zemer Skrevet 16. desember 2021 #21 Del Skrevet 16. desember 2021 Centimeteren skrev (32 minutter siden): Ja, Jeg så meg nødt til å kutte ut mine foreldre. Da ligger det vel mer bak? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XaoS Skrevet 16. desember 2021 #22 Del Skrevet 16. desember 2021 Ja, fordi de blir helt manisk besatt av Covid. Det ser man jo her inne hvor man skulle ønske man hadde et forum for å søke praktiske råd i en omskiftelig smittesituasjon. I stedet har det blitt en sentral for vaksinemotstand. De samme faste brukerne som åpenbart bruker all fritid på temaet. De er ikke mange totalt sett, men på internett så flokker de seg sammen i og spammer all diskurs. Det samme ser jeg hos enkelte bekjente på sosiale medier. Jeg har en fjern uvaksinert slektning som "ikke vet hva hun skal tro" pga denne kontinuerlige propagandaen fra nevnte. Jeg kutter henne ikke ut, men anbefaler henne til å logge av og høre på legen sin. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 17. desember 2021 #23 Del Skrevet 17. desember 2021 Klump skrev (7 timer siden): Deg om det. Jeg synes folk som Sprer falsk informasjon og konspirasjonsteorier ikke er mennesker jeg identifiserer meg med eller vil ha i livet mitt. Så kan man jo diskutere hvilken vel latterliggjøring går. Ts Jeg liker heller ikke at folk sprer falsk info, men den ene jeg kjenner dømmer ingen og er veldig artig person å være med - det er det viktigste for min del. Hva folk tror på og ikke tror på bryr jeg meg lite om så lenge de er gode mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 17. desember 2021 #24 Del Skrevet 17. desember 2021 Jeg har slettet en gammel klassekamerat, men mine to nære venner som poster konspi-skit på facebook prøver jeg fortsatt å hjelpe ut av galskapen. Nå poster de ikke bare antivaxx bs fra Amerika da, dette er full on MAGA, Trump, Hillary og diverse gamle antisemitiske teorier som rotchild osv. Jeg ser forøvrig at folk enten har slettet eller sluttet å bry seg, for de får ikke mye oppmerksomhet mer. Jeg prøvde å vise han ene et bilde av tysk Nazipropaganda her om dagen angående Rotchild-greiene, da virket det som noe slo inn og at han forstod at han kanskje (igjen) har blitt lurt av en idiot i tinnfoliehatt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleugla Skrevet 17. desember 2021 #25 Del Skrevet 17. desember 2021 Jeg har blokkert et familiemedlem på Facebook fordi antivax, fake news og konspirasjonsvåset ble for voldsomt. I tillegg ble det brukt ufint språk. Orket ikke få det i feeden hele tiden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Popc0rn Skrevet 17. desember 2021 #26 Del Skrevet 17. desember 2021 Har ingen antivaxxers på vennelista. Bare noen som har en sunn skepsis til akkurat denne vaksinen, og det er forståelig. Sånne som poster mye skjøner jeg jo at blir for mye uansett om jeg er enig eller uenige med dem. Det er skikkelig slitsomt uansett hva de poster. Jeg har fjernet en barndomskamerat som ble veganer, og så har jeg skjult innlegg fra noen venninner som begynte med MLM og daglige innlegg om det og noen hyperkristne folk som postet jesus-ting. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 17. desember 2021 #27 Del Skrevet 17. desember 2021 Nei,men jeg har ei på fb som legger ut mye crap og viser til konspirasjonsider som kildehenvisning. Fremstiller de som tar vaksinen som dumme flokkdyr og skriver at flere har dødd av vaksinen enn corona. Så skriver hun: hvis dere ikke støtter frihet og demokrati og heller underkaster dere Pfizer, vennligst slett seg fra vennelisten min. Hver eneste gang er det rundt 4 som skriver: done, skal være meg en sann glede, takk for advarselen eller byebye. Etterfulgt av 😡😓😮Så sitter hun igjen med et ekkokammer hvor hun kan klage sin nød over den kommende verdenskrigen og massedøden hos vaksinerte. Jeg har ikke slettet henne. Det er tross alt litt underholdningsverdi 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 17. desember 2021 #28 Del Skrevet 17. desember 2021 Tråden er ryddet for personangrep. -Safiye, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frustrert husfrue Skrevet 17. desember 2021 #29 Del Skrevet 17. desember 2021 tussi84 skrev (12 timer siden): nei. Den ene er min pappa, og jeg kan ikke bare kutte han ut av livet mitt fordi vi har forskjellige synspunkt på dette med vaksinering. Han får selv ta ansvaret for sin egen helse, og risikoen det medfører å ikke være vaksinert. Nå ser det riktignok ut som han har endret noe ståsted de siste dagene, og skal ta dose 1 nå neste uke men det er fordi han har endelig begynt å innse at en rekke ting får han ikke lov til å gjøre som uvaksinert/det kan bli sånn. Den andre derimot er et familie medlem i svigerfamilien min. Det er en nær slektning av min mann, så kan ikke bare kutte ut vedkommende. Jeg kommer aldri til å kutte ut familie medlemmer eller venner, bare fordi de ikke velger å vaksinere seg. Om et vennskap ryker pga forskjellige synspunkt iht dette med vaksinert, vil jeg for min del påstå at vennskapet ikke var særlig sterkt fra før. Jeg mener at man skal respektere hverandre sitt valg, selv om man nødvendigvis ikke er enig. At spørsmålet om valsinering/ikke vaksinering skaper så stor splid og uvennskap mellom familie medlemmer/venner er veldig synd, og ikke noe jeg vil bidra med i alle fall. Samme her, bare at han graver seg lengre og lengre ned, ikke snakk om noe vaksinasjon her. Er sikker på at om jeg sa jeg var vaksinert hadde han klikket. Jeg har null respekt for hans idiotiske valg, men etter mange diskusjoner har jeg bare akseptert det, at han kan ikke snakkes til fornuft. Men nei jeg kutter han ikke ut. Hvis det er noe man kan gjøre for å redde noen tilbake igjen til virkeligheten, så er det å danne gode relasjoner også utenfor disse gruppene de er med i. Vise at de tilhører et sted også utenfor ekko-kamrene sine. Så det siste jeg gjør er å kutte han ut. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wade Skrevet 17. desember 2021 #30 Del Skrevet 17. desember 2021 Silla123 skrev (13 timer siden): Jeg har ikke slettet noen, men når jeg treffer stolte vaksinemotstandere som skal i protest og bla bla så mister jeg sånn ca all respekt for dem innvendig, ikke at jeg viser det da. Hvorfor er du så feig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robot Skrevet 17. desember 2021 #31 Del Skrevet 17. desember 2021 Kjenner ingen jeg vil definere som antivaksere. Altså at de er generelt motstandere av vaksinen og propaganderer for at den ikke bør tas. Kjenner et par ellers oppegående mennesker som ikke har vaksinert seg. Det er begrunnet i føleri, følera. Jeg omgås ikke disse nå, men vil nok gjøre det igjen når det ikke er pandemi. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnesjenta40 Skrevet 17. desember 2021 #32 Del Skrevet 17. desember 2021 (endret) Har dere sett "The Wawe"? ..den fra 1981 altså Endret 17. desember 2021 av Agnesjenta40 . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 17. desember 2021 #33 Del Skrevet 17. desember 2021 (endret) Sirisiri10 skrev (13 timer siden): Kjenner bare en antivaxxer. Mens folk som latterliggjør de som ikke tar vaksinen begynner å gå meg litt på nervene, men greit nok, hvis det får dem til å føle seg bedre så får de ha den. Enig. Jeg kjenner jeg er lei av alle som skal moralisere over andres valg. Selvsagt unngår jeg ikke folk som er uvaksinert. Deres liv, deres valg? Endret 17. desember 2021 av Gjenferdet 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 17. desember 2021 #34 Del Skrevet 17. desember 2021 Klump skrev (13 timer siden): Så meg nylig nødt til å slette to tidligere venner fra sosiale medier. De la ut så mye crap dagen lang. Til slutt orket jeg ikke mer dumskap. Sendte dem melding og slettet dem. Oh, yes. Jeg har oppdaget et par skap-antivaksere i min omgangskrets som spammet meg stadig med konspirasjonsteorier og antivax-fjas, så jeg har sørget for å begrense kontakten med dem til omtrent null. Det er aldri for sent å oppdage mindre hyggelige sider av folk man omgås med. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 17. desember 2021 #35 Del Skrevet 17. desember 2021 Centimeteren skrev (12 timer siden): Ja, Jeg så meg nødt til å kutte ut mine foreldre. Du har kuttet ut dine egne foreldre fordi de ikke vil ta en vaksine? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 17. desember 2021 #36 Del Skrevet 17. desember 2021 Jeg er så gammeldags at jeg klarer å skille sak og person. Noe annet hadde jeg ansett som brudd på egen integritet. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 17. desember 2021 #37 Del Skrevet 17. desember 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Du har kuttet ut dine egne foreldre fordi de ikke vil ta en vaksine? sykt 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaySomething Skrevet 17. desember 2021 #38 Del Skrevet 17. desember 2021 tussi84 skrev (13 timer siden): nei. Den ene er min pappa, og jeg kan ikke bare kutte han ut av livet mitt fordi vi har forskjellige synspunkt på dette med vaksinering. Han får selv ta ansvaret for sin egen helse, og risikoen det medfører å ikke være vaksinert. Nå ser det riktignok ut som han har endret noe ståsted de siste dagene, og skal ta dose 1 nå neste uke men det er fordi han har endelig begynt å innse at en rekke ting får han ikke lov til å gjøre som uvaksinert/det kan bli sånn. Den andre derimot er et familie medlem i svigerfamilien min. Det er en nær slektning av min mann, så kan ikke bare kutte ut vedkommende. Jeg kommer aldri til å kutte ut familie medlemmer eller venner, bare fordi de ikke velger å vaksinere seg. Om et vennskap ryker pga forskjellige synspunkt iht dette med vaksinert, vil jeg for min del påstå at vennskapet ikke var særlig sterkt fra før. Jeg mener at man skal respektere hverandre sitt valg, selv om man nødvendigvis ikke er enig. At spørsmålet om valsinering/ikke vaksinering skaper så stor splid og uvennskap mellom familie medlemmer/venner er veldig synd, og ikke noe jeg vil bidra med i alle fall. Sitter litt med det samme. Min pappa og søster vil ikke vaksinere seg, og virker ikke som de har planer om å endre synspunkt med det samme heller. Det irriterer meg grenseløst, men jeg har ikke bestemmelsesrett over de. De irriterer seg nok like mye over meg som vaksinerer både meg selv og barna.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 17. desember 2021 #39 Del Skrevet 17. desember 2021 Rullerusk skrev (1 minutt siden): Jeg er så gammeldags at jeg klarer å skille sak og person. Noe annet hadde jeg ansett som brudd på egen integritet. Integriteten handler også om å omgås personer man deler samme verdigrunnlag med. Saken og personen kan ofte være veldig tett koblet på en måte som fører til at saken ''fargelegger'' personen i veldig stor grad og det ikke er mulig å definere personen uten saken. Det bryter ikke med egen integritet å kutte kontakt med personer man ikke (lenger) deler samme verdigrunnlag med. Det er da ikke saken i seg selv som er problemet, men måten og graden saken har påvirket personen. Hilsen, en annen gammeldags. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 17. desember 2021 #40 Del Skrevet 17. desember 2021 Nei, men jeg kjenner ingen av dem personlig, og diskuterer heller ikke med dem på sosiale media. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg