Gå til innhold

Dere som er lykkelig gifte; dagdrømmer dere om skilsmisse av og til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt for mye tid til å dagdrømme under korona og verre blir det igjen nå for tiden. Da sitter jeg av og til og grubler på hvordan det hadde vært å skilles. Hva skjer med barna? Hvem skal bo hvor? Vil jeg ha en ny partner og hvordan skulle jeg ha gått frem der?

Det er ganske uskyldig dagdrømming. Men jeg tabbet meg ut og nevnte det for ektefelle her en dag, og det fikk jeg ingen forståelse for. Nei, vi er ikke i krise. Men dette er bare noen helt løse tanker jeg har...

Er det uvanlig?

Anonymkode: dfe36...f60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg dagdrømme om å bli kvitt partner? Det er jo marerittet mitt... 

Anonymkode: de81d...791

• Liker 7
Skrevet

JAA  !!

Anonymkode: 3142c...f20

• Liker 2
Skrevet

Nei, men jeg planlegger valg vi tar i livene våre med en hvis om jeg evt ender opp alene og må klare meg selv. Skal aldri stå på bar bakke slik jeg leser om her inne på KG. 

Anonymkode: d4c1d...9a0

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker på ALT og de fleste scenarier.

Mange hyggelige, men også ting som jeg har totalt angst for. 

Anonymkode: 7f05c...e01

• Liker 2
Skrevet

Finnes det noen som er lykkelig gift over mange år?

det er vel en blanding fornøyd,trygt og praktisk?

Anonymkode: d9b94...db0

• Liker 2
Skrevet

Ja, men i det siste så har jeg kjent at det nok hadde gitt meg et lettere liv å faktisk gjøre det også.

Anonymkode: c32ac...2e4

• Liker 1
Skrevet

Haha, ja jeg også kan tenke sånn. Marerittet mitt er å miste mannen min. Vi har det så fint sammen og har hatt det fint i alle år. 

Men ja, plutselig begynner jeg å tenke på hvordan det hadde vert å bo alene, rydde kun etter meg selv og barna. Hva jeg ville prioritert økonomisk. Men jeg konkluderer alltid med at jeg er verdens heldigste som har mannen min og barna mine. Håper jeg aldri mister dette livet. 

Anonymkode: 59ccf...e13

• Liker 7
Skrevet

Tenker jo med undring på hvordan livet hadde vært dersom jeg hadde vært alene, på både godt og vondt. Er veldig lykkelig med min kjære og det vi har skapt sammen, så jeg ønsker meg på ingen måte bort fra det! Men det er vel naturlig at man kan tenke "hvor i alle dager hadde jeg vært i dag hadde det ikke vært for ekteskapet mitt?" eller "hvordan ville jeg ha klart meg alene?".....?

Anonymkode: 2a517...f75

• Liker 4
Gjest Kong Durek
Skrevet (endret)

Så klart.

Jeg mener det er viktig å dagdrømme litt om hvordan livet hadde vært uten kona. Burde være en fast øvelse for alle gifte menn (kvinner tror jeg gjør dette naturlig). Det er viktig å holde seg lite utfallsavhengig av ekteskapet man er i, sånn at man ikke blir til en av de som lever under tommelen på kona fordi de ikke kan se for seg å leve uten henne. Vissheten om at noe godt venter en om ekteskapet går dukken er også en nyttig øvelse for å beholde sin mentale autonomi innad i ekteskapet, noe som er bra for kvaliteten på det livet en skal leve i det ekteskapet, og for sexlivet. 

Man kan være praktisk bundet via den ringen en bærer på fingeren, men mentalt og emosjonelt bundet bør en aldri tillate seg å bli til noe annet voksent menneske. For det er veien mot et sexløst ekteskap, og senere skilsmisse (eller å leve som et skrømt i et dødt ekteskap).

Endret av Kong Durek
Skrevet

Nei, da er man ikke lykkelig gift. Jeg tror ikke jeg kunne levd uten mannen min. Han og barna er mitt alt. 

Anonymkode: 90589...16b

• Liker 2
Skrevet

Når vi har kranglet pleier jeg å gå på Finn og se hvilke hus/leiligheter i området jeg kunne kjøpt alene. 

Anonymkode: 8b4d6...f60

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, da er man ikke lykkelig gift. Jeg tror ikke jeg kunne levd uten mannen min. Han og barna er mitt alt. 

Anonymkode: 90589...16b

😅 Så bra du har fasiten på hvordan alles hjerne fungerer 😅

Anonymkode: 7f05c...e01

• Liker 8
Skrevet

Ja, tror det er sunt å tenke på slike ting! Innimellom kan jeg fantasere om å bo alene i en liten leilighet som er superrask å rengjøre, og med kun mine ting. Og jeg har tenkt tanken at jeg kanskje hadde hatt et mer spennende liv fordi jeg er typisk mer ute av huset når jeg er singel. Jeg er mer på farten når jeg ikke har en varm mannearmkrok å se film i, hehe. Jeg pleier ikke å fantasere om andre personer, da, fordi hele meg er bundet til mannen min og det føles rart å skulle være nær noen annen.

Anonymkode: b2cea...2e7

• Liker 1
Skrevet

Ja, dette tenker jeg på. Hvordan ville livet vært uten henne. Ungene er på vei ut av redet og det å sitte i en leilighet alene har jeg reflektert over. Innredning, kunst på veggen, hobbyen min og det å kunne luffe rundt med alenetid. 

Anonymkode: 8f45c...6c1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sitter jeg av og til og grubler på hvordan det hadde vært å skilles. Hva skjer med barna? Hvem skal bo hvor? Vil jeg ha en ny partner og hvordan skulle jeg ha gått frem der?

Det er ganske uskyldig dagdrømming. Men jeg tabbet meg ut og nevnte det for ektefelle her en dag, og det fikk jeg ingen forståelse for.

Anonymkode: dfe36...f60

Hadde du seriøst trodde ektefellen din hadde lyst til å diskutere dine dagdrømmer om livet som skilt og at du sjekker ei ny dame? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde du seriøst trodde ektefellen din hadde lyst til å diskutere dine dagdrømmer om livet som skilt og at du sjekker ei ny dame? 

Eller mann, eller hvem du skulle ligget med? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, men jeg planlegger valg vi tar i livene våre med en hvis om jeg evt ender opp alene og må klare meg selv. Skal aldri stå på bar bakke slik jeg leser om her inne på KG. 

Anonymkode: d4c1d...9a0

Veldig bra! 50% ender i skilsmisse så det er noe man alltid må gå ut fra og forberede seg på at skjer og ikke bare naivt håpe at ikke skjer 

Anonymkode: 67b3d...a82

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig bra! 50% ender i skilsmisse så det er noe man alltid må gå ut fra og forberede seg på at skjer og ikke bare naivt håpe at ikke skjer 

Anonymkode: 67b3d...a82

Ikke bare skilsmisse. Dødsfall, ektefelle alvorlig syk etc. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke egentlig om skilsmisse, men om å sette meg i campervanen og bare dra rundt alene. Han er ikke med i den fantasien, ikke barna heller, så det er jo iallefall en fysisk skilsmisse jeg fantaserer om. 

Jeg har store barn, men de bor hjemme ennå. Kanskje en dag...

Anonymkode: a64d7...1d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...