Gå til innhold

Narsissister som blir psykologer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette må vel være det perfekte yrket for en som er narssisist?

Bli beundret og sett opp til, samtidig som de kan manipulere og styre sårbare mennesker?

Anonymkode: 162a0...475

Videoannonse
Annonse
Skrevet

😳😳😳

Anonymkode: e6cab...83b

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke de klarer jobben, man må ha empati for å være psykolog.
Men utdannelsen kan de jo ta

Anonymkode: 119de...796

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror ikke de klarer jobben, man må ha empati for å være psykolog.
Men utdannelsen kan de jo ta

Empati kan de vel fake?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Empati kan de vel fake?

Er vel en del følelser de ikke kan gjenkjenne, så ser for meg det blir utfordrende. Finnes sikkert noen narsissistiske psykologer, men om de gjør det bra, det vet jeg ikke

Skrevet

Narsissister har ikke tålmodighet for andres følelser. Narsissister har ikke energi til å sitte å høre på andre mennesker snakke om seg selv og sine liv. En ekte narsissist søker seg neppe til psykologyrket.

Men du kan ha psykologer som blir utbrente og mister tålmodighet med enkelte pasienter. Du kan ha psykologer som har dårlige personlige grenser og som dras inn i pasientenes drama, særlig pasienter med emosjonell ustabilitet. 

Men en sjelden gang kan nok noen med svært avvikende trekk, som han homofile som forgrep seg på mannlige pasienter, ende opp i yrket. Men her tror jeg at han hadde undertrykt homofilien sin og at han sakte men sikkert så en mulighet til å leve denne ut gjennom yrket sitt, og at han mistet grepet totalt. 

Har du psykologer som har narsissistiske trekk så finner de fort noe annet å gjøre enn å sitte og snakke med folk som sliter. Disse psykologene skriver nok helst bøker, har spalter i avisene, lar seg villig vekk intervjue av media og holder foredrag. Det faktiske harde arbeidet med å jobbe klinisk har de ikke motivasjon til. 

Anonymkode: d6623...495

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...