AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #1 Skrevet 16. desember 2021 Venninnen min har rust seg en stund (bare i helger) og endret seg mye. Hun gjør det fordi kjæresten hennes gjør det men sier at det ikke er farlig men jeg merker hele hun har endret seg og har prøvd å si det og snakke ordentlig med henne men hun blir sur! Jeg vet ikke om jeg orker henne mere. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 950b6...64f 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #2 Skrevet 16. desember 2021 På tide å skaffe seg nye venner . Evt ta en pause. Ikke sees så ofte.. Anonymkode: 0c6f7...294 11
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #3 Skrevet 16. desember 2021 Hun vet nok innerst inne at det hun driver med ikke er bra, derfor blir hun sur og går i forsvar når du tar det opp.. Rus forandrer folk, det er helt sikkert, og de eneste som ikke ser det, er de selv. ( taler av erfaring da eksen min ruste seg ) Jeg ville ikke gått i noe diskusjon , men brukt JEG ordet, som jeg føler du har endret deg og at jeg ønsker derfor og trekke meg unna pga jeg ikke er fortrolig med rus.. Bruker du ord som DU er/blir sånn og sånn , er det lett for at hun føler seg angrepet med en gang. Hvis du skjønner hva jeg mener 😅 Anonymkode: 54c91...8ea 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Skrevet 17. desember 2021 Gi det litt tid, og se hvordan det går. Så kan du alltids forsøke deg på en ny samtale. Anonymkode: b5f99...10d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #5 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Gi det litt tid, og se hvordan det går. Så kan du alltids forsøke deg på en ny samtale. Anonymkode: b5f99...10d Har gitt det et år allerede... Hun har bare blitt verre og verre. Anonymkode: 950b6...64f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #6 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Har gitt det et år allerede... Hun har bare blitt verre og verre. Anonymkode: 950b6...64f Kjedelig å høre! Har du også pratet med typen hennes om dette? Om ikke, kunne det for så vidt være verdt et forsøk, så fremt du ser på det som et alternativ. Det er jo litt dumt at hans rusbruk gjør så hennes formkurve daler, i og med at han har fått henne med på dette. Anonymkode: b5f99...10d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #7 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kjedelig å høre! Har du også pratet med typen hennes om dette? Om ikke, kunne det for så vidt være verdt et forsøk, så fremt du ser på det som et alternativ. Det er jo litt dumt at hans rusbruk gjør så hennes formkurve daler, i og med at han har fått henne med på dette. Anonymkode: b5f99...10d Er ikke noe alternativ å prate med han. Jeg omgås ikke han eller noen av de i den gjengen og kjenner han nesten ikke Anonymkode: 950b6...64f
Fireflies Skrevet 17. desember 2021 #8 Skrevet 17. desember 2021 Ta en pause for din egen del. Du kan også si at du er der for henne når hun vil vekk fra rusen, men at du ikke ønsker å delta i livet hennes slik det er nå. 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #9 Skrevet 17. desember 2021 Her ville jeg bare tatt avstand, når du har prøvd så lenge. Så kan du jo heller være en god venninne den dagen hun kanskje innser at det hun driver med ikke er bra og trenger støtte til å komme seg ut av det. Anonymkode: 199c8...96d 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #10 Skrevet 17. desember 2021 Fireflies skrev (4 minutter siden): Ta en pause for din egen del. Du kan også si at du er der for henne når hun vil vekk fra rusen, men at du ikke ønsker å delta i livet hennes slik det er nå. Ja.. Det er bare det at hun syns ikke det er problematisk selv og mener at jeg overdriver når jeg sier at det ikke er bra å ta. Hun gjør det bare i helgene så hun er ikke narkoman eller noe men det har endret personligheten hennes skikkelig mye på en måte hun ikke ser selv! Anonymkode: 950b6...64f
Fireflies Skrevet 17. desember 2021 #11 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja.. Det er bare det at hun syns ikke det er problematisk selv og mener at jeg overdriver når jeg sier at det ikke er bra å ta. Hun gjør det bare i helgene så hun er ikke narkoman eller noe men det har endret personligheten hennes skikkelig mye på en måte hun ikke ser selv! Anonymkode: 950b6...64f Jeg ville bare trukket meg unna. Når man endrer personlighet og ikke ser at rusen ødelegger, selv om det er sjeldent så er det en nedagående spiral. 2
Gjest Lillyy Skrevet 17. desember 2021 #12 Skrevet 17. desember 2021 Hvis du ikke lenger kan hjelpe henne, er det helt ok å trekke seg tilbake ❤️
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #13 Skrevet 17. desember 2021 Syns dere jeg skal si til hun at hun har blitt en frekk og dårlig person eller bare trekke meg vekk stille? Anonymkode: 950b6...64f
jabx Skrevet 17. desember 2021 #14 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns dere jeg skal si til hun at hun har blitt en frekk og dårlig person eller bare trekke meg vekk stille? Anonymkode: 950b6...64f Du trenger jo ikke å være så brå og direkte. Prøv heller å si det på en penere måte. I stedet for å bruke stygge beskrivelser, vær konkret om hva hun gjør og hvordan du opplever det.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #15 Skrevet 17. desember 2021 Hva ruser hun/de seg på? Og har hun det egentlig så greit? Inni seg altså? Har hun det greit med familien sin? Anonymkode: 8b3d8...649 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #16 Skrevet 18. desember 2021 Jeg hadde først varslet om denne destruktive livsstilen til noen stod henne nær, familie feks, og så hadde jeg trukket meg unna. Dette for å forsøke å bidra til at hun gjorde noe med livet sitt Anonymkode: 2cd35...885
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #17 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 17.12.2021 den 1.52): Har gitt det et år allerede... Hun har bare blitt verre og verre. Anonymkode: 950b6...64f Hva er det hun bruker? Anonymkode: 185ef...f2e 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #18 Skrevet 18. desember 2021 Mdma hver helg og noen ganger kokain også piller for å komme "ned" igjen Vi er over 20 så jeg vil ikke blande inn foreldrene. Da hadde jeg blitt den fæle som ødela vennskapet! Anonymkode: 950b6...64f
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #19 Skrevet 18. desember 2021 Du får ikke gjort annet enn å si at du ønsker rusfrie venner, og at hun gjerne må ta kontakt igjen når hun har sluttet å ruse seg. Anonymkode: 0340a...f32
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #20 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du får ikke gjort annet enn å si at du ønsker rusfrie venner, og at hun gjerne må ta kontakt igjen når hun har sluttet å ruse seg. Anonymkode: 0340a...f32 Ja har sagt det men da bruker hun mot meg at jeg også lekte med de rusmidlene før (tok noen få ganger gjennom to sommere for sånn fem år siden) og at jeg ikke er noe bedre. Forskjellen er at da eksperimenterte vi med det en gang eller to som alle andre og ga oss og begynte på studier og ble voksne og nå har hun fått nye venner og kjæreste som hun tar det med hver helg og gjort det et år i strekk! Hun skjønner ikke at hun har endret seg og tror at jeg sier fra fordi jeg er i mot narkotika bare men jeg sier fra fordi hun har blitt en dårlig person. Har hintet om det men det gir seg ikke og jeg er så lei av oppførselen hennes nå! Anonymkode: 950b6...64f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå