AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #1 Del Skrevet 16. desember 2021 Hei! Forrige syklus begynte jeg å teste for eggløsning på syklusdag 10. Hadde negativ eggløsningstest på dag 10 og 11, men positiv på dag 12. Regnet derfor med at eggløsning var på dag 13. Men så fikk jeg menstruasjon på syklusdag 25, altså 12dpo. Vil det si at eggløsning mest sannsynlig var på syklusdag 11 selvom jeg hadde negativ test? Og hvorfor ble den positiv på dag 12 om jeg egt hadde hatt eggløsning? Eller er det ikke slik at menstruasjon alltid kommer 14 dager etter eggløsning? Anonymkode: 4c737...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #2 Del Skrevet 16. desember 2021 14 dager etter eggløsning er det som gjelder de fleste, altså mest normalt. Men det er og noen som har kortere eller lengre fase mellom eggløsning og mens. Du har nok helt rett her med testing etc. Anonymkode: 64001...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 16. desember 2021 #3 Del Skrevet 16. desember 2021 Du hadde nok el dag 12 eller 13, og ikke før eltesten var positiv. Lutealfase kan vare ca alt fra 12-18 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Del Skrevet 17. desember 2021 Så lenge luthealfasen er lenger enn 10 dager regnes den som normal. Under 10 dager så kan det bli problematisk fordi egget ikke får nok tid til å både feste seg og gi kroppen signal om at den er gravid. Dermed kan det støtes ut selv om det var befruktet. Så for meg høres 12 dager helt perfekt ut. Selv om gjennomsnittet ligger på 14 dager, så er vi alle så forskjellige at det blir bare ett utgangspunkt. Sjeldent en klar fasit på menneskekroppen🤷🏼♀️ ps. Min luthealfase har hvert 10 dager siste 3 årene. Ga opp prøving og forholdet røk, men nå sitter jeg gravid i 3 trimester, med ny partner og det var ikke planlagt engang, så alt kan skje😅 Masse lykke til❤️ Anonymkode: e88f9...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå