Gå til innhold

rart å være skeptisk til alt for snill mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den siste tiden datet en helt herlig fyr. Er litt usikker på hva jeg føler... Tror jeg generelt ikke er så flink til å føle ting. Men tenker mye på han og det kribler i magen. Blir bare skeptisk til at han er så snill?! Kommer med kaffe til meg på jobb, små oppmerksomheter, massasje - er det for mye tidlig i datingfasen? Det er jo bedre enn om det hadde vært motsatt?

Anonymkode: e21ca...3e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være litt typisk psyko å overøse med romantikk i starten, så blir han helt jævlig senere.

Eller han kan være veldig "snill", for snill og "på", så er det ikke helt likevekt. Og så kan dama miste respekt for han.

Ellers er han bare oppmerksom og bra. Å komme med kaffe på jobb hadde jeg syntes var for mye.. en sjeelden gang hadde vært ok.

Anonymkode: 3a3e3...6c0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kan være litt typisk psyko å overøse med romantikk i starten, så blir han helt jævlig senere.

Eller han kan være veldig "snill", for snill og "på", så er det ikke helt likevekt. Og så kan dama miste respekt for han.

Ellers er han bare oppmerksom og bra. Å komme med kaffe på jobb hadde jeg syntes var for mye.. en sjeelden gang hadde vært ok.

Ja, jeg tror jeg føler litt på at det er for mye. Også er jeg jo redd for det første du sier der. Men han har aldri hatt kjæreste, kanskje han bare har mye oppspart kjærlighet å overøse videre..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg tror jeg føler litt på at det er for mye. Også er jeg jo redd for det første du sier der. Men han har aldri hatt kjæreste, kanskje han bare har mye oppspart kjærlighet å overøse videre..

Der har du forklaringen - han har aldri hatt dame og gjør bare som han har sett på film. Sjarmerende og antagelig helt ufarlig. Nyt det du!

• Liker 29
Skrevet

Da spør du han: Er du vanligvis så oppmerksom og varm? 
Oppfølgingsspørsmål: Hvordan vil dine venner beskrive deg? Din familie? 

• Liker 2
Skrevet

Kanskje han bare liker deg veldig godt.

Anonymkode: f7a00...699

• Liker 5
Skrevet

Fordi vi må være forsiktig i begynnelsen. Spesielt når det er voldsomt. La deg skjemme bort, men ha øynene åpne.

Det er bare sunt. Det tar tid før masken faller. Håper han fortsetter å være god og snill. 

Anonymkode: 2e05f...7cc

• Liker 8
Skrevet

Jeg kan forstå skepsisen din, for ofte kan overdreven oppmerksomhet være et rødt lys, men det behøver ikke alltid være det. For meg ville et viktig tegn være hvordan han reagerer når du setter grenser og hvor mye takknemlighet han forventer fra deg. 

Anonymkode: cf90e...f76

• Liker 13
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror du må ha litt forståelse for at han blir revet med. Dette er nok en større greie for han enn deg, siden han aldri har hatt kjæreste. Kanskje vil han gjerne imponere deg og bevise hvor bra han er og.

Det er jo typisk KG å dømme snille menn, men det går an å være snill uten at det automatisk betyr han er ond og fæl 😏

Anonymkode: eb73b...e89

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja snille menn er ikke bra...🙉..og iallefall ikke slemme..Ikke egoistiske heller.. Og slett ikke menn som er for hyggelige... og ikke menn som virker uinteresserte....Og er de for interessert er de trolig psykopater..!

Ser en hel skog av røde flagg jeg..😳

Skrevet
ABM skrev (56 minutter siden):

Ja snille menn er ikke bra...🙉..og iallefall ikke slemme..Ikke egoistiske heller.. Og slett ikke menn som er for hyggelige... og ikke menn som virker uinteresserte....Og er de for interessert er de trolig psykopater..!

Ser en hel skog av røde flagg jeg..😳

Herregud 

Anonymkode: 2f1af...53e

• Liker 2
Skrevet

Greit å være skeptisk, ts, men du får rett og slett se ting an. Det tar tid å finne formen som kjærester, uansett. Legg merke til hvordan han taklet at ting er mindre harmonisk, feks om dere er uenige i noe. Det å kunne stå i sånt med ro i magen, er mer verdt enn kaffe og blomster. 

Anonymkode: 2f1af...53e

• Liker 8
Skrevet

Det høres kjempefint ut, og jeg håper du har funnet deg en fin mann :) Det fineste som finnes er snille menn ❤️ 

Når det er sagt er det greit å være litt obs. Min eks var sånn i flere år før jeg ble gravid. Da snudde han på flisa og ble et monster, jeg måtte gå da barnet var to etter tre år med psykisk vold, aggresjon og alkoholisme. 

Anonymkode: 70dcd...9c2

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er ikke  psyko. Det er bare det at ingen gidder å holde på sånn i lengden, så det hun får nå og blir betatt av  neppe er det hun ender opp med på sikt. Sier seg selv. Hvis man er svak for kurtisering og gentlemanfakter fra menn så kommer man til å brenne seg gang på gang. Disse gidder man sjeldent å opprettholde lenge.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har den siste tiden datet en helt herlig fyr. Er litt usikker på hva jeg føler... Tror jeg generelt ikke er så flink til å føle ting. Men tenker mye på han og det kribler i magen. Blir bare skeptisk til at han er så snill?! Kommer med kaffe til meg på jobb, små oppmerksomheter, massasje - er det for mye tidlig i datingfasen? Det er jo bedre enn om det hadde vært motsatt?

Det er et rødt flagg, og jeg personlig ville løpt om dette var meg.

Slik jeg ser det er det bare opptakten til et slikt forhold som dette;

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det høres kjempefint ut, og jeg håper du har funnet deg en fin mann :) Det fineste som finnes er snille menn ❤️ 

Når det er sagt er det greit å være litt obs. Min eks var sånn i flere år før jeg ble gravid. Da snudde han på flisa og ble et monster, jeg måtte gå da barnet var to etter tre år med psykisk vold, aggresjon og alkoholisme. 

Anonymkode: 70dcd...9c2

...og jeg stusser egentlig litt på hvorfor du skriver det du skriver i starten her, når du personlig har opplevd på kroppen hvordan slike menn snur når de har en kvinne på kroken.

Er det det at du ikke stoler på din egen erfaring med denne mannen?

Stol på den. Det skjedde.

Det holder ikke å følge med i starten.

Det er først når de har fått deg på kroken at de snur.

Så her ville jeg lyttet til både magefølelsen om at noe er galt, samt erfaringene til de mange kvinner som ble sammen med en såkalt ‘snill mann’.

Og om det er noen ‘snille menn’ som leser dette og blir gretten nå; 

Dere også må ta dette på alvor. 

Det er ikke greit å være ‘snill mann’, det er et faretegn at dere ikke tør å være dere selv fra start, overfor en kvinne.

Det finnes hjelp, oppsøk den.

• Liker 4
Skrevet

Viktig å sette grenser og se hvordan de takler å få "nei". Er de ute etter å utnytte deg, og ikke er ute etter DEG spesifikt, men kun et tilfeldig offer, så går de fort videre om de møter motstand som grenser og "nei". Er de ute etter sex og penger eller husly, så går de raskt videre om du holder igjen. Så gjør deg litt kostbar, og se hvor mye du er verdt for han!

Anonymkode: be8cc...e87

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kompisen min fremstår som ekstremt snill, generøs, spandabel osv. i begynnelsen. Når de så har vært sammen en periode, blir han ganske manipulativt.

Vi har ikke mye kontakt lenger. Mest gaming og se fotball.

• Liker 1
Skrevet

Mange her fremstår som Rhino i Nissene i bingen.

ALT blir tolket på verst mulig måte. Hvis noen er snille, er det et rødt flagg.

• Liker 8
Skrevet

Hadde bare nytet å få den oppmerksomheten

• Liker 1
Skrevet

Mannen min var slik når vi startet å date :)

Jeg var, som deg, litt skeptisk. Jeg var nylig ute av et psykisk voldelig forhold. Det tok tid før jeg turte å stole på han, og jeg sa det til han. Hvorfor jeg kunne være litt kald, men at jeg jobbet med det. Han forstod, og svarte med å fortsette å være snill og god. Og tålmodig. Det tok et halvt år før jeg skjønte at han bare var slik, og det sank vel inn mer når jeg møtte familien hans - som er like.

Viste seg at han bare er så god. Nå er vi gift og har vært sammen i mange år. Han fortsetter å komme med blomster en vanlig tirsdag, og er alltid snill :)

Anonymkode: 1f8ec...276

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...