AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #1 Skrevet 16. desember 2021 Hei. Jeg ble sykmeldt fra den nye jobben min da jeg hadde jobbet der i ca 1 og en halv uke da jeg var utbrent.. Før det hadde jeg vært ansatt i 5 år hos en annen arb.giver, men hadde ferie i en mnd før jeg begynte i nye jobben. Etter første sykmeldingsperioden var over, som var en mnd, fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde rett på sykepenger pga. Jeg ikke hadde jobbet 4 uker i strekk minst. Etter en stund fikk jeg vedtaket Friskmelding til arbeidsformidling på NAV, og tenkte da at det var greit at jeg ikke fikk sykpenger første mnd, det fikk bare være, for jeg skulle jo få sykepenger i 12 uker imenst jeg søkte etter ny jobb. (Det er vedtaket, sykepenger i den perioden man søker ny jobb) Etter kanskje 2 mnd og etter to meldekort (jeg fikk ikke sendt meldekort med en gang da jeg ikke fikk til å registrere meg som arb.søker, jeg tok kontakt med NAV og de beklagde for at de ikke hadde ordnet slik at jeg ikke fikk registrere meg, Jeg trodde jeg var registrert da jeg la inn CV, men det var jeg visst ikke) og etter mye ringing og chatting med NAV om hva som skjer siden alt tar så lang tid så får jeg plutselig beskjed om at jeg ikke får det tiltaket allikevell da jeg ikke har rett på sykepenger (da hadde de allerede gitt meg d vedtaket og jeg hadde fått det i brev). De beklagde så mye for at dette hadde skjedd og jeg fikk bare beskjed om å søke om dagpenger fra nå av. Det betyr at jeg har gått glipp av støtte alle de månedene de brukte på å finne ut at jeg ikke hadde rett på sykepenger eller rett på det vedtaket selv om de hadde gitt meg det. Spørsmålet mitt er; har de lov til å holde på sånn uten at jeg får noe støtte? Altså det er ca. 4 måneder siden jeg ble sykmeldt og for å få vedtaket så MÅTTE jeg si opp jobben.. Det vil si at de fikk meg til å si opp jobben slik at jeg skulle få det vedtaket.. og etter noen måneder sier de plutselig at jeg ikke får vedtaket og noe støtte.. De har jo null kontroll på hva de driver med.. Anonymkode: dfce7...647
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #2 Skrevet 16. desember 2021 Ja, dessverre. Man må gjøre jobben for NAV, dobbeltsjekke alt de gjør og følge opp. Du må sjekke lovene selv også. Anonymkode: 8c802...16e 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #3 Skrevet 16. desember 2021 Ja.. Har skjønt det. Men har jo betalt skatt i årevis så regner jo med å få hjelp liksom. Men men. Anonymkode: dfce7...647
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #4 Skrevet 16. desember 2021 Sosialhjelp får du om du virkelig ikke har penger til husleie og mat. Men du er kanskje en av dem som har BSU, bil og diverse? Anonymkode: 51154...fb3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #5 Skrevet 16. desember 2021 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 471c7...b88 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #6 Skrevet 16. desember 2021 NAV har gjort feil og gitt deg et vedtak de ikke ahr lov til å gi. De mp derfor trekke det tilbake. Så sykepenger for disse månedene får du ikke. Men siden de har gjort feil som har gjort at du har tapt penger du kunne fått ved å søke dagpenger på et tidligere tidspunkt kan det være at du har et erstatningskrav mot nav. Å kreve erstatning fra nav kan være en omstendelig prosess, så det lureste er å få hjelp. Ellers kan du selvsagt prøve selv, det kan hende NAV innser raskt at de har gjort feil og betaler ut erstatning uten om og men. Anonymkode: 02187...37f 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #7 Skrevet 16. desember 2021 Når du ikke har sykepengerettigheter så kan du heller ikke bli friskemeldt til arbeidsformidling. Så her har det blitt gjort en feil ja. Du bør søke om dagpenger og skrive det som har skjedd og at du derfor søker flere måneder tilbake. Om du blir hørt er ikke sikkert, men verdt et forsøk. Anonymkode: 47cf6...a8f 1
Chantielle Skrevet 16. desember 2021 #8 Skrevet 16. desember 2021 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Chantielle mod.
Anbefalte innlegg