Gå til innhold

En god venninne sendte sitt syke barn i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en veldig god venninne og vi begge har barn på samme avdeling i barnehagen. Det har vært så mye sykdom på avdelingen i hele høst og nå hadde vi endelig et par uker der alle var friske. Men så kom omgangssyken. Hennes eldste barn fikk smitten først og han går på skolen, så sendte hun sin yngste sønn i barnehagen mens storebroren var hjemme å kasta opp. Jeg fikk snap av henne at yngste sønnen (som går i avdeling med min datter) kasta opp i tirsdag kveld med bilde av bøtta og moppen og ungen i badekaret.  Idag når jeg leverte dattera mi så ser jeg han sitter å leker på avdelingen... Det hadde ikke gått 48 timer. Nå har jentungen kasta opp og vi har omgangssyken i hus. Jeg blir så forbannet!! 

Men hun er en god venn og jeg vet ikke hva jeg skal si. Bør jeg si noe? Det er ikke første gang hun sender sitt syke barn i barnehagen. Det går utover alle andre. Er bare redd for at hun blir sur og at det ødelegger vennskapet. Men samtidig så er det ofte hennes barn som gjør alle andre barn syke fordi hun aldri holder han hjemme. 

Anonymkode: 46146...5db

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

HUN er i alle fall ikke en god venn!

Anonymkode: 210e3...2b0

• Liker 28
Skrevet

Dette er du sikker på? 

Anonymkode: 57ec8...671

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er du sikker på? 

Hva mener du? Hun har da fortalt det til meg, vi prater sammen nesten hver dag. 

• Liker 2
Skrevet

Altfor mange av de der..

Anonymkode: dc09e...f7a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er du sikker på? 

Hun så jo ungen i barnehagen.

Anonymkode: 25229...0ee

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har en veldig god venninne og vi begge har barn på samme avdeling i barnehagen. Det har vært så mye sykdom på avdelingen i hele høst og nå hadde vi endelig et par uker der alle var friske. Men så kom omgangssyken. Hennes eldste barn fikk smitten først og han går på skolen, så sendte hun sin yngste sønn i barnehagen mens storebroren var hjemme å kasta opp. Jeg fikk snap av henne at yngste sønnen (som går i avdeling med min datter) kasta opp i tirsdag kveld med bilde av bøtta og moppen og ungen i badekaret.  Idag når jeg leverte dattera mi så ser jeg han sitter å leker på avdelingen... Det hadde ikke gått 48 timer. Nå har jentungen kasta opp og vi har omgangssyken i hus. Jeg blir så forbannet!! 

Men hun er en god venn og jeg vet ikke hva jeg skal si. Bør jeg si noe? Det er ikke første gang hun sender sitt syke barn i barnehagen. Det går utover alle andre. Er bare redd for at hun blir sur og at det ødelegger vennskapet. Men samtidig så er det ofte hennes barn som gjør alle andre barn syke fordi hun aldri holder han hjemme. 

Si ifra til barnehagen. Opplevde far til ungen min som sendte barn med vannkopper i bhg etter 3 dager. Barnehagen brydde seg ikke da.. jeg tenker også på barnet mitt som lettere kan være utsatt for andre sykdommer oppi det. 

Anonymkode: 0c29d...5fd

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde skrevet til hun "takk skal du ha, nå har ***** blitt smittet av sønnen din i bhg... Hvorfor leverte du han der?" 

Blir hun sur er det vel fordi hun føler seg truffet :)

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun så jo ungen i barnehagen.

Anonymkode: 25229...0ee

Ja, men hun mener at denne ungen smitter andre barn igjen. Det blir for søkt å si.

• Liker 2
Skrevet

Hva med det stakkars barnet hennes? Er en ting at man ikke sender syke barn for å unngå å smitte andre, men jeg synes oppriktig synd på de barna som må gå syke og dårlige på barnehagen. Tenk selv om man ble tvunget på jobb rett etter omgangssyke. Man trenger gjerne en dag å komme seg på. Jeg hadde garantert sagt ifra hvis jeg var deg. 

Anonymkode: b7650...a52

• Liker 11
Skrevet

Men har barnehagebarnet vært syk? Man holder jo ikke søsken hjemme fra skolen fordi et barn har omgangssyke?

Anonymkode: bf983...914

• Liker 2
Skrevet

Ville sagt fra til barnehagen. Stakkars barn. Og veldig usolidarisk! Drittlei folk som skal tøye alle grenser og kun tenker på seg selv, masse sykdom i høst og enda så evner folk ikke å tenke lenger enn sin egen nesetipp. Håper det gjelder et fåtall - skam dere!

Anonymkode: 33730...39a

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men har barnehagebarnet vært syk? Man holder jo ikke søsken hjemme fra skolen fordi et barn har omgangssyke?

Anonymkode: bf983...914

Ja hun skrev jo det at minste barnet, altså barnehagebarnet, spydde. Hun fikk snap av det skrev hun i HI. 

• Liker 4
Skrevet

Min eks troppet opp med sønnen vår i barnehagen om morgenen etter at han hadde hatt diaré hele natta tidligere i høst…. 

Anonymkode: b4f46...d73

Skrevet

Litt teit å gjøre når man veit at det skyldes omgangssjuke (men bare  en liten påminning - oppkast kan være mange andre ting også. Mine barn spyr når de har migrene - men de er ikke smittsomme. De er dog barneskolebarn - men migrene var bare et eksempel)

Anonymkode: 1bac8...459

• Liker 2
Skrevet

Eksen min leverte ungen i barnehagen med vannkopper 🤷‍♀️ Barnehagen ringte meg med engang. 
Enkelte tenker ikke lengre enn sin egen nesetipp 🤷‍♀️ 
hadde klart sagt ifra at hun skal vente 48 timer etter sist oppkast/diaré før man sender barna på skolen/barnehagen. Det for å unngå smitte 

Anonymkode: 00715...f2e

Skrevet

Litt på siden, hvordan hadde du reageret om mannen din tok snap av bøtta, mappen og deg i badekaret rett etter du har spydd? Enkelte eier ikke grenser på vegne av barna sine altså.

Men ja, si fra til henne!

Anonymkode: 6523c...2a6

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Litt på siden, hvordan hadde du reageret om mannen din tok snap av bøtta, mappen og deg i badekaret rett etter du har spydd? Enkelte eier ikke grenser på vegne av barna sine altså.

Men ja, si fra til henne!

Anonymkode: 6523c...2a6

Ja, jeg reagerte på snappen her jeg. Noen folk eier ikke sperrer for hva de sender bilder av, når det gjelder egne barn. 

Kan det tenkes at hun misforsto, og trodde det var 24 timer? Mange skolebarn kan komme tilbake etter 24 timer, så kan tenkes at hun tenkte at det gjaldt barnehage-barn også? Jeg skjønner fortvilelsen din ts, men husk at det ikke er sikkert det er din venninne sitt barn som smittet barnet ditt. Unødvendig å lage noe stor greie ut av dette, annet enn at du kan be barnehagen om å minne foreldre på 48-timers regelen igjennom mail eller sms, i disse tider. 

Anonymkode: 972c7...61d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, jeg reagerte på snappen her jeg. Noen folk eier ikke sperrer for hva de sender bilder av, når det gjelder egne barn. 

Kan det tenkes at hun misforsto, og trodde det var 24 timer? Mange skolebarn kan komme tilbake etter 24 timer, så kan tenkes at hun tenkte at det gjaldt barnehage-barn også? Jeg skjønner fortvilelsen din ts, men husk at det ikke er sikkert det er din venninne sitt barn som smittet barnet ditt. Unødvendig å lage noe stor greie ut av dette, annet enn at du kan be barnehagen om å minne foreldre på 48-timers regelen igjennom mail eller sms, i disse tider. 

Anonymkode: 972c7...61d

Støtter denne! På skolen gjelder 24-timers regelen. Og siden eldstemann går på barneskolen, tenkte kanskje venninna di at det samme gjaldt i bhg? En del tenker også kanskje at 48 timer = omtrent to dager, så om minstegutten kun kastet opp på tirsdag kveld, er torsdag morgen OK å sende tilbake. Jeg ville ikke laget en sak, men bedt bhg sende ut påminnelse om fulle 48 timer (og gjerne lengre...) fra siste runde med oppkast og/eller diaré. 

Anonymkode: 055e3...5eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...