Gå til innhold

Veninne lånte penger av meg og nekter for det nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lånte en veninne penger for en stund siden og nå nekter hun for at hun har lånt penger av meg.  Hun sier at hun ikke har lånt noe av meg. Hun trodde nok jeg skulle glemme det men jeg husker det jo. Det står jo på vipps også. Prøver å ikke mase, men når jeg har spurt nå i det siste så får jeg bare frekke svar som slutt å mas, jeg gidder ikke å snakke med deg, ferdig med dette osv... Eller så svarer hun ikke i det hele tatt. Er ikke sånn veldig mye, men nok til at jeg merker det, og jeg trenger pengene. Hva skal jeg gjøremål? Skal jeg la det ligge? Noen tips? Jeg låner hvertfall aldri mer bort penger til henne igjen.

Anonymkode: ace6b...a0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har nok ikke råd til å betale deg tilbake og prøver å skjule det. 

til neste gang, husk å ikke låne bort penger du ikke har råd til å miste. Og ikke lån penger til denne venninna.

Anonymkode: 67438...0ca

• Liker 16
Skrevet

Du tar screenshot av overføringen på vipps og sender henne. Eventuelt sender du henne et vippskrav. Du kan og true med en anmeldelse. 

Anonymkode: 27ace...3ac

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du tar screenshot av overføringen på vipps og sender henne. Eventuelt sender du henne et vippskrav. Du kan og true med en anmeldelse. 

Anonymkode: 27ace...3ac

Send skjermdump av betalingen, og be henne slutte å tulle. Si du lånte henne penger for å være hyggelig og at hun oppfører seg barnslig. 

Anonymkode: 8e7d1...dc6

• Liker 19
Skrevet

Spør om pengene foran andre felles venninner så hun ikke kan lyve. Og hvis hun lyver så bruker du bare vipps som bevis, også foran disse venninnene. Det er vanskeligere å lyve når man risikerer konsekvenser utover å miste en enkelt venninne. 

Anonymkode: 2288a...864

• Liker 34
Skrevet

Synes hva du skal gjøre er avhengig av hvor mye hun har lånt…. 

Anonymkode: b200b...e73

• Liker 2
Skrevet

Hvor mye er det?   Send vippskrav hver dag helt til hun betaler tilbake. 

• Liker 7
Skrevet

Gløym pengane og venninna. Aldri lån bort pengar igjen.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hun har nok ikke råd til å betale deg tilbake og prøver å skjule det. 

til neste gang, husk å ikke låne bort penger du ikke har råd til å miste. Og ikke lån penger til denne venninna.

Anonymkode: 67438...0ca

Forsåvidt enig, men ikke lån penger til henne i det hele tatt!! Handler ikke om å ha råd til å miste, eller ei! En venninne betaler tilbake, eller er ærlig om at det kan ta tid. Å benekte å ha lånt, er så frekt at jeg vet ikke hva jeg skal si! 

Anonymkode: 3d1ba...9ce

• Liker 4
Skrevet
Peonjenta skrev (18 minutter siden):

Hvor mye er det?   Send vippskrav hver dag helt til hun betaler tilbake. 

1500

Anonymkode: ace6b...a0a

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som du nettopp har betalt 1500 kr for å avsløre en falsk venn. Det var det sikkert verdt, dessverre. Kutt henne ut av livet ditt, gå videre og la det være hennes tap.

Anonymkode: 2b443...160

• Liker 4
Skrevet

Med venner, lån aldri bort mer enn du har råd til å tape. Hadde det vært småpenger hadde jeg ikke giddet å si noe. Hadde det skjedd mer enn en gang, og jeg ikke hadde fått igjen etter en påminnelse / forklaring hadde jeg bare slutta å ta kontakt med vedkommende. Ut fra denne reaksjonen er det kanskje like greit å være ferdig med vedkommende ?

Det sagt, send screenshot av vippsoverføringen og se hva som skjer.

Skrevet

Da har du lært to ting:

1. Ikke lån bort penger.

2. Hun er ikke din venninne.

Anonymkode: b9e36...e2c

• Liker 3
Skrevet

Ikke omgås lenger med mange venninner i livet skjedde det samme med en gutt og det kan bringe med småelig og ting vi må ha lært på skole men...

Trist offeret er vennskap😊

Penger kan erstattes ikke ble sur

Skrevet

En veninne skylte meg 1500 kroner i 3 år. Vi var uvenner i 1 år pga det, var skikkelig uvenner også. også klarte jeg å få henne til å overføre det til meg når hun var dritings

Anonymkode: adaaa...41c

• Liker 3
Skrevet

Ta screenshot av Vipps, og be henne betalte. 

Om hun prøver å gaslighte deg er hun ikke en god venn, og du bør egentlig avslutte vennskapet. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også lært på den tøffe måten at jeg ikke skal låne bort penger til venner. Lånte bort en betydelig pengesum til ei venninne, men de fikk jeg aldri tilbake… Du kan nok bare se langt etter de pengene der du også ts, men aldri lån bort penger til venner mer.

Anonymkode: c8f3f...21d

Skrevet
Skedmotun skrev (8 minutter siden):

Ikke omgås lenger med mange venninner i livet skjedde det samme med en gutt og det kan bringe med småelig og ting vi må ha lært på skole men...

Trist offeret er vennskap😊

Penger kan erstattes ikke ble sur

?

Anonymkode: c6c74...ac2

• Liker 2
Skrevet

Sånn har det vært hver gang jeg eller noe jeg kjenner har lånt penger til noen. Først spør man og får "beklager, men *masse unnskyldninger* " i noen uker. Så blir det etter hvert litt surere "jada, slutt å mase, jeg sa jo at *unnskyldning* ". Og etter hvert blir de oppriktig sure "har du ikke kommet over det ennå, det er seriøst ett år siden?" eller bare nekter for det.

Samboeren min brukte tre år på å få tilbake en pocketbok han hadde lånt til en tidligere kompis, liksom. Folk er så…

Jeg har helt sluttet å låne bort penger til noen pga. dette. Hadde en venninne som ville låne 40 000 til å dra på ferie en gang og ble sur da jeg sa nei 😂

Anonymkode: a2f11...fe3

• Liker 4
Skrevet

En god huskeregel er å aldri låne bort penger man ikke har råd til å tape. Jeg har aldri og kommer aldri til å låne bort penger. Om en venn er i nød, kjøper jeg heller det som trengs. 

Anonymkode: 60464...237

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...