Gå til innhold

Advarsel! Holdt på å kveles av bubble tea.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke kjøp denne drikken! Her om dagen ble jeg nesten kvelt. Fikk en av kulene ned i lufterøret og den satt seg fast. Fikk puste men hadde kulen vært større kunne jeg kveltes. Klarte å hoste den opp. Vet denne drikken er blitt ekstremt vanlig nå til lands men ikke verdt det. Kommer aldri til å kjøpe den igjen. 

For dere som ikke vet hva denne drikken er så er det en drikk med gelekuler i. Var en av gelekulene som satt seg fast i halsen min. Styr unna.

Anonymkode: 4fb96...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kulene er mindre enn en vitaminpille. Og myke/oppløselige.Ikke en gang en ettåring kunne blitt kvalt av dette.

Du har nok bare pustet feil, og fått panikk i øyeblikket :)

Anonymkode: e1bd2...296

• Liker 9
Skrevet

Jesus Christ, noen folk altså….

Anonymkode: 406e7...313

• Liker 4
Skrevet

Det er en selvfølge at man ikke bare suger opp som vanlig drikke. Når du vet at det er store kuler oppi. Sugerøret er jo ekstra tykt for at kulene skal komme inni den. Du burde heller lære deg å ta imot kulen med tungen og skyv den til side i munnen før du tygger ned på den. Ikke sluke i deg væsken og håp at du ikke får en kule oppi sugerøret. Bra det gikk fint, men advare mot denne drinken på dette grunnlaget, blir som å advare mot lighter fordi den har åpne flammer som man kan brenne seg på. 

Anonymkode: 464ea...7a3

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ikke kjøp denne drikken! Her om dagen ble jeg nesten kvelt. Fikk en av kulene ned i lufterøret og den satt seg fast. Fikk puste men hadde kulen vært større kunne jeg kveltes. Klarte å hoste den opp. Vet denne drikken er blitt ekstremt vanlig nå til lands men ikke verdt det. Kommer aldri til å kjøpe den igjen. 

For dere som ikke vet hva denne drikken er så er det en drikk med gelekuler i. Var en av gelekulene som satt seg fast i halsen min. Styr unna.

Det er jo som å si "jeg holdt på å kveles av twist jeg slukte uten å tygge (eller kanskje ta av papiret?) så derfor bør ikke du spise twist"

Folk flest klarer å konsumere denne drikken uten å ta livet av seg selv. Jeg tror derfor lærdommen ikke bør være at du bør advare andre, men kanskje heller moderere egen adferd?

Anonymkode: 38f33...ac3

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er jo som å si "jeg holdt på å kveles av twist jeg slukte uten å tygge (eller kanskje ta av papiret?) så derfor bør ikke du spise twist"

Folk flest klarer å konsumere denne drikken uten å ta livet av seg selv. Jeg tror derfor lærdommen ikke bør være at du bør advare andre, men kanskje heller moderere egen adferd?

Anonymkode: 38f33...ac3

Ts her

Jeg drakk helt vanlig og rolig som de fleste andre mennesker. Kjente at kulen kom plutselig og at den bevegde seg inni lufterøret hver gang jeg pustet. Utrolig ekkelt. Kommer uansett ikkje til å kjøpe det igjen. Har trossalt hørt om en jente som kveltes av slike kuler så man skal ikke bagatellisere slike opplevelser. Det KAN få alvorlige konsenkvenser.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her

Jeg drakk helt vanlig og rolig som de fleste andre mennesker. Kjente at kulen kom plutselig og at den bevegde seg inni lufterøret hver gang jeg pustet. Utrolig ekkelt. Kommer uansett ikkje til å kjøpe det igjen. Har trossalt hørt om en jente som kveltes av slike kuler så man skal ikke bagatellisere slike opplevelser. Det KAN få alvorlige konsenkvenser.

Pleier du å puste mens du drikker? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pleier du å puste mens du drikker? 

Var etter at jeg drakk og kjente kulen gikk ned i pusterøret at jeg merket det var noe som ikke stemte. Utrolig ubehagelig. Du må nesten oppleve det selv for å forstå det.

Skrevet

All mat kan potensielt settes i halsen og forårsake kveling. Det er derfor man ikke skal spise og drikke for raskt...

• Liker 4
Skrevet

Hvis du faktisk har fått fremmedlegemer i luftrøret, bør du ikke oppsøke lege? Lungeinfeksjon neste.

Anonymkode: 4c239...070

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Var etter at jeg drakk og kjente kulen gikk ned i pusterøret at jeg merket det var noe som ikke stemte. Utrolig ubehagelig. Du må nesten oppleve det selv for å forstå det.

Har drukket mye bubble tea (bodd i et land der dette er mer vanlig).

Og nei, har aldri opplevd det. 

Pleier ikke å puste når jeg spiser/drikker. 

• Liker 1
Gjest Chiroptera.
Skrevet

Du skal jo suge, ikke inhalere! Sugerør, ikke pusterør. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ts her

Og i USA er kinderegg ulovlig fordi folk satt egget med leken i fast i halsen. 

Nei jeg gir meg ende over. 

Anonymkode: cebcf...684

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ts her

Man blir kvalt av å få vanlig mat i luftrøret. Det betyr ikke at kan la være å spise. Du har mest sannsynlig dratt inn luft mens du drakk og på den måten fått kulen der den ikke skulle.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes da dette var en helt innafor advarsel 🤷‍♀️

Det er fort gjort å sette noe i halsen (og da særlig ved inntak av idiotiske drikker med solide kuler oppi) 

Anonymkode: bb0e3...ea9

• Liker 3
Skrevet

Dummeste jeg har hørt - det er ikke farligere å drikke denne drikken enn å spise noe annet, alt kan potensielt sette seg fast i luftrører og kvele deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...