Katteelskermeg Skrevet 16. desember 2021 #1 Skrevet 16. desember 2021 Skal prøve å holde det kort, men er mye. har vært sammen med kjæresten min i snart 2 år. og har hele tiden hatt på følelsen at han kanskje er veldig umoden. Men er det vært da å vente på at han blir «voksen»? han er 21 år kommer til å gi noen eksempler. (Bodde hjemme hos han og moren hans i 6 mnd før vi flytta sammen) - drakk seg dritings (blackout) på en utrolig viktig kveld for meg, der vi feira med familie. - drakk seg veldig brisen på bursdagen min da hadde vi vært sammen i 3 mnd og det var første gangen han traff foreldrene mine. - slutta i jobben sin fordi det blei for tøft. Som gjorde at jeg måtte betale alt vi måtte betale, mens han lå på sofaen og prøvde så vidt å skrive søknader. Vi måtte også låne masse penger av familien MIN. - bryr seg ikke noe særlig om å prate om fremtiden, oss, livet. Selv om vi er forlova og vil skape et liv sammen, så ser det ikke ut som han ser «alvoret» i det. - når vi bodde hos mammaen hans ble han sur på ho fordi han måtte ta ut søppelet, SOM VAR DET ENESTE HAN gjorde for å hjelpe. - gjør absolutt INGEN husarbeid. Forventer òg at jeg skal gjøre alt. - sier han får så utrolig dårlig samvittighet når han ikke gjør husarbeid, men gjør allikavel ingenting med det. - ringer til mammaen sin hele tiden for å spørre spørsmål om de enkeltdyr tingene som man skulle tro alle voksne visste. - han kan også veldig lite om ting, altså han vet ikke hvordan man vasker et bad, Henger opp klær, vasker klær, vasker ovn, holde vedlikehold i hjemmet. Og utrolig lite handy også. Alt dette TROOR jeg at kommer av at han ikke har lært noe som helst fra barndommen siden foreldrene hans gjorde alt for han. men hvorfor vil han ikke gjøre noe med det? Det er jo mange som har det utgangspunktet, men som blir voksne og skjønner at det ikke er måten å gjøre det på. Er han rett og slett bare en drittsekk?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #2 Skrevet 16. desember 2021 Han høres veldig umoden ut. 21 år er ganske ung alder og spesielt gutter bruker lengre tid på å modnes skikkelig. Om jeg var deg hadde jeg tenkt meg nøye om hva jeg ønsker og hva jeg krever av en partner i et forhold. Så hadde jeg stilt noen krav. Husk at det ikke kommer til å bli noe gøy for deg om dere er sammen i lang tid og det fortsetter slik. Dessverre er han nok såpass lat at han fortsetter på det samme sporet helt til han forstår at han ikke kan gjøre det lenger. Nå vet han jo at om ikke han gjør husarbeid, så gjør du det, eller mammaen hans. Jeg hadde nok kunnet sagt (om jeg var deg) at jeg synes måten han oppfører seg på (med disse eksemplene) er ganske turn-off og barnslig. Anonymkode: 0d4db...0f9 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #3 Skrevet 16. desember 2021 Han er bare 21 år, men så lenge han ikke er interessert i å utvikle seg ift. husarbeid og andre praktiske ting, så kommer ikke det til å skje heller. Om du ikke stiller krav til at han faktisk må bidra, så kommer han heller aldri til å gjøre det. Anonymkode: 66807...712 5
Katteelskermeg Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #4 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han høres veldig umoden ut. 21 år er ganske ung alder og spesielt gutter bruker lengre tid på å modnes skikkelig. Om jeg var deg hadde jeg tenkt meg nøye om hva jeg ønsker og hva jeg krever av en partner i et forhold. Så hadde jeg stilt noen krav. Husk at det ikke kommer til å bli noe gøy for deg om dere er sammen i lang tid og det fortsetter slik. Dessverre er han nok såpass lat at han fortsetter på det samme sporet helt til han forstår at han ikke kan gjøre det lenger. Nå vet han jo at om ikke han gjør husarbeid, så gjør du det, eller mammaen hans. Jeg hadde nok kunnet sagt (om jeg var deg) at jeg synes måten han oppfører seg på (med disse eksemplene) er ganske turn-off og barnslig. Anonymkode: 0d4db...0f9 Ja det er akkurat det, syyykt turn off og barnslig. Blir jo ikke akkurat nyforelska🥴
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #5 Skrevet 16. desember 2021 Katteelskermeg skrev (2 minutter siden): Ja det er akkurat det, syyykt turn off og barnslig. Blir jo ikke akkurat nyforelska🥴 kanskje han trenger å høre det, at han er usexy når han ikke kan oppføre seg som en voksen Anonymkode: 0d4db...0f9 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #7 Skrevet 16. desember 2021 Jeg ble sammen med min første kjæreste da jeg var 16 og vi bodde hos hans foreldre begge to fra jeg var 17-18. Han hadde ingen krav hjemmefra og styrte moren sin. Så flyttet vi ut da jeg var 18, han var 3 år eldre og vi bodde alene sammen til jeg var 21. Det var på helt samme måte, han forventet at jeg skulle ordne alt og godta å bli styrt. Da jeg var 21 så orket ikke jeg mer, jeg tok veldig mye ansvar og han var den samme som da vi var 16 og 19. Det ble jo slutt da og jeg klarte meg fint jeg. Han fant seg kjapt en ny samboer til å ordne alt for han. Jeg husker en gang moren hans faktisk sa at jeg måtte gjøre livet hans behagelig. Og selv om jeg ordnet med alt og var i full jobb så var det klager fra MOREN at jeg ikke gjorde nok for sønnen hennes. Så hun var glad da det ble slutt hun. Anonymkode: 97ecb...186 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #8 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble sammen med min første kjæreste da jeg var 16 og vi bodde hos hans foreldre begge to fra jeg var 17-18. Han hadde ingen krav hjemmefra og styrte moren sin. Så flyttet vi ut da jeg var 18, han var 3 år eldre og vi bodde alene sammen til jeg var 21. Det var på helt samme måte, han forventet at jeg skulle ordne alt og godta å bli styrt. Da jeg var 21 så orket ikke jeg mer, jeg tok veldig mye ansvar og han var den samme som da vi var 16 og 19. Det ble jo slutt da og jeg klarte meg fint jeg. Han fant seg kjapt en ny samboer til å ordne alt for han. Jeg husker en gang moren hans faktisk sa at jeg måtte gjøre livet hans behagelig. Og selv om jeg ordnet med alt og var i full jobb så var det klager fra MOREN at jeg ikke gjorde nok for sønnen hennes. Så hun var glad da det ble slutt hun. Anonymkode: 97ecb...186 Herregud. Jeg har en sønn, og det er helt hårreisende at noen mødre vil at sønnen deres skal bli så hjelpeløs! Anonymkode: 66807...712 18
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #9 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud. Jeg har en sønn, og det er helt hårreisende at noen mødre vil at sønnen deres skal bli så hjelpeløs! Anonymkode: 66807...712 Ja, nå er dette noen år siden og jeg har fått egne sønner. Ikke søren om de skal måtte være avhengig av en samboer for å leve et greit liv. Jeg ønsker selvstendige gutter som klarer alt i hjemmet selv. Denne moren var slik at hun dyttet vekk andre barn og frem med sine barnebarn for at de skulle få se et show. For hennes kjøtt og blod var det viktigste. Anonymkode: 97ecb...186 4
Ost Skrevet 16. desember 2021 #10 Skrevet 16. desember 2021 Han høres ut som meg da jeg var ung, helt udugelig 😅😂 Det går seg nok til - men kanskje ikke om du og/eller familien fortsetter å gjøre alt for han. For meg var militæret en wake-up call, dere får vurdere å sende han dit 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #11 Skrevet 16. desember 2021 Hadde ikke holdt ut en time. Skal mye til for å endre alle de tingene til noe man kan leve med. Anonymkode: b8e3e...26d 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #12 Skrevet 16. desember 2021 Umoden i alle fall. Og drittsekk fordi han virker å synes dette er en ok måte å leve på. Hva har du tenkt å gjøre med det, da? Anonymkode: 400c8...449 1
Loff77 Skrevet 16. desember 2021 #13 Skrevet 16. desember 2021 Katteelskermeg skrev (4 timer siden): Skal prøve å holde det kort, men er mye. har vært sammen med kjæresten min i snart 2 år. og har hele tiden hatt på følelsen at han kanskje er veldig umoden. Men er det vært da å vente på at han blir «voksen»? han er 21 år kommer til å gi noen eksempler. (Bodde hjemme hos han og moren hans i 6 mnd før vi flytta sammen) - drakk seg dritings (blackout) på en utrolig viktig kveld for meg, der vi feira med familie. - drakk seg veldig brisen på bursdagen min da hadde vi vært sammen i 3 mnd og det var første gangen han traff foreldrene mine. - slutta i jobben sin fordi det blei for tøft. Som gjorde at jeg måtte betale alt vi måtte betale, mens han lå på sofaen og prøvde så vidt å skrive søknader. Vi måtte også låne masse penger av familien MIN. - bryr seg ikke noe særlig om å prate om fremtiden, oss, livet. Selv om vi er forlova og vil skape et liv sammen, så ser det ikke ut som han ser «alvoret» i det. - når vi bodde hos mammaen hans ble han sur på ho fordi han måtte ta ut søppelet, SOM VAR DET ENESTE HAN gjorde for å hjelpe. - gjør absolutt INGEN husarbeid. Forventer òg at jeg skal gjøre alt. - sier han får så utrolig dårlig samvittighet når han ikke gjør husarbeid, men gjør allikavel ingenting med det. - ringer til mammaen sin hele tiden for å spørre spørsmål om de enkeltdyr tingene som man skulle tro alle voksne visste. - han kan også veldig lite om ting, altså han vet ikke hvordan man vasker et bad, Henger opp klær, vasker klær, vasker ovn, holde vedlikehold i hjemmet. Og utrolig lite handy også. Alt dette TROOR jeg at kommer av at han ikke har lært noe som helst fra barndommen siden foreldrene hans gjorde alt for han. men hvorfor vil han ikke gjøre noe med det? Det er jo mange som har det utgangspunktet, men som blir voksne og skjønner at det ikke er måten å gjøre det på. Er han rett og slett bare en drittsekk? Begge deler 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #14 Skrevet 16. desember 2021 Høres ut som han burde bo litt alene eller i kollektiv og vokse opp litt, se hvordan det er å ta ansvar uten at mamma eller du rydder opp og fikser for ham. Hvorfor er dere så i hast med å starte livet sammen, dere er veldig unge? Tenker han er veldig umoden og kjip, og at du kanskje forventer et litt seriøst nivå på livet deres når dere bare er 21. Anonymkode: 3b3f9...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #15 Skrevet 16. desember 2021 Han er bare umoden. Men jeg tror ikke han vil endre seg sammen med deg, du blir som en erstatning for moren hans og han kommer nok ikke til å "snappe" utav det før han treffe noen nye og får er frisk start Anonymkode: f2ca0...2a6 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #16 Skrevet 17. desember 2021 Katteelskermeg skrev (11 timer siden): Skal prøve å holde det kort, men er mye. har vært sammen med kjæresten min i snart 2 år. og har hele tiden hatt på følelsen at han kanskje er veldig umoden. Men er det vært da å vente på at han blir «voksen»? han er 21 år kommer til å gi noen eksempler. (Bodde hjemme hos han og moren hans i 6 mnd før vi flytta sammen) - drakk seg dritings (blackout) på en utrolig viktig kveld for meg, der vi feira med familie. - drakk seg veldig brisen på bursdagen min da hadde vi vært sammen i 3 mnd og det var første gangen han traff foreldrene mine. - slutta i jobben sin fordi det blei for tøft. Som gjorde at jeg måtte betale alt vi måtte betale, mens han lå på sofaen og prøvde så vidt å skrive søknader. Vi måtte også låne masse penger av familien MIN. - bryr seg ikke noe særlig om å prate om fremtiden, oss, livet. Selv om vi er forlova og vil skape et liv sammen, så ser det ikke ut som han ser «alvoret» i det. - når vi bodde hos mammaen hans ble han sur på ho fordi han måtte ta ut søppelet, SOM VAR DET ENESTE HAN gjorde for å hjelpe. - gjør absolutt INGEN husarbeid. Forventer òg at jeg skal gjøre alt. - sier han får så utrolig dårlig samvittighet når han ikke gjør husarbeid, men gjør allikavel ingenting med det. - ringer til mammaen sin hele tiden for å spørre spørsmål om de enkeltdyr tingene som man skulle tro alle voksne visste. - han kan også veldig lite om ting, altså han vet ikke hvordan man vasker et bad, Henger opp klær, vasker klær, vasker ovn, holde vedlikehold i hjemmet. Og utrolig lite handy også. Alt dette TROOR jeg at kommer av at han ikke har lært noe som helst fra barndommen siden foreldrene hans gjorde alt for han. men hvorfor vil han ikke gjøre noe med det? Det er jo mange som har det utgangspunktet, men som blir voksne og skjønner at det ikke er måten å gjøre det på. Er han rett og slett bare en drittsekk? Herregud for en turn off type. En som ikke klarer rydde, vaske, bare ligger på sofaen...nei takk!! Er ikke galt at han ringer sin mor da, greit at noen har kontakt med foreldre. Anonymkode: fca1a...9be 1
ClausSaus Skrevet 17. desember 2021 #17 Skrevet 17. desember 2021 Katteelskermeg skrev (17 timer siden): Skal prøve å holde det kort, men er mye. har vært sammen med kjæresten min i snart 2 år. og har hele tiden hatt på følelsen at han kanskje er veldig umoden. Men er det vært da å vente på at han blir «voksen»? han er 21 år kommer til å gi noen eksempler. (Bodde hjemme hos han og moren hans i 6 mnd før vi flytta sammen) - drakk seg dritings (blackout) på en utrolig viktig kveld for meg, der vi feira med familie. - drakk seg veldig brisen på bursdagen min da hadde vi vært sammen i 3 mnd og det var første gangen han traff foreldrene mine. - slutta i jobben sin fordi det blei for tøft. Som gjorde at jeg måtte betale alt vi måtte betale, mens han lå på sofaen og prøvde så vidt å skrive søknader. Vi måtte også låne masse penger av familien MIN. - bryr seg ikke noe særlig om å prate om fremtiden, oss, livet. Selv om vi er forlova og vil skape et liv sammen, så ser det ikke ut som han ser «alvoret» i det. - når vi bodde hos mammaen hans ble han sur på ho fordi han måtte ta ut søppelet, SOM VAR DET ENESTE HAN gjorde for å hjelpe. - gjør absolutt INGEN husarbeid. Forventer òg at jeg skal gjøre alt. - sier han får så utrolig dårlig samvittighet når han ikke gjør husarbeid, men gjør allikavel ingenting med det. - ringer til mammaen sin hele tiden for å spørre spørsmål om de enkeltdyr tingene som man skulle tro alle voksne visste. - han kan også veldig lite om ting, altså han vet ikke hvordan man vasker et bad, Henger opp klær, vasker klær, vasker ovn, holde vedlikehold i hjemmet. Og utrolig lite handy også. Alt dette TROOR jeg at kommer av at han ikke har lært noe som helst fra barndommen siden foreldrene hans gjorde alt for han. men hvorfor vil han ikke gjøre noe med det? Det er jo mange som har det utgangspunktet, men som blir voksne og skjønner at det ikke er måten å gjøre det på. Er han rett og slett bare en drittsekk? Menns frontallapper er i snitt ferdig utviklet 2 år etter kvinners, altså ved ca 25 år alder. Kort sagt, hjernen til en mann på rundt 20 er ofte ikke skikkelig på plass for konsekvenstenking. Så det er en viss sannsynlighet for at han er umoden i helt bokstavelig forstand. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 17. desember 2021 #18 Skrevet 17. desember 2021 Begge deler, både umoden og bortskjemt.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #19 Skrevet 17. desember 2021 Katteelskermeg skrev (17 timer siden): Skal prøve å holde det kort, men er mye. har vært sammen med kjæresten min i snart 2 år. og har hele tiden hatt på følelsen at han kanskje er veldig umoden. Men er det vært da å vente på at han blir «voksen»? han er 21 år kommer til å gi noen eksempler. (Bodde hjemme hos han og moren hans i 6 mnd før vi flytta sammen) - drakk seg dritings (blackout) på en utrolig viktig kveld for meg, der vi feira med familie. - drakk seg veldig brisen på bursdagen min da hadde vi vært sammen i 3 mnd og det var første gangen han traff foreldrene mine. - slutta i jobben sin fordi det blei for tøft. Som gjorde at jeg måtte betale alt vi måtte betale, mens han lå på sofaen og prøvde så vidt å skrive søknader. Vi måtte også låne masse penger av familien MIN. - bryr seg ikke noe særlig om å prate om fremtiden, oss, livet. Selv om vi er forlova og vil skape et liv sammen, så ser det ikke ut som han ser «alvoret» i det. - når vi bodde hos mammaen hans ble han sur på ho fordi han måtte ta ut søppelet, SOM VAR DET ENESTE HAN gjorde for å hjelpe. - gjør absolutt INGEN husarbeid. Forventer òg at jeg skal gjøre alt. - sier han får så utrolig dårlig samvittighet når han ikke gjør husarbeid, men gjør allikavel ingenting med det. - ringer til mammaen sin hele tiden for å spørre spørsmål om de enkeltdyr tingene som man skulle tro alle voksne visste. - han kan også veldig lite om ting, altså han vet ikke hvordan man vasker et bad, Henger opp klær, vasker klær, vasker ovn, holde vedlikehold i hjemmet. Og utrolig lite handy også. Alt dette TROOR jeg at kommer av at han ikke har lært noe som helst fra barndommen siden foreldrene hans gjorde alt for han. men hvorfor vil han ikke gjøre noe med det? Det er jo mange som har det utgangspunktet, men som blir voksne og skjønner at det ikke er måten å gjøre det på. Er han rett og slett bare en drittsekk? Umoden deluxe, og ikke opplært rett gjennom barndommen spør du meg! Ekkelt. Når jeg var med min kjæreste som 21 år, var han ikke slik du beskriver i det hele tatt. Jeg flytta sammen med exen når vi begge var 17 år, han tok søpla, jobbet hardt, og gjorde alt for å få til ting sammen. Jeg hadde ikke ville satse på en som det der for å være ærlig.. Anonymkode: 5c37e...7f9 2
Gjest kruspersilletaco Skrevet 17. desember 2021 #20 Skrevet 17. desember 2021 Athena79 skrev (7 minutter siden): Begge deler, både umoden og bortskjemt. Enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå