Gjest Kong Durek Skrevet 17. desember 2021 #41 Del Skrevet 17. desember 2021 (endret) Det barnslige, sosiale spillet som foregår på sosiale medier er en helt fremmed virkelighet for meg, da jeg heldigvis har vett nok i skallen til ikke å være med på den karusellen der. Er 100% skjermet fra å bli unfriendet eller å unfriende andre, og jeg har ingen anelse overhodet om hva mine bekjentskaper legger ut av selvhevdelse på sånne tilbakestående steder som det der. Tragikomisk opplegg hele greia. Endret 17. desember 2021 av Kong Durek Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bienvilleparish Skrevet 17. desember 2021 #42 Del Skrevet 17. desember 2021 Jeg kommer til å slette vaxxere som har en mening og tror de har noe med andres valg å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rooosa Skrevet 17. desember 2021 #43 Del Skrevet 17. desember 2021 Jeg har blokkert en person. Han spamma ned innboksen min, posta lenker på veggen min og kommenterte på profilbildene mine, om antivaks-greier. Jeg ba han flere ganger om å la være, men det gikk ikke inn. Jeg blokka han. Nå ser jeg at den der fb-gruppa "rare ting antivaksere sier" legger ut skjermdumper av hva han har uttalt rundt omkring på fb. Eller bryr jeg meg ikke så mye om hva fb-folk sier. Jeg følger charter-svein for å ha noe å le av så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wade Skrevet 17. desember 2021 #44 Del Skrevet 17. desember 2021 Tussa84 skrev (26 minutter siden): Så lenge alle er komfortable forstår jeg ikke problemet. Vi er ikke alle komfortable. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 17. desember 2021 #45 Del Skrevet 17. desember 2021 oxycodone skrev (2 minutter siden): Jeg kommer til å slette vaxxere som har en mening og tror de har noe med andres valg å gjøre. Jeg kan forstå at man ikke ønsker diktatorspirer i nær omkrets. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 17. desember 2021 #46 Del Skrevet 17. desember 2021 1 minutt siden, Tussa84 said: Jeg kan forstå at man ikke ønsker diktatorspirer i nær omkrets. Og faktafornektere. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 17. desember 2021 #47 Del Skrevet 17. desember 2021 Wade skrev (Akkurat nå): Vi er ikke alle komfortable. Jeg skulle ønske du kunne være komfortabel med det vi andre er komfortabel med. Jeg hadde uansett ikke pålagt deg å bruke munnbind hvis vi var sammen og vi var ute med 5 meter mellom oss. Jeg er ikke helt urimelig skjønner du. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wade Skrevet 17. desember 2021 #48 Del Skrevet 17. desember 2021 Rullerusk skrev (17 minutter siden): Jeg er så gammeldags at jeg klarer å skille sak og person. Noe annet hadde jeg ansett som brudd på egen integritet. Hvordan kan man skille på sak og person i et personlig anliggende? For å sette det på spissen: dersom naboen din er nynazist og aktivt trakasserer jøder, så er ikke det noe du bryr deg med dersom han er hyggelig mot deg. Det er det du sier når du mener du skiller sak og person. Du ofrer ironisk nok din egen integritet i ditt forsøk på å redde den. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jada! Skrevet 17. desember 2021 #49 Del Skrevet 17. desember 2021 Jeg kuttet ei som skrev med store bokstaver på facebook hver dag at folk måtte våkne opp og ikke la seg vaksinere, og hvis folk tok vaksinen ville alle være døde i løpet av fem år pga vaksinen. Hun var også ifølge seg selv immun mot koronaviruset ettersom hun trodde på gud og han hadde lovd henne at korona ikke fantes for henne da hun er troende, og at dette var guds ultimate test for å drepe de som ikke tror på gud. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 17. desember 2021 #50 Del Skrevet 17. desember 2021 Kjenner ingen antivaxere personlig. Stor forskjell på en antivaxer og en person som ikke vil ta én vaksine. Derimot har jeg faktisk gjort så jeg ikke får opp varsel fra folk som daglig spyr fra seg masse dritt om de som ikke vil ta vaksine. Bare fordi det er too much, orker ikke se det mer. Det har jo blitt en offentlig heksejakt! Alt fra morobilder/memes til stygge artikler. Det vekker en side i noen mennesker som jeg synes er direkte stygg! Det verste jeg ser er de som sittet der med røyken i munnen og mener folk som ikke er vaksinert ikke burde ha rett til hjelp da «de har valgt det selv». Også røyker de.. Veldig ironisk! Håper for guds skyld de frasier seg hjelp om de får kols eller lungekreft! Jeg kjenner noen få som ikke har tatt vaksinen - enda, da de har sine grunner. Oppegående, fine folk alle sammen som ikke gjør narr av andre mennesker. Ikke er de antivaxxere heller. De har bare ikke tatt denne spesifikke vaksinen, enda. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 17. desember 2021 #51 Del Skrevet 17. desember 2021 -C- skrev (12 minutter siden): Kjenner ingen antivaxere personlig. Stor forskjell på en antivaxer og en person som ikke vil ta én vaksine. Derimot har jeg faktisk gjort så jeg ikke får opp varsel fra folk som daglig spyr fra seg masse dritt om de som ikke vil ta vaksine. Bare fordi det er too much, orker ikke se det mer. Det har jo blitt en offentlig heksejakt! Alt fra morobilder/memes til stygge artikler. Det vekker en side i noen mennesker som jeg synes er direkte stygg! Det verste jeg ser er de som sittet der med røyken i munnen og mener folk som ikke er vaksinert ikke burde ha rett til hjelp da «de har valgt det selv». Også røyker de.. Veldig ironisk! Håper for guds skyld de frasier seg hjelp om de får kols eller lungekreft! Jeg kjenner noen få som ikke har tatt vaksinen - enda, da de har sine grunner. Oppegående, fine folk alle sammen som ikke gjør narr av andre mennesker. Ikke er de antivaxxere heller. De har bare ikke tatt denne spesifikke vaksinen, enda. Meg igjen! Vil forresten legge til at jeg unner absolutt alle legehjelp i dette landet. Dog synes jeg det er provoserende med folk som kaster stein i glasshus. Var det jeg ville ha frem👍🏻 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 17. desember 2021 #52 Del Skrevet 17. desember 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep og brudd på koronarommets retningslinjer -Safiye, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosasko Skrevet 17. desember 2021 #53 Del Skrevet 17. desember 2021 Nei herregud så hårsår er jeg ikke! folk får ha sine egne meninger uten at jeg skal bruke min tid på dei. Folk blir jo krenket bare noen sier Bø per dags dato. Flaut ! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiroptera. Skrevet 17. desember 2021 #54 Del Skrevet 17. desember 2021 Har kuttet ut ei. Det er begrenset hvor mange ganger man gidder å måtte sitte igjennom samtaler med noen som har lest ting på nettet. Jeg møter ikke folk og starter en samtale om det positive med vaksiner, jeg gidder ikke sitte og forsvare, argumentere eller snakke om at jeg er vaksinert. Det er uinteressant. Hold det til Facebook der det går an å mute og ignorere. Hvis du ikke vaksinerer deg så er det et valg du har tatt, ferdig. Hvorfor snakke om det hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 17. desember 2021 #55 Del Skrevet 17. desember 2021 Drizzt skrev (2 timer siden): Integriteten handler også om å omgås personer man deler samme verdigrunnlag med. Saken og personen kan ofte være veldig tett koblet på en måte som fører til at saken ''fargelegger'' personen i veldig stor grad og det ikke er mulig å definere personen uten saken. Det bryter ikke med egen integritet å kutte kontakt med personer man ikke (lenger) deler samme verdigrunnlag med. Det er da ikke saken i seg selv som er problemet, men måten og graden saken har påvirket personen. Hilsen, en annen gammeldags. Det tenker jeg er veldig sneversynt, trist og lite lærerikt. Tenk så mange fantastiske mennesker du går glipp av, så mange historier, lærdom, glede osv. De mest fantastiske menneskene jeg har møtt, med mest innholdsrike opplevelser er mennesker som har enorm stor aksept for andre og er genuint interessert uavhengig av ulike verdigrunnlag. Disse menneskene er de med høyest integritet. De står såpass stødig i seg selv at de trenger ikke andre rundt seg for å styrke hvem de er og tror på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøvftta Skrevet 17. desember 2021 #56 Del Skrevet 17. desember 2021 Jeg fjerner de som legger ut at vaksinering skulle ha vært påtvunget og at uvaksinerte må bures inne! Skjønner at man blir oppgitt over de som er ekstrem og tyter ut med forskjellige meninger. Men går ikke respekten begge veier og folk er så trangsynt at de tror tvang er veien ut av dette har ikke jeg behov for å ha dem i vennelista mi. Vet av familier som er blitt splittet…skjønner ikke at det kan gå så langt! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 17. desember 2021 #57 Del Skrevet 17. desember 2021 Nei, men noen har avsluttet vennskap med meg fordi jeg stilte spørsmål til alle videoene som ble lagt ut. Jeg tror ikke de ser disse videoene selv engang. Jeg spurte bare om et sammendrag av de viktigste punktene, slik at vi kunne ha noe å diskutere uten at jeg måtte bruke to timer på en video, men da fikk jeg bare nye videoer i retur. Og linker til et par kjempelange artikler. Nytt spørsmål om sammendrag, ny link. Det ble vel brysomt å bli bedt om å forklare litt med egne ord hva man mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 17. desember 2021 #58 Del Skrevet 17. desember 2021 Sirisiri10 skrev (28 minutter siden): Det tenker jeg er veldig sneversynt, trist og lite lærerikt. Tenk så mange fantastiske mennesker du går glipp av, så mange historier, lærdom, glede osv. De mest fantastiske menneskene jeg har møtt, med mest innholdsrike opplevelser er mennesker som har enorm stor aksept for andre og er genuint interessert uavhengig av ulike verdigrunnlag. Disse menneskene er de med høyest integritet. De står såpass stødig i seg selv at de trenger ikke andre rundt seg for å styrke hvem de er og tror på. Jeg synes det blir altfor overbelastende for enhver person å måtte bli kjent med alle mennesker og lære deres historier, lærdom, osv. Jeg synes ikke det er sneversynt å ikke kaste bort egen tid. Jeg vet at det finnes folk som oppriktig tror på julenissen, men jeg behøver ikke bruke av min tid på å bli bedre kjent med dem og høre mer om hvordan julenissen er helt ekte. Det handler om hva man vil bruke tiden sin på. Jeg vil heller bruke tiden min på folk jeg kan faktisk lære noe nyttig av. Så er jeg mer enn fornøyd å ikke være en av dine mest fantastiske mennesker som bruker hele tiden sin på å bli kjent med alle og høre all slags tull om og om igjen. Jeg anser det ikke som tap akkurat. P.S. Skal man tenke at man går glipp av så utrolig mye viktig ved å ikke bli bedre kjent med alle personer man møter i sitt liv, så blir man fort en psykiatrisk pasient. Livet består av så mye mer enn å bruke tid på å høre konspiratorisk fjas eller prøve å bli kjent med alle fordi man tenker man går glipp av noe veldig viktig hvis man ikke bruker masse tid på å bli kjent med alle man møter. Jeg kan garantere deg at hjernen din blir fort en suppe hvis du ikke setter grenser for deg selv og hvor mye du kan belaste hjernen din. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fro Skrevet 17. desember 2021 #59 Del Skrevet 17. desember 2021 Jeg har ingen jeg vet om i min omgangskrets som ikke har tatt vaksinen. 🤷🏼♀️ Men så går jeg ikke rundt og spør heller, så det kan jo hende det er noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 17. desember 2021 #60 Del Skrevet 17. desember 2021 41 minutter siden, Sirisiri10 said: Det tenker jeg er veldig sneversynt, trist og lite lærerikt. Tenk så mange fantastiske mennesker du går glipp av, så mange historier, lærdom, glede osv. De mest fantastiske menneskene jeg har møtt, med mest innholdsrike opplevelser er mennesker som har enorm stor aksept for andre og er genuint interessert uavhengig av ulike verdigrunnlag. Disse menneskene er de med høyest integritet. De står såpass stødig i seg selv at de trenger ikke andre rundt seg for å styrke hvem de er og tror på. Nå er vel ikke folk som spyr ut alskens konspirasjonsteorier, som denne tråden handler om, folk som har enorm stor aksept for andre akkurat. Stødige mennesker hører ikke på folk som baserer livet sitt på 'alternative' fakta fra folk med tinnfoliehatt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg