Gå til innhold

Noen med gutt her som aldri har bleier som lekker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er hemmeligheten?😄

Anonymkode: bd567...150

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes i alle fall Libero touch er best av alle jeg har prøvd. Lekkasje av urin kun en gang hver 14.dag... avføring derimot, men det er nok ikke bleien sin skyld 😅

Anonymkode: 6a115...7d5

• Liker 1
Skrevet

Når båre var babyer og små som fortsatt brukte blei opplevde vi aldri lekasjer… hverken med gutten eller jenta.. når de var babyer gikk det stort sett i libero også gikk vi over til rema 1000 sine.. passet på at tissen peker nedover når du tar på bleia? Også

må man jo skifte før den er stappfull.

Anonymkode: 4b2d1...b62

• Liker 2
Skrevet

Tror jeg kan telle på en hånd alle uhell iløpet av 3,5 år😅 Aner ikke hvorfor, men brukte kun libero og pampers, de gangene det ble uhell var når jeg prøvde meg på rema 1000 og lillegobleier😅

Ellers, tissen ned, og være nøye med at bleien lå riktig bak😅 Når han ble litt større brukte han ofte truse over bleien for å holde den godt på plass😊

Anonymkode: f6ef5...4d7

• Liker 2
Skrevet

Passer på at tissen går nedover, at bleien er riktig plassert på hans kropp, og at bleien ikke er for liten. Det er helt ok å ikke følge vekta. For vår på 10 kg bruker vi str 6 (fra 13 kg). 

Anonymkode: d9290...af3

• Liker 3
Skrevet

Har to gutter. Kan vel telle på en hånd hvor mange ganger de har hatt lekkasje. Har alltid brukt en strl større enn hva de egentlig trengte. Vær nøye på å brette ut kantene rundt låret, stramme nok før du fester tapen. Ellers har jeg aldri brukt tid på å legge luren nedover før jeg festet bleia:p bare sjekka kantene og teipa stramt nok 😛 

Anonymkode: a5803...acf

• Liker 2
Skrevet

Har en gutt på to. Hvis det blir lekkasjer her, så betyr det at det er på tide å bytte til et annet merke. Bleiene har forskjellig passform, og vi har måttet prøve oss frem med ulike merker i samme størrelse med ganske jevne mellomrom.

Jeg er ærlig talt skikkelig overrasket over at dette ikke gjelder for alle 😅

Anonymkode: 435b2...e55

Skrevet

Jeg er mor til en gutt, og jeg kan knapt huske noen lekkasjer overhodet. Må ha vært en gang eller to om han hadde diare, ellers aldri. Vi brukte alltid Libero, det passet åpenbart kroppsformen til vår gutt, da det så godt som aldri ble lekkasjer.

Det gjelder å passe på det som de ovenfor påpeker; at tissen skal peke nedover i bleien når man lukker bleien, og at bleien sitter godt rundt lårene (sjekke med pekefingeren at "frynsekantene" rundt lårene står ut og ikke er halvveis brettet inn, det gir en glipp i bleiekanten som lekkasje kan renne ut av).

• Liker 2
Skrevet

Første gutt måtte ha Pampers trusebleier på natt, brukte 2-3 størrelser større enn kiloene tilsa (altså, vi var på størrelse 6 da han var et halvt år). 

Gutt nummer to måtte første året ha Libero trusebleier, men etter et år så var han også tørrest med Pampers (de sitter litt bedre på mine barn tydeligvis). 

Størrelsen på bleier er ikke bare på livvidde og sånn, men også på mengden væske de klarer å suge opp. Så det å bruke større bleier hjelper MYE! Og vi har alltid brukt trusebleier på natt, og vanlige på dagtid. 

Anonymkode: ba11d...7b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Første gutt måtte ha Pampers trusebleier på natt, brukte 2-3 størrelser større enn kiloene tilsa (altså, vi var på størrelse 6 da han var et halvt år). 

Gutt nummer to måtte første året ha Libero trusebleier, men etter et år så var han også tørrest med Pampers (de sitter litt bedre på mine barn tydeligvis). 

Størrelsen på bleier er ikke bare på livvidde og sånn, men også på mengden væske de klarer å suge opp. Så det å bruke større bleier hjelper MYE! Og vi har alltid brukt trusebleier på natt, og vanlige på dagtid. 

Dere som skriver dere alltid/bare har brukt truse leier, gjelder det også fra de var nyfødte?😅

Skrevet

Pass på at penis ligger nedover og ikke oppover i bleia når du tar den på.

Anonymkode: abc6d...9d0

Skrevet

Libero touch pant brukte vi selv om han ikke helt hadde kommet opp i riktig vekt enda. Hadde aldri lekkasje etter det. 

Anonymkode: 2c29f...ccd

Skrevet

Kun hatt lekasje på natt. På det verste ca en gang i uken, men nå (2.5) mer en gang i mnd. Bruker touch på dagtid, og knapt hatt lekkasje en eneste gang. Tror faktisk det kun har skjedd én gang. 
bruker touch i en str større på natt, evt up and go i en-to str større.

Anonymkode: fd2b6...c79

Skrevet

Hva er forskjell på Libero Touch og "vanlig" Libero?

Skrevet

Hvor gammel er babyen? Min lakk aldri tiss, men lakk ofte bæsj da han ble fullammet, siden avføringen da var tynn og han bæsjet mye om gangen. Det sluttet å lekke bæsj da han begynte å spise fast føde. Tiss lekker ikke, selv om bleia er stappfull og tung, som den gjerne blir på natt. Jeg bruker kun Libero på natt, for de holder bedre på tisset enn billigbleier, etter min erfaring. 

Anonymkode: 089dd...291

Skrevet

Jeg prøvde alt av merker, men Libero touch er det eneste som har fungert. Jeg husker jeg måtte ut og handle flere bodyer fordi han tissa gjennom alle jeg hadde da han var baby. Nå er han snart 3 og Libero touch er fortsatt det jeg velger, aldri lekkasje med mindre han har drukket noe voldsomt rett før leggetid. 

Anonymkode: c588f...22b

Skrevet

Tøybleier ☺️

Anonymkode: 0fe22...623

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som skriver dere alltid/bare har brukt truse leier, gjelder det også fra de var nyfødte?😅

Nei, der har du rett, de første 2-3 månedene brukte jeg vanlig bleie :) Men jeg brukte bleie som var litt for store på natten, men ikke dagtid. For at de skulle kunne absorbere mer tiss. Men igjen, mine spiste og bæsjet så mye på natten, så det ble egentlig ikke et problem før de ble et par måneder, og da gikk vi fort over til trusebleier. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel er babyen? Min lakk aldri tiss, men lakk ofte bæsj da han ble fullammet, siden avføringen da var tynn og han bæsjet mye om gangen. Det sluttet å lekke bæsj da han begynte å spise fast føde. Tiss lekker ikke, selv om bleia er stappfull og tung, som den gjerne blir på natt. Jeg bruker kun Libero på natt, for de holder bedre på tisset enn billigbleier, etter min erfaring. 

Anonymkode: 089dd...291

Det kan lekke tiss om bleia ikke har god passform, om tissen ligger feil vei/skjevt, eller om bleia er full og tisset da renner ut ved lår feks. før bleia rekker å suge det opp. Du ser jo her i tråden at vi er mange som har erfart det, så litt pussig å slå fast at tiss lekker ikke 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...