rorodinbåt Skrevet 16. desember 2021 #1 Del Skrevet 16. desember 2021 Hei jobber selv i barnehage og er helt utkjørt av mye sykdom på jobb og null vikarer. Og når foreldre gang på gang leverer forkjøla barn og sier "nei de er helt friske". Men man observerer raskt aj barnet slett ikke er frisk og når man tar feber, så har det mye feber. Hvordan kan man levere syke barn i barnehagen, når man gang på gang sender ut skriv at nå er vi strenge. Tenker dere ikke over smitte til andre barn og til oss voksne. Er det rart man blir sliten når man nesten må krangle med foreldre for at de skal komme og hente barna. Vi som jobber i barnehage går med en konstant frykt, er det korona denne gangen? Vi har hatt smitte i barnehagen og man tenker ikke lenger vil man få korona, men NÅR får man det. Selv er jeg bare hjemme på fritid, fordi jeg er redd og dra med smitte til barnehagen. I en barnehage kan man ikke holde avstand. Barna må få lov å være på fanget når de trenger det. Så vær så snill hold syke barn hjemme, så gjør dere jobben vår litt lettere iallefall. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 16. desember 2021 #2 Del Skrevet 16. desember 2021 Jeg synes det er så vanskelig å vurdere. I dag hadde jeg tenkt å levere ungene i barnehagen, men jeg startet seint på jobb så vi unnet oss en rolig morgen. Ti minutter før vi skulle dra kastet fireåringen opp over hele sofaen. Hadde jeg levert til normal tid ville dette skjedd i barnehagen. Fælt og tenke på. Og da har vi altså tatt alle forholdsregler. 3 åringen kastet opp i helga, så ungene var hjemme i 48 timer etterpå, mandag og tirsdag. Og når treåringen fikk hånd munnsyken for to uker siden, merket vi ikke noe annet enn at barnehagen kommenterte at hun var uvanlig stille utover ettermiddagen og hadde vurdert å ringe men droppet det da de ikke helt klarte å sette fingeren på noe. Klart man holder ungene hjemme ved tydelig sykdom, men alle de hvis om atte tilfellene er helt håpløse og vurdere... Nå har jeg ingenting imot å bli ringt da, hvis jeg har feilvurdert, men det gjelder vel kanskje ikke alle foreldre. Det som opprører meg om dagen er de foreldrene som er anbefalt hurtigtester av sine barn av kommuneoverlegen, men dropper det siden " det bare er en anbefaling" og "ungene ikke ville". Skjønner ikke at det er mulig! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 16. desember 2021 #3 Del Skrevet 16. desember 2021 Syke barn skal holdes hjemme! Jeg reagerer på at folk reagerer med vantro når jeg sier at ungene måtte testes hver dag i en uke her hjemme. Flere har spurt om jeg virkelig har testet dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 17. desember 2021 #4 Del Skrevet 17. desember 2021 rorodinbåt skrev (11 timer siden): Hei jobber selv i barnehage og er helt utkjørt av mye sykdom på jobb og null vikarer. Og når foreldre gang på gang leverer forkjøla barn og sier "nei de er helt friske". Men man observerer raskt aj barnet slett ikke er frisk og når man tar feber, så har det mye feber. Hvordan kan man levere syke barn i barnehagen, når man gang på gang sender ut skriv at nå er vi strenge. Tenker dere ikke over smitte til andre barn og til oss voksne. Er det rart man blir sliten når man nesten må krangle med foreldre for at de skal komme og hente barna. Vi som jobber i barnehage går med en konstant frykt, er det korona denne gangen? Vi har hatt smitte i barnehagen og man tenker ikke lenger vil man få korona, men NÅR får man det. Selv er jeg bare hjemme på fritid, fordi jeg er redd og dra med smitte til barnehagen. I en barnehage kan man ikke holde avstand. Barna må få lov å være på fanget når de trenger det. Så vær så snill hold syke barn hjemme, så gjør dere jobben vår litt lettere iallefall. Tenker at man må forklare til foreldrene at det ikke bare handler om koronasmitte. Dersom barna smitter ansatte med andre ting, må de ansatte være hjemme og etterhvert er der da kanskje ikke bemanning igjen, slik at barnehagen i verste fall stenges. De skyter seg selv i foten ved å sende barna syke (fordi de må på jobb og barna må være i bhg). Det får ringvirkninger med vanlig forkjølelse også nå! Og det smitter andre barn slik at deres foreldres jobber lider under det osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg