Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette vanlig? Jeg har søkt på en lederstilling hvor det, før søknadsfristen var utløpt, var 8 søkere til sammen. Jeg ble ringt samme dag som søknadsfristen utløp, altså var det fortsatt muligheter for å søke.

Hva bør jeg forberede meg på til en slik uformell samtale? Det er kun satt av 30 minutter. Syns nå dette var litt lite hvis de skal rekke å bli bedre kjent med meg, gå gjennom cvn min OG fortelle mer om stillingen.

jeg har et håp om at jeg er den eneste aktuelle (selv om jeg bare kan drømme om det :P ) i og med at det er så rett frem. Så jeg lurer litt på hvordan dette har forløpt for dere som har erfaring med slikt? 

Anonymkode: 85d89...c89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser for meg at de finner deg attraktiv basert på det du har sendt dem av informasjon og rett og slett ønsker å se om du er en likandes person. Uformelt handler om andre ting enn dine kvalifikasjoner. Du er kvalifisert, hvis ikke hadde de ikke ringt deg. 

Jeg hadde lest meg opp på stedet du vil jobbe, vist at jeg var veldig lysten på _akkurat_ den jobben og det arbeidsstedet, og latt min strålende kollegapersonlighet komme frem. De vil se om du er en person de vil ha som sin leder/kollega. 

Anonymkode: d49f5...4f0

Skrevet

Min erfaring er at om man blir kalt inn på en uformell samtale etter et intervju så har de egentlig bestemt seg for å ansette deg, men de forsikre seg om at personkjemien stemmer. Om du blir kalt inn på det FØR intervju så tror jeg du er den eneste kvalifiserte og de bare vil møte deg for å forsikre seg om at du er et normalt oppegående menneske :)

Anonymkode: 362f1...58b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...