Gå til innhold

Brudd med samboer. Tre mnd oppsigelsestid. Andre med lik erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle!

Jeg og samboeren bestemte oss for at vi ikke kunne være et par lengre for noen dager siden, men bare være venner. Vi skal bo sammen ut oppsigelsestiden, og jeg tar over leiekontrakten etter det. Han har nå flyttet inn på gjesterommet slik at vi får være litt for oss selv.

Det er ingen dårlig stemning mellom oss, vi ler og har det kjekt, men syns selvfølgelig det er trist at det ikke gikk. Det er dermed ikke noe tøff situasjon for oss, og det peker vel bare på at det var det riktige å gjøre.

Jeg har dog aldri vært i en lignende situasjon. Er det nå meningen at vi oppfører oss rom roomies? Er det innafor av vi er på Tinder? Kan vi date? Vil jo ikke knytte meg til noen nå, og heller ikke måtte forklare bosituasjonen min før han flytter ut! Men kan vi se oss rundt? Prate med andre? Det har i fortiden hjulpet meg å komme over brudd, men som sagt så er dette en merkelig situasjon for oss begge.

Hva tenker dere?:)

Anonymkode: 09986...15e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at dette er det kun din ex som kan svare på. 

Hadde du følt det var helt greit om han feks tok med seg dame på gjesterommet på lørdagskveld? 

Om ikke ville jeg nok vært litt hensynsfull. 

Du kan selvsagt være på tinder og date, men hadde ikke delt dette med ex. 

Anonymkode: 4a101...b11

• Liker 6
Skrevet

Ta en prat me eksen din og spør hva han tenker. 

Anonymkode: b423a...d1d

Gjest lisasive
Skrevet (endret)

Må vel bare gjør det man føler er rett for seg.

Endret av lisasive
Skrevet

Ingen vil ta med noen hjem. Dette gjelder kun online og utenfor hjemmet. Dog, kan har ingenting med det å gjøre, og ikke jeg heller om han gjør det samme. Spør kun for min egen del.

Skrevet

Om dere føler dere klare for det er det jo innafor å date utenfor hjemmet og være på datingapper, men jeg ville ikke tatt med noen hjem. Det blir kleint for den andre, og det kan også være kleint for den nye daten. Hadde hvert fall ikke likt å bli med noen hjem der det viser seg at den gamle partneren til daten bor vegg i vegg. Så mye haster det jo ikke å ha med noen hjem, tre måneder går fort. 

Anonymkode: 91d50...1a8

• Liker 1
Skrevet

Når det er såpass ferskt, synes jeg det er for risikabelt å såre selv ved å bare spørre om det. Det har knapt vært noen dager... Personlig hadde jeg satt pris på om det ble avventet med den slags i alle fall noen uker spesielt når man bo sammen. 

Du vet jo aldri, plutselig treffer du en det klaffer fullstendig med. Jeg hadde ventet til siste måneden før han flytter ut av respekt for det man har delt sammen. 

Anonymkode: bf78c...1e3

Skrevet

Du kan vel se deg rundt, men begge bør være forsiktige med  noe særlig før han har flyttet ut. Vonde følelser man ikke klarer å forutse kan oppstå av småting, som at den ene f.eks. ikke kommer hjem en natt.

Snakker av erfaring fra liknende situasjon to ganger. Den ene gangen var det jeg som taklet hans dating dårligere enn jeg hadde forutsett, den andre gangen han jeg hadde vært sammen med.

Anonymkode: 4a3f0...5e9

Skrevet

Kan nevne at venninna mi så han på tinder samme dag som vi slo opp, så jeg føler egentlig at jeg har rett på å gjøre akkurat det jeg vil :´)

Skrevet

Hvis han er på Tinder kan du være på Tinder. 

Anonymkode: e0831...863

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...