Juniper Skrevet 16. desember 2021 #1 Skrevet 16. desember 2021 https://www.aftenposten.no/norge/i/7d463K/skattedirektoeren-slaar-tilbake-mot-stortingets-advokater-holder-fast-v Stortingsdirektøren presanterer en bestilt rapport fra et eller annet advokatfirma som går på tvers av det norges beste jurister mener, og sier «Godt jobba!» Er hun med så mye tunnellsyn i sitt forsøk på å renvaske svindlerne på stortinget, eller innser hun bare ikke at fortsetter hun slik er hun den neste som ryker? Kjenner jeg koker over med meninger om dette, men hva tenker dere? 3
M71 Skrevet 16. desember 2021 #2 Skrevet 16. desember 2021 Helt enig med deg, det er tunnelsyn inn i evigheten. 2
Drizzt Skrevet 17. desember 2021 #3 Skrevet 17. desember 2021 Jeg synes det er en skam at hun ikke har fått sparken ennå. Hun er aktivt med på å opprettholde mistilliten til Stortinget i befolkningen. 4
Entern Skrevet 17. desember 2021 #4 Skrevet 17. desember 2021 Drizzt skrev (12 minutter siden): Jeg synes det er en skam at hun ikke har fått sparken ennå. Hun er aktivt med på å opprettholde mistilliten til Stortinget i befolkningen. Enig! 2
MorTil2 Skrevet 17. desember 2021 #5 Skrevet 17. desember 2021 «Det er vanskelig å se hvorfor boligkostnadene på hjemstedet er relevante når man skal vurdere om stortingsrepresentanten får dekket noen merkostnader av Stortinget. For en representant som bor gratis hjemme hos sine foreldre, vil enhver kostnad til losji på arbeidsstedet være en merkostnad». Det er relevant fordi reglene for Stortingsrepresentanter baserer seg på at de faktisk har utgifter på hjemstedet. Hvis de ikke har utgift, så har du heller ikke merkostnader. 2
Druid Skrevet 17. desember 2021 #6 Skrevet 17. desember 2021 (endret) Jeg skjønner ikke helt perspektivet her; det kan ikke være arbeidsgiveravgift på stortingsvederlag? Jeg får hele tiden følelse av at Skatteetaten behandler dette som arbeidstakere. Skattelegging av stortingsrepresentanter startet vel for 30-40 år siden; det må være et forarbeid i tilknytning til dette? Det er i alle fall garantert irrelevant hva som gjelder fordelbeskatningregelverket fra 1927. Man får et inntrykk at man tror regelverket for pendlerbolig for stortingsrepresentanter har noe som helst å gjøre med pendlerboliger i arbeidsforhold. Endret 17. desember 2021 av Druid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå