Gå til innhold

Lurer på et spørsmål ang når det står at karakteren bestemmes blant annet av "helhetsinntrykket av besvarelsen" (Anatomi)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

Hvis jeg for eksempel ligger mellom C og B, mangler 3-4 poeng. Betyr det at det er mulighet for å få B selv  om det mangler 4-5 poeng? Helt ærlig så forstår jeg ikke hva de mener med helhetsinntrykket😳 Trodde det var som matte, at de så kun på poengsummen. Gjelder nasjonal deleksamen i anatomi. 

Hilsen en håpefull student som ønsker B 

Anonymkode: 47f39...c1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med akkurat denne eksamenen. Men jeg sensurerer en annen type anatomieksamen (annet studium), og der ser vi gjerne på helhetsinntrykket til slutt, særlig for de besvarelsene som poengmessig er nær vippen. Det handler for eksempel på om det er mye ubesvart. Hvor jevn besvarelsen er. Om det er tydelige hull. Om det er mye viss-vass i besvarelsen, eller grove feil. Om studenten viser forståelse og modenhet. 
Til syvende og sist ser vi på de kvalitative beskrivelsene av karakterene, og ser om de passer med helhetsinntrykket av besvarelsen. Helhetsinntrykket kan trekke både opp og ned.  

Anonymkode: d8531...626

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...