ceed Anonymkode: 56a75...e8a Ville heller gått for en mpv Har Citroën selv, 1-7 seter etter behov får inn frysebokser mm billig å holde og i innkjøp Anonymkode: be524...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 17. desember 2021 #5 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vurderer å kjøpe meg en stasjonsvogn, uten at det er noen bråhast med dette. Både brukt og ny er aktuelt. Har sett meg ut noen modeller fra ulike merker, og vil i den anledning høre hva dere har av erfaringer med disse. Alle svar mottas med takk. Det som betyr mest er komfort, god plassutnyttelse og et bilhold uten for store overraskelser. Modeller jeg per nå vurderer: Skoda Octavia Peugeot 308 Mercedes C-klasse Opel Astra Kia Ceed Anonymkode: 56a75...e8a Beste plassutnyttelse av de du har listet opp, er Skodaen. Uten tvil! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #6 Del Skrevet 17. desember 2021 Personlig hadde jeg valgt Volvo v90, men av de du skrev ville jeg valgt Skoda octavia. Helt grei stasjonsvogn. Anonymkode: 6b961...2f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wade Skrevet 17. desember 2021 #7 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Personlig hadde jeg valgt Volvo v90, men av de du skrev ville jeg valgt Skoda octavia. Helt grei stasjonsvogn. Anonymkode: 6b961...2f4 Det er jo en helt annen klasse... AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vurderer å kjøpe meg en stasjonsvogn, uten at det er noen bråhast med dette. Både brukt og ny er aktuelt. Har sett meg ut noen modeller fra ulike merker, og vil i den anledning høre hva dere har av erfaringer med disse. Alle svar mottas med takk. Det som betyr mest er komfort, god plassutnyttelse og et bilhold uten for store overraskelser. Modeller jeg per nå vurderer: Skoda Octavia Peugeot 308 Mercedes C-klasse Opel Astra Kia Ceed Anonymkode: 56a75...e8a Av disse så er C-klasse den beste bilen, men Octavia det beste kjøpet. Kjøp bensinmotor med firehjulstrekk og automatgir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #8 Del Skrevet 17. desember 2021 Av de du lister opp ville jeg ha valgt Skoda Octavia. Men jeg ville heller ha kjøpt en Passat. Anonymkode: f9655...06a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #9 Del Skrevet 17. desember 2021 Wade skrev (1 minutt siden): men Octavia det beste kjøpet. Kjøp bensinmotor med firehjulstrekk og automatgir. Evt diesel, funker fint det også! Anonymkode: 98576...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wade Skrevet 17. desember 2021 #10 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Evt diesel, funker fint det også! Anonymkode: 98576...c4e Dersom du kjører minst 30 min hver gang du starter bilen, så ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #11 Del Skrevet 17. desember 2021 Honda Civic tourer er en knallbil. Hatt i mange år uten noen utgifter på annet enn slitedeler, god plass og veldig god å kjøre. Det er også billige deler dersom noe må byttes, det er greit å ha i bakhodet. Anonymkode: 0f3d1...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #12 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Honda Civic tourer er en knallbil. Hatt i mange år uten noen utgifter på annet enn slitedeler, god plass og veldig god å kjøre. Det er også billige deler dersom noe må byttes, det er greit å ha i bakhodet. Anonymkode: 0f3d1...b90 honda selger ikke nye civic tourer i norge lenger. Anonymkode: ee242...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #13 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): honda selger ikke nye civic tourer i norge lenger. Anonymkode: ee242...1d9 TS skriver at både brukt og ny er aktuelt, så da spiller vel ikke det så stor rolle. Anonymkode: 0f3d1...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #14 Del Skrevet 17. desember 2021 Wade skrev (2 timer siden): Det er jo en helt annen klasse... Av disse så er C-klasse den beste bilen, men Octavia det beste kjøpet. Kjøp bensinmotor med firehjulstrekk og automatgir. ...Bare styr unna DSG-kassa, den kan bli dyr. 😅 Når det er sagt ville jeg kanskje vurdert Skoda Superb istedenfor Octavia om dere har mulighet til det. Tror faktisk dette er den stasjonsvogna med desidert størst plass innvendig (ikke skyt meg om jeg tar feil her, altså) på markedet. Det var i alle fall det for noen år tilbake siden, mulig blant annet Volvo V90 er inne på noe ala det samme i dag. Anonymkode: 6780c...c5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #15 Del Skrevet 17. desember 2021 Octavia fra listen, eller som en annen her skriver, heller Superb(veldig god komfort). Men i samme gruppe, bare litt dyrere, ville jeg absolutt gått for Volvo V60 av den nye typen. Anonymkode: e0ee8...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wade Skrevet 17. desember 2021 #16 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): ...Bare styr unna DSG-kassa, den kan bli dyr. Anonymkode: 6780c...c5f Uproblematisk med nybilgaranti. AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Octavia fra listen, eller som en annen her skriver, heller Superb(veldig god komfort). Men i samme gruppe, bare litt dyrere, ville jeg absolutt gått for Volvo V60 av den nye typen. Anonymkode: e0ee8...bdc V60 er vel ikke dyrere enn en C-klasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #17 Del Skrevet 17. desember 2021 Jeg regner med at du ønsker en liten/mellomstor stasjonsvogn, og ikke en av de store. Av de du nevner ville jeg gått for Octavia. Volvo V60, som også er nevnt over her, er en annen modell jeg absolutt ville vurdert. Anonymkode: b563a...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #18 Del Skrevet 18. desember 2021 Av din liste hadde jeg valgt Kia Ceed. Mest for pengene, god kvalitet og 7 års garanti fra ny. Hva med MG 5? God deal: https://www.tv2.no/a/13892520/ Anonymkode: 986f5...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wade Skrevet 20. desember 2021 #19 Del Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 9.52): Av din liste hadde jeg valgt Kia Ceed. Mest for pengene, god kvalitet og 7 års garanti fra ny. Hva med MG 5? God deal: https://www.tv2.no/a/13892520/ Anonymkode: 986f5...654 Hvis du vil være prøvekanin så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #20 Del Skrevet 20. desember 2021 MG ZS har fungert sånn passe, men det har vært en utrolig rimelig bil. Vil tro at MG 5 er teknisk sett en forbedring. Anonymkode: 986f5...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå