Cob Skrevet 16. desember 2021 #1 Skrevet 16. desember 2021 (endret) 🤔 Hei dere! Mannen fikk en telefon igår av en medarbeider(nr1). Denne medarbeideren var blitt ført opp som nærkontakt av noen andre(nr2) på samme jobb. Han(nr2) testet positivt på torsdag, og jobbet onsdag og tirsdag. Mannen jobbet med ham(nr2) på tirsdag og onsdag men var ikke i samme område jobbmessig. Det han derimot gjorde var å stå og slå av en prat her og der, tok imot et glass vann fra ham og gikk forbi tett flere ganger. Han(nr2) viste da symptomer. Så er altså mannen satt opp på ekstra vakter pga dette i helga. Og jeg lurer på, burde ikke han også bli regnet som nærkontakt? Hvor skal jeg isåfall henvende meg nå i helga når legekontoret er stengt og koronatelefon også? Burde han ikke bli hjemme? Han jobber som kokk i restaurant.. Endret 16. desember 2021 av Cob
Cob Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #2 Skrevet 16. desember 2021 (endret) Noen som vet? Råd, tips og synspunkter tas imot med stor takknemlighet! Endret 16. desember 2021 av Cob
Nicathv Skrevet 16. desember 2021 #4 Skrevet 16. desember 2021 Det er ikke helg nå. Uansett, du kan jo google 'nærkontakt' og så får du opp en offentlig side som gir deg definisjonen. 2
Pappi Skrevet 16. desember 2021 #5 Skrevet 16. desember 2021 Hvor skal du henvende deg? Hva er egentlig din rolle i denne saken? Hvis mannen din er bekymret så får vel han henvende seg til arbeidsgiver. Eller skrev du mannen og jobben når du mente sønnen og barnehagen? 3
Me for life Skrevet 16. desember 2021 #6 Skrevet 16. desember 2021 Tipper han ikke er nærkontakt fordi den smittede kun har oppgitt kolleger han jobber tett med og glemte de han kun møtte her og der. 2
appelsinjuice Skrevet 16. desember 2021 #7 Skrevet 16. desember 2021 Er ikke nærkontakt fortsatt definert som noen som har vært mindre enn 2 meter unna en smittet, i mer enn 15 minutter? Så dersom de jobbet på forskjellige steder og kun slo av en kort prat i forbifarten så regnes han ikke som nærkontakt? 🤷♀️ 6
Cob Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #8 Skrevet 16. desember 2021 (endret) Haha, shit, der lurte mannen meg godt 🤣 vært hjemme med syke barn hele uka, nå sa han det var fredag....han skal få igjen.. Har lest den ja, men her er jo under 2m i 15 min osv... Ville jo han skulle kontakte fastlegen selv og høre, men han vil jo ikke.. syntes det bare var merkelig at en på jobben er nærkontakt av felles kollega og ikke den andre.. Ja..det er vel definisjonen, så da fortsetter vi barnehage og jobb som vanlig? Endret 16. desember 2021 av Cob 1
Ab_naturals Skrevet 16. desember 2021 #9 Skrevet 16. desember 2021 Det er litt vanskelig å vite hva man skal gjøre når mye er avhengig av hvilen info den smittede oppgir. Han kan ha glemt å oppgi mannen din fordi det var korte passeringer, og det er jo ikke sikkert at han skal defineres som nærkontakt heller, men skjønner at dere vil sjekke opp i det. Er det en mulighet å kontakte smittejegerne i kommunen? Man bør jo liksom få en offisiell beskjed om karantene, i forhold til å ikke gå på jobb...
Cob Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #10 Skrevet 16. desember 2021 appelsinjuice skrev (2 timer siden): Er ikke nærkontakt fortsatt definert som noen som har vært mindre enn 2 meter unna en smittet, i mer enn 15 minutter? Så dersom de jobbet på forskjellige steder og kun slo av en kort prat i forbifarten så regnes han ikke som nærkontakt? 🤷♀️ I mer enn 15 min totalt eller sammenhengende? De jobber ikke forskjellige steder, men områder, altså ndet er mer enn 2 m mellom arbeidsstasjonene 😉
Cob Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #11 Skrevet 16. desember 2021 Ab_naturals skrev (2 minutter siden): Det er litt vanskelig å vite hva man skal gjøre når mye er avhengig av hvilen info den smittede oppgir. Han kan ha glemt å oppgi mannen din fordi det var korte passeringer, og det er jo ikke sikkert at han skal defineres som nærkontakt heller, men skjønner at dere vil sjekke opp i det. Er det en mulighet å kontakte smittejegerne i kommunen? Man bør jo liksom få en offisiell beskjed om karantene, i forhold til å ikke gå på jobb... Ikke sant, god ide, skal prøve se om det går ann å høre med dem, takk 😊
Aureka Skrevet 16. desember 2021 #12 Skrevet 16. desember 2021 Cob skrev (3 minutter siden): I mer enn 15 min totalt eller sammenhengende? De jobber ikke forskjellige steder, men områder, altså ndet er mer enn 2 m mellom arbeidsstasjonene 😉 her vil jeg tro sammenhengende
Aureka Skrevet 16. desember 2021 #13 Skrevet 16. desember 2021 I min jobb er det mindre enn to meter i 15 minutter sammenhengende. Det er det som er smittevernreglene.
Anbefalte innlegg