Cob Skrevet 16. desember 2021 #1 Skrevet 16. desember 2021 (endret) 🤔 Hei dere! Mannen fikk en telefon igår av en medarbeider(nr1). Denne medarbeideren var blitt ført opp som nærkontakt av noen andre(nr2) på samme jobb. Han(nr2) testet positivt på torsdag, og jobbet onsdag og tirsdag. Mannen jobbet med ham(nr2) på tirsdag og onsdag men var ikke i samme område jobbmessig. Det han derimot gjorde var å stå og slå av en prat her og der, tok imot et glass vann fra ham og gikk forbi tett flere ganger. Han(nr2) viste da symptomer. Så er altså mannen satt opp på ekstra vakter pga dette i helga. Og jeg lurer på, burde ikke han også bli regnet som nærkontakt? Hvor skal jeg isåfall henvende meg nå i helga når legekontoret er stengt og koronatelefon også? Burde han ikke bli hjemme? Han jobber som kokk i restaurant.. Endret 16. desember 2021 av Cob
Cob Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #2 Skrevet 16. desember 2021 (endret) Noen som vet? Råd, tips og synspunkter tas imot med stor takknemlighet! Endret 16. desember 2021 av Cob
Nicathv Skrevet 16. desember 2021 #4 Skrevet 16. desember 2021 Det er ikke helg nå. Uansett, du kan jo google 'nærkontakt' og så får du opp en offentlig side som gir deg definisjonen. 2
Pappi Skrevet 16. desember 2021 #5 Skrevet 16. desember 2021 Hvor skal du henvende deg? Hva er egentlig din rolle i denne saken? Hvis mannen din er bekymret så får vel han henvende seg til arbeidsgiver. Eller skrev du mannen og jobben når du mente sønnen og barnehagen? 3
Me for life Skrevet 16. desember 2021 #6 Skrevet 16. desember 2021 Tipper han ikke er nærkontakt fordi den smittede kun har oppgitt kolleger han jobber tett med og glemte de han kun møtte her og der. 2