Meridian Skrevet 16. desember 2021 #1 Del Skrevet 16. desember 2021 Hva er grunnen til at noen ikke kan ta vaksinen? De sier det er medisinske grunner, men hva er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #2 Del Skrevet 16. desember 2021 Har lest om at det er en del stoffer i vaksinen som man kan reagere på, så om man er allergisk kan det være lurt å finne ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkengrapefrukt Skrevet 16. desember 2021 #3 Del Skrevet 16. desember 2021 Anafylaktisk reaksjon på tidligere vaksiner 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 16. desember 2021 frøkengrapefrukt skrev (5 minutter siden): Anafylaktisk reaksjon på tidligere vaksiner Det er vel flere medisinske grunner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TTTTT Skrevet 16. desember 2021 #5 Del Skrevet 16. desember 2021 I tillegg til anafylaktisk reaksjon er det en del av spesielt de aller eldste som er så skrøpelige at selv milde bivirkninger kan være dødelige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 16. desember 2021 #6 Del Skrevet 16. desember 2021 Bølle skrev (59 minutter siden): Hva er grunnen til at noen ikke kan ta vaksinen? De sier det er medisinske grunner, men hva er det? Det kan være veldig mye,allergier,forskjellige hjertesykdommer mm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 16. desember 2021 TTTTT skrev (3 minutter siden): I tillegg til anafylaktisk reaksjon er det en del av spesielt de aller eldste som er så skrøpelige at selv milde bivirkninger kan være dødelige. Da er det viktig å ta hensyn til disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 16. desember 2021 ludden skrev (1 minutt siden): Det kan være veldig mye,allergier,forskjellige hjertesykdommer mm. Håper det blir tatt hensyn til disse, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 16. desember 2021 #9 Del Skrevet 16. desember 2021 Bølle skrev (7 minutter siden): Håper det blir tatt hensyn til disse, da. Alle blir vel tatt hensyn til,bortsett fra idioter som tror at vaksine og corona er noe oppdiktet vrøvl og tror på alle konspirasjoneteorier. De som gjør det er faktisk så dumme,at det er totalt meningsløst å diskutere med dem,de forstår rett og slett ikkeno 🙂 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 16. desember 2021 #10 Del Skrevet 16. desember 2021 Jeg er skeptisk til dose 3, pga reaksjon ved dose 2. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 16. desember 2021 #11 Del Skrevet 16. desember 2021 Snabeltann skrev (1 minutt siden): Jeg er skeptisk til dose 3, pga reaksjon ved dose 2. Usikker på om dette holder for de som er mest rasende på anti-vaxxerene. I dag har jeg hørt oss sammenlignet med nazister, det er mye hat der ute. Snart er jo alle vaksinerte å regne som uvaksinerte hvis de ikke tar oppfriskningsdosene. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 16. desember 2021 #12 Del Skrevet 16. desember 2021 Tussa84 skrev (1 minutt siden): Usikker på om dette holder for de som er mest rasende på anti-vaxxerene. I dag har jeg hørt oss sammenlignet med nazister, det er mye hat der ute. Snart er jo alle vaksinerte å regne som uvaksinerte hvis de ikke tar oppfriskningsdosene. Altfor mye hat blitt dessverre. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 16. desember 2021 #13 Del Skrevet 16. desember 2021 Noen Autoimmune sykdommer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinboogie Skrevet 16. desember 2021 #14 Del Skrevet 16. desember 2021 Jeg kan ikke ta den på grunn av tidligere anafylaktisk reaksjon på både vaksiner og andre medikamenter. Andre kan ikke ta den på grunn av ekstremt høy risiko for blodpropp, hjerteproblemer eller andre ting. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 16. desember 2021 #15 Del Skrevet 16. desember 2021 1. allergisk reaksjon på vaksiner 2. Tåler ikke bivirkninger av vaksinen/bivirkninger forverrer sykdom dem allerede har. 3. Psykiske årsaker - ikke all psykisk sykdom, samtidig som det innefor psykiske sykdommer er store individuelle forskjeller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toppfuru Skrevet 16. desember 2021 #16 Del Skrevet 16. desember 2021 ludden skrev (35 minutter siden): Det kan være veldig mye,allergier,forskjellige hjertesykdommer mm. Hvilke hjertesykdommer skal være kontraindikasjon for vaksine? Hjertesyke er jo spesielt i risiko for alvorlig forløp ved covid, og hos disse vil som regel fordel ved å la seg vaksinere overstige potensielle ulemper ved vaksinering. Dette gjelder forøvrig de aller fleste med kronisk sykdom, og eldre skrøpelige. Men folk liker kanskje å skylde på sykdom når det egentlgi er deres egen frykt/skepsis/egoisme som gjør at de ikke tar vaksinen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinboogie Skrevet 16. desember 2021 #17 Del Skrevet 16. desember 2021 39 minutter siden, Toppfuru said: Hvilke hjertesykdommer skal være kontraindikasjon for vaksine? Hjertesyke er jo spesielt i risiko for alvorlig forløp ved covid, og hos disse vil som regel fordel ved å la seg vaksinere overstige potensielle ulemper ved vaksinering. Dette gjelder forøvrig de aller fleste med kronisk sykdom, og eldre skrøpelige. Men folk liker kanskje å skylde på sykdom når det egentlgi er deres egen frykt/skepsis/egoisme som gjør at de ikke tar vaksinen. Vet ikke om det kan regnes som hjertesykdom, men et problem med hjertet kan det vel i alle fall kalles https://www.dagbladet.no/kjendis/derfor-er-han-ikke-vaksinert/74918028 "Da han kom hjem igjen hadde han en prat med legen sin, avslører han nå overfor Dagbladet. - Jeg har noe som heter takykardi. Det vil si at jeg har et litt sårbart hjerte, jeg kan få kraftig og høy puls helt plutselig - og da slår det i «190». Jeg får det ikke til å roe seg ned, og jeg må sove for at det skal gi seg. Det er ingen sykdom, men det er en tilstand der hjertet mitt plutselig løper løpsk, og derfor vil jeg ikke ha vaksine, forteller han. Derfor skal også «Farmen»-vinneren ha fått beskjed om at det beste var å unngå vaksina. - Jeg ble anbefalt ikke å ta den, sier 30-åringen, som understreker at årsaken kun er hans egen helse, og at han er redd for eventuelle bivirkninger." 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toppfuru Skrevet 16. desember 2021 #18 Del Skrevet 16. desember 2021 Pingvinboogie skrev (Akkurat nå): Vet ikke om det kan regnes som hjertesykdom, men et problem med hjertet kan det vel i alle fall kalles https://www.dagbladet.no/kjendis/derfor-er-han-ikke-vaksinert/74918028 "Da han kom hjem igjen hadde han en prat med legen sin, avslører han nå overfor Dagbladet. - Jeg har noe som heter takykardi. Det vil si at jeg har et litt sårbart hjerte, jeg kan få kraftig og høy puls helt plutselig - og da slår det i «190». Jeg får det ikke til å roe seg ned, og jeg må sove for at det skal gi seg. Det er ingen sykdom, men det er en tilstand der hjertet mitt plutselig løper løpsk, og derfor vil jeg ikke ha vaksine, forteller han. Derfor skal også «Farmen»-vinneren ha fått beskjed om at det beste var å unngå vaksina. - Jeg ble anbefalt ikke å ta den, sier 30-åringen, som understreker at årsaken kun er hans egen helse, og at han er redd for eventuelle bivirkninger." Det er ingen generell anbefaling at folk med rytmeforstyrrelse (eller annen hjertesykdom for øvrig, foruten kort karantene etter kirurgi og ikke etter tidligere hjertereaksjon på vaksine) ikke skal ta vaksinen. Her er det nok en person som har valgt å tolke en leges vage utsagn slik han selv ønsker, evt en lege som ikke er helt oppdatert. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 16. desember 2021 #19 Del Skrevet 16. desember 2021 Tråden er ryddet for brudd på korona-rommets retningslinjer. -Safiye, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet 16. desember 2021 #20 Del Skrevet 16. desember 2021 Det er sånn circa 0,05% sjangse for å få en alvorlig bivirkning av vaksinen. Så er det ca. 0,02% sjangse for å bli innlagt på sykehuset pga covid. Om jeg husker tallene rett. For en ung og frisk person under 40 år er det større sjangse for å få en alvorlig bivirkning. Det ser ut som risikoen synker jo eldre man blir. - mens for de eldre over 60 er det større sjangse for å bli innlagt pga covid enn for en ung person. Når man omtrendt er like smittsom med eller uten vaksinen, er det da fornuftig for en ung person å ta dose 3 nå? Dem som får en bivirkning av vaksinen belaster vel også sykehusene? Vet ikke hvordan jeg skal tenke rundt dette. 😕 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg