Gå til innhold

Sko som har vært våte - sur lukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Glemte å sette joggeskoa til tørk i går, etter at de hadde blitt ganske våte i regnet. Nå var de nesten helt tørre i stad, men da hadde de fått en litt sur lukt. Er det noen som har noe tips for å fjerne lukta? Det er jo hele skoen som har begynt å lukte, og ikke bare sålen. Burde jeg bare hive de på vask?

Anonymkode: 9c9a4...b8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg de i fryseren eller sett de ut om det er kaldt nok. 

Skrevet

Finnes spray for sånt. 

Anonymkode: 89721...a83

Skrevet

Jøss, aldri opplevd. At skoene lukter ja, men ikke grunnet at de har blitt våte alene. Jeg skal ha brukt de rimelig lenge før de lukter. Borte etter vask uansett. 

Anonymkode: 54b1d...111

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jøss, aldri opplevd. At skoene lukter ja, men ikke grunnet at de har blitt våte alene. Jeg skal ha brukt de rimelig lenge før de lukter. Borte etter vask uansett. 

Anonymkode: 54b1d...111

De ble gjennomvåte da, og sålen ble ikke  tatt ut når de «sto til tørk». 

Takk for svar dere😊

Skrevet

Kan være at det forsvinner når de blir helt, helt tørre?

Anonymkode: 2d336...f9b

Skrevet (endret)

Jeg hadde noen sure støvler.. Fylte dem med zalo-vann siden zalo er antibakteriell... Da forsvant lukta etter at de hadde stått et døgn ellernoe=)

Endret av ltfutt
Skrevet
ltfutt skrev (16 timer siden):

Jeg hadde noen sure støvler.. Fylte dem med zalo-vann siden zalo er antibakteriell... Da forsvant lukta etter at de hadde stått et døgn ellernoe=)

Åh, det tenkte jeg ikke på å gjøre engang! Takk, det skal jeg huske😅

Skrevet

Er det ikke bare normal å vaske joggesko? Må man lage poster på internett og spør fremmede mennesker om man skal vaske ting som lukter? 

Anonymkode: 05622...a6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ikke bare normal å vaske joggesko? Må man lage poster på internett og spør fremmede mennesker om man skal vaske ting som lukter? 

Anonymkode: 05622...a6a

Det var ikke sånn at de stinka heller da, og de var ikke noe skitne heller. De blir nesten brukt hver dag, så jeg ville vite om det fantes en rask løsning.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...