Gå til innhold

Har du avsluttet vennskap, sluttet å følge eller blokkert noen antivaksere?

Klump

Anbefalte innlegg

Har satt noen på stumm på fb fordi de deler alt mulig konspirasjonstull. Ikke fordi de ikke tar vaksinen, det er deres valg, men det er slitsomt med Bill Gates-er-et-romvesen-som eksperimenterer-med-oss og liknende vissvass.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det har jeg ikke, og det kommer jeg aldri til å gjøre. 
Jeg liker ikke verden slik den har utviklet seg det siste året..

Jeg anser mennesker som daglig poster hets mot mennesker som har valgt å ikke vaksinere seg - som like lite intelligente som dem som tror vaksinen inneholder 5G og alskens konspirasjonsteorier. 
Men, jeg har til dags dato ikke truffet noen på vennelisten min som tilhører 5G konspiratorene - dog har jeg noen på vennelisten som har gjort det til sin daglige jobb å hetse de 8-10% som ikke har vaksinert seg. Rimelig spesielle mennesker i mine øyne. 

Jeg er glad jeg ikke trenger å stå til regning for polarisende meninger når pandemien er slutt. Da har jeg integriteten i behold. 
Det som har vært mest skremmende her på forumet, er at brukere jeg anså som meget oppegående - nå er de brukerne som hetser over en lav sko, og legitimerer polarisering lett som en plett. Farlig utvikling! Man gjør narr av konspiratoriske mennesker - samtidig som man fremstår temmelig besatt selv..det er både morsomt og skremmende på samme tid. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-C- skrev (20 timer siden):

Kjenner ingen antivaxere personlig.

Stor forskjell på en antivaxer og en person som ikke vil ta én vaksine.

Derimot har jeg faktisk gjort så jeg ikke får opp varsel fra folk som daglig spyr fra seg masse dritt om de som ikke vil ta vaksine.

Bare fordi det er too much, orker ikke se det mer. Det har jo blitt en offentlig heksejakt! Alt fra morobilder/memes til stygge artikler.

Det vekker en side i noen mennesker som jeg synes er direkte stygg!

Det verste jeg ser er de som sittet der med røyken i munnen og mener folk som ikke er vaksinert ikke burde ha rett til hjelp da «de har valgt det selv».

Også røyker de.. Veldig ironisk! Håper for guds skyld de frasier seg hjelp om de får kols eller lungekreft!

Jeg kjenner noen få som ikke har tatt vaksinen - enda, da de har sine grunner. Oppegående, fine folk alle sammen som ikke gjør narr av andre mennesker. Ikke er de antivaxxere heller. De har bare ikke tatt denne spesifikke vaksinen, enda.

Har faktisk blokkert flere av denne typen enn antivaxere. Er fullvaksinert selv, men orker ikke lese dette mer

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silla123 skrev (På 16.12.2021 den 23.35):

Jeg har ikke slettet noen, men når jeg treffer stolte vaksinemotstandere som skal i protest og bla bla så mister jeg sånn ca all respekt for dem innvendig, ikke at jeg viser det da.

Sletter ingen jeg, men kan miste respekten for de mest ekstreme vaksinemotstanderne ja. Men vet du hva? Det gjør jeg ogs med de mest ekstreme vaksineekstremistene også, som har blind tiltro til big farma, blind tillit til staten, blind tiltro de "offentlige ekspertene" som i 2 år nå har vist at de ikke har noen kontroll, vaksinen fungerer ikke slik de hadde tenkt. Har så inderlig lyst å komme med en rekke banneord :) for å understreke idiotien i denne blinde tiltroen som det er bevist ikke er grunnlag for. Når de har bommet på dette, hvorfor skal de ikke kunne bomme på at at de sier at sjansen for bivirkninger er liten også på sikt ? Så ikke bare mist respekt! Tenk selv litt og se hva mange forskjellige kilder sier, og gjør deg opp en mening. Ofte bør man ende opp med en sunn avventende skeptisk holdning. For de verste vaksineekstremistene skremmer meg langt mer en en motstanderne. Det virker som de mener at noen skal ofre livet sitt for at alle skal gjøre som de. Om ikke  skal de tvinge de til det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 time siden):

Nei, det har jeg ikke, og det kommer jeg aldri til å gjøre. 
Jeg liker ikke verden slik den har utviklet seg det siste året..

Jeg anser mennesker som daglig poster hets mot mennesker som har valgt å ikke vaksinere seg - som like lite intelligente som dem som tror vaksinen inneholder 5G og alskens konspirasjonsteorier. 
Men, jeg har til dags dato ikke truffet noen på vennelisten min som tilhører 5G konspiratorene - dog har jeg noen på vennelisten som har gjort det til sin daglige jobb å hetse de 8-10% som ikke har vaksinert seg. Rimelig spesielle mennesker i mine øyne. 

Jeg er glad jeg ikke trenger å stå til regning for polarisende meninger når pandemien er slutt. Da har jeg integriteten i behold. 
Det som har vært mest skremmende her på forumet, er at brukere jeg anså som meget oppegående - nå er de brukerne som hetser over en lav sko, og legitimerer polarisering lett som en plett. Farlig utvikling! Man gjør narr av konspiratoriske mennesker - samtidig som man fremstår temmelig besatt selv..det er både morsomt og skremmende på samme tid. 

Helt enig i det du skriver. Har også blitt overrasket av flere her inne, men har ignorert de verste 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring som uvaksninert, er at det faktisk er alle de som er vaksinert som skal tute ørene mine fulle av hvor farlig covid er å at alle må vaksinere seg. Hvorfor er det så mye verre at uvaksinerte deler sin mening eller grunn til hvorfor de ikke vil vaksineres? Alle uvaksinerte er ikke konspirasjonsteoretikere, og jeg sletter/kutter da ikke venner som reklamerer for vaksinen.

Endret av celmarith
Feilsitering
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

celmarith skrev (6 timer siden):

Min erfaring som uvaksninert, er at det faktisk er alle de som er vaksinert som skal tute ørene mine fulle av hvor farlig covid er å at alle må vaksinere seg. Hvorfor er det så mye verre at uvaksinerte deler sin mening eller grunn til hvorfor de ikke vil vaksineres? Alle uvaksinerte er ikke konspirasjonsteoretikere, og jeg sletter/kutter da ikke venner som reklamerer for vaksinen.

Opplever akkurat det samme som deg.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (På 17.12.2021 den 17.51):

Man kan fint sette grenser selv om man akseptere andre. Det er en flott egenskap og en stor mangelvare i Norge. 

Det er ikke at man går glipp av så utrolig mye viktig, men gode vennskap, gode tider og mye god lærdom utenom skolebøkene - medmenneskelighet. 

Har man ikke kapasitet skjønner jeg godt at man selekterer, men kun å ha likesinnede høres veldig kjedelig ut. 

Jeg går ikke glipp av noe jeg har valgt å ikke bruke tid på fordi det ikke er viktig for meg. Venner har jeg nok av, bekjente også, jeg trenger virkelig ikke bli venn med alle jeg møter. 

Det er ikke snakk om velge kun likesinnede, men om å ikke kaste bort tiden sin på å høre om tullete ting. Er man oppriktig interessert å høre konspirasjonsteorier, fake news, hvor ekte julenissen er og at jorda er flat, så kan man fint bruke tiden sin på det. Men ikke alle synes det er nyttig.

Jeg aksepterer at det finnes folk som tror på alt mulig, men jeg behøver ikke bruke tiden min på dem :)

Ingen har kapasitet å bli kjent med alle man møter. Med mindre det er det eneste man gjør i sitt liv. Andre har barn, familie, venner og jobb å bruke tid på :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletter hverken vaksinenotdtandere eller rasister. Det hender jeg kommenterer på oppleggene deres i håp om at de skal se at ikke alle er enige med dem. Ekkokammer og isolasjon er det farligste vi kan gi dem, og gjør dem bare mer ekstreme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...