Gå til innhold

41 uker i dag - ble strippet av jm på sykehuset. Nå gjør «kynnerne» så vondt at jeg begynner å grine. Maserier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hittil har kynnere kommet og gått, gjort magen dritstram og ubehagelig slik at jeg har måttet stoppe opp det jeg dreiv med.

Ble strippet i dag tidlig og nå kommer disse «kynnerne» langt sterkere og det gjør altså så for jævlig vondt nedover rumpa og i korsryggen.

Tårene begynte å trille her nettopp da det faktisk er direkte smertefullt.

Hvordan vet man om det er maserier eller modningsrier eller eller?

Jordmor sa jeg hadde 3cm åpning og var ganske moden, men ikke sånn overmoden heller. Hun sa også at hun skulle jobbe helgen nå og regnet med hun kom til å se meg.

Hun fikk kjempelett løsnet «slimhinnen», og jeg blødde litt. 

Kan man ta smertestillende nå tro?

Fadern så vondt det gjør. Kommer ikke oftere enn hver 30 minutter, noen ganger oftere, men ca hvert 30 min og gjør som sagt vondt.

Ikke ubehagelig, men vondt. Direkte vondt.

😩😔

Anonymkode: f4fd0...b57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og fikk sånn i uke 40 etter stripping på sykehuset (hvorfor det ordet, stripping, høres helt rart ut :ler: ) og da første vannhinna gikk, var vi ut og inn sykehuset i 2 dager før det endelig skjedde noe. Men snart kommer lille babyen din ❤️ så heldig! Jeg har noen uker igjen :)

• Liker 4
Skrevet
mingus skrev (3 minutter siden):

Jeg og fikk sånn i uke 40 etter stripping på sykehuset (hvorfor det ordet, stripping, høres helt rart ut :ler: ) og da første vannhinna gikk, var vi ut og inn sykehuset i 2 dager før det endelig skjedde noe. Men snart kommer lille babyen din ❤️ så heldig! Jeg har noen uker igjen :)

Hei, takk for svar. Vannhinna? Så vannet ditt gikk?

Her har ikke vannet gått da, bare gjør så jævlig vondt når de greiene kommer. Hva er det jeg kjenner? Er det maserier? Modningsrier?

Begynner å grine, og det skal som regel litt til med meg🙈 og jeg må puste meg gjennom dem.

Tusen takk❤️ Blir så godt å få han ut. Akkurat nå bare gruer jeg meg til fødsel.

Skrevet

Jeg hadde vonde "masrier", altså såpass at jeg ikke kunne sove gjennom dem, i fire døgn før jeg fikk komme inn på fødestua. Mellom hvert 5-10 minutt. 

Jeg fikk beskjed både første, andre og tredje døgn av ulike jordmødre at de regnet med å se meg i løpet av vakten. Jeg ble strippet fire ganger, og hadde fra 3. døgnet 4-5 cm åpning. Likevel måtte det til med full dose oxytocin før jeg nærmet meg regelmessige rier. 

Det kan gå fort for deg nå, men du kan være (veldig) uheldig som meg, og da kan det ta flere dager ennå. 

Var førstegangsfødende. 

Anonymkode: 2e0ce...a30

• Liker 3
Skrevet

Nei, ikke selve fostervannet altså! Det er jo 2 vannhinner, en litt mindre først og det var den som gikk... jordmødrene kunne gjerne sjekket dette litt bedre, for de holdt på å sette meg igang før ei av dem sjekket at her var ikke vannet gått! Visste det ikke selv før jeg opplevde det. Så tok hun vannet, og fødsel startet av seg selv. :) Håper det går over i ordentlige rier, hvis ikke det er det allerede! Masse lykke til med fødsel og ikke vær redd for å ringe fødeavdeling, de er jo der for å hjelpe ❤️ Fødsel skjønner jeg du gruer deg til for det kan bli voldsomt, men det er glemt så snart du holder han i armene dine da ❤️ Og når du er igang tenker du ikke SÅ mye over hvordan det er, som når du forestiller deg det før det skjer :)

• Liker 2
Skrevet

Sikker på du ikke har rier? 😅 Kanskje du føder snart. 😀

• Liker 5
Skrevet

Ja jeg grein faktisk aldri før jeg fikk skikkelige rier, det må jo være noe på gang nå TS! 41 uker i tillegg, kom igjen lille babyen, nå må du snart komme ut! 😊

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde vonde "masrier", altså såpass at jeg ikke kunne sove gjennom dem, i fire døgn før jeg fikk komme inn på fødestua. Mellom hvert 5-10 minutt. 

Jeg fikk beskjed både første, andre og tredje døgn av ulike jordmødre at de regnet med å se meg i løpet av vakten. Jeg ble strippet fire ganger, og hadde fra 3. døgnet 4-5 cm åpning. Likevel måtte det til med full dose oxytocin før jeg nærmet meg regelmessige rier. 

Det kan gå fort for deg nå, men du kan være (veldig) uheldig som meg, og da kan det ta flere dager ennå. 

Var førstegangsfødende. 

Huff stakkars deg, det må ha vært så grusomt. Dette er seriøst veldig vondt. Hvor langt var du på vei da dette skjedde?

Skrevet
mingus skrev (6 minutter siden):

Nei, ikke selve fostervannet altså! Det er jo 2 vannhinner, en litt mindre først og det var den som gikk... jordmødrene kunne gjerne sjekket dette litt bedre, for de holdt på å sette meg igang før ei av dem sjekket at her var ikke vannet gått! Visste det ikke selv før jeg opplevde det. Så tok hun vannet, og fødsel startet av seg selv. :) Håper det går over i ordentlige rier, hvis ikke det er det allerede! Masse lykke til med fødsel og ikke vær redd for å ringe fødeavdeling, de er jo der for å hjelpe ❤️ Fødsel skjønner jeg du gruer deg til for det kan bli voldsomt, men det er glemt så snart du holder han i armene dine da ❤️ Og når du er igang tenker du ikke SÅ mye over hvordan det er, som når du forestiller deg det før det skjer :)

mingus skrev (Akkurat nå):

Ja jeg grein faktisk aldri før jeg fikk skikkelige rier, det må jo være noe på gang nå TS! 41 uker i tillegg, kom igjen lille babyen, nå må du snart komme ut! 😊

Tusen takk for så fine svar. Hormonell som jeg er så blir jeg fadern meg rørt over at dere alle tar dere tiden. Fy søren så sårbar man føler seg i en slik situasjon.

Ja jeg klarer ikke holde tårene tilbake, hyler ikke, men puster meg gjennom det og gråter mens jeg puster (om det gir mening)😂🥺 Kan jo være jeg har lav smerteterskel i denne sammenheng også, men går ikke å holde tårene tilbake heller. Så da får de bare renne.

Visste ikke at man hadde to vannhinner en gang jeg🙈 føler meg altså så uvitende i denne sammenheng! Takk for oppklaring❤️

Han kan gjerne komme ut nå ja, for å gå sånn her i en uke må jo gjøre så man blir helt utslitt.

Skal holde dere oppdatert. Tusen takk igjen 🙏🏻

• Liker 1
Skrevet

Ring føden og snakk med dem. Jeg tror du kan ta en paracet men jeg ville spurt de først for å være sikker. Og, det kan være de vil ha deg inn for sjekk 😉

Anonymkode: 0672a...c7c

• Liker 4
Skrevet
charlotte0 skrev (10 minutter siden):

Sikker på du ikke har rier? 😅 Kanskje du føder snart. 😀

Jeg aner ikke🙈 det jeg lurer så på, men de er jo ikke regelmessige sånn kjempehyppige heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Huff stakkars deg, det må ha vært så grusomt. Dette er seriøst veldig vondt. Hvor langt var du på vei da dette skjedde?

Ja, det var helt jævlig, og jeg kommer ikke til å føde på Ullevål igjen. Fødemottak og barselhotellet var såpass dårlig opplevelser at det er utelukket. Selve føden var imidlertid en fin opplevelse :)

I ettertid er det flere ting jeg har tenkt tanken å klage på; hvorfor foretok de seg ikke noe tidligere med så dårlig fremgang, første jordmor som strippet meg forklarte ingenting, ba ikke om samtykke og var langt mer hardhendt enn nødvendig (opplevde det som et slags overgrep), en annen jordmor glemte å sende med smertestillende når jeg ble sendt hjem igjen (pga. fulle fødestuder) og det ble reagert svært negativt på av en senere jordmor, og en generelt veldig ufølsom og streng tilnærming til en utslitt og bekymret førstegangsfødende. 

Normalt er jeg en som er god på å si fra og "kreve mitt", men jeg endret helt personlighet etter flere døgn med smerter og lite søvn, og har aldri følt meg så sårbar. I den sårbare situasjonen, var fødemottaket på Ullevål et forferdelig sted å forholde seg til for meg. 

• Liker 4
Skrevet

Ring føden og snakk med dem. Jeg tror du kan ta en paracet men jeg ville spurt de først for å være sikker. Og, det kan være de vil ha deg inn for sjekk 😉

Ja jeg kan iallfall spørre dem om jeg kan ta noe, jeg er så sliten og har så smerter at det å dra tilbake til sykehuset frister også svært lite. Om det gir mening🙈 var der i 4 timer i dag, og har en times reisevei.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det var helt jævlig, og jeg kommer ikke til å føde på Ullevål igjen. Fødemottak og barselhotellet var såpass dårlig opplevelser at det er utelukket. Selve føden var imidlertid en fin opplevelse :)

I ettertid er det flere ting jeg har tenkt tanken å klage på; hvorfor foretok de seg ikke noe tidligere med så dårlig fremgang, første jordmor som strippet meg forklarte ingenting, ba ikke om samtykke og var langt mer hardhendt enn nødvendig (opplevde det som et slags overgrep), en annen jordmor glemte å sende med smertestillende når jeg ble sendt hjem igjen (pga. fulle fødestuder) og det ble reagert svært negativt på av en senere jordmor, og en generelt veldig ufølsom og streng tilnærming til en utslitt og bekymret førstegangsfødende. 

Normalt er jeg en som er god på å si fra og "kreve mitt", men jeg endret helt personlighet etter flere døgn med smerter og lite søvn, og har aldri følt meg så sårbar. I den sårbare situasjonen, var fødemottaket på Ullevål et forferdelig sted å forholde seg til for meg. 

Føler så ekstremt med deg, selv om det er over nå. Slike ting setter seg🥺❤️

Den sårbarheten du nevner kjenner jeg såå på nå. Man har jo 0 kontroll. Jeg ba ikke om stripping, det var de som mente jeg burde strippes. Hørte på dem jeg og stolte på det de sa. 

Vet du om man kan ta smertestillende ?

Tusen takk for at du svarer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg kan iallfall spørre dem om jeg kan ta noe, jeg er så sliten og har så smerter at det å dra tilbake til sykehuset frister også svært lite. Om det gir mening🙈 var der i 4 timer i dag, og har en times reisevei.

Lykke til. Jeg hadde også en times reisevei hver vei men det er verdt det hvis man har veldig vondt og kan få hjelp for det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ringte på føden og spurte om å få noe for disse masriene. Hun ante vel lunta og ba meg komme inn, var midt i fødsel, så det kan hende du er i gang!

Anonymkode: d8306...1e5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føler så ekstremt med deg, selv om det er over nå. Slike ting setter seg🥺❤️

Den sårbarheten du nevner kjenner jeg såå på nå. Man har jo 0 kontroll. Jeg ba ikke om stripping, det var de som mente jeg burde strippes. Hørte på dem jeg og stolte på det de sa. 

Vet du om man kan ta smertestillende ?

Tusen takk for at du svarer.

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta Paracet (ikke ta Ibux), og jeg fikk også Oxynorm på fødemottaket etterhvert. 

Hold fast i tanken på at nå får du snart møte babyen din, og det er en helt utrolig opplevelse! ❤️ Og gled deg til pressingen, det er helt fantastisk å endelig få gjøre noe for å få barnet ut! 

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk alle sammen❤️❤️❤️ Virkelig!

Om det tar seg opp og blir verre ringer jeg dem, for sånn kan man jo ikke gå i flere dager. Det er jo tortur😩

Holder dere oppdatert💙

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg aner ikke🙈 det jeg lurer så på, men de er jo ikke regelmessige sånn kjempehyppige heller.

Det er ikke så lett å vite alltid! 😅

Jeg hadde styrtfødsel etter jeg ble strippet, så kan være lurt å være på vakt om riene plutselig blir regelmessige! 😅var glad jeg bodde 5 min unna sykehuset da ja, for å si det pent. 🤣

Jeg hadde sånne uregelmessige vonde kynnere tidligere på dagen etter strippingen husker jeg, og det var vanskelig å vite om det var rier eller kynnere. For jeg var veldig plaget med vonde kynnere ellers i svangerskapet og,  så var liksom så vant med det. 😅 Og når de ordentlige riene startet på ettermiddagen så ploppet ungen bokstavelig talt ut på under en time! 🤣

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...