Gå til innhold

Dere med "hodevridere"; hvordan gikk det med håret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille ble født med tjukk, vakker manke. Nå er hun to måneder og ligger og kaver om nettene og vrir hodet fra side til side. Jeg prøver mitt beste for å roe henne ned, men finner stadig masse hår på madrassen og i redet. Håret hennes har blitt mye tynnere bak.

Spørsmålet mitt er om dette vil påvirke hårsekkene eller håret hennes i fremtiden? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Chicchi skrev (3 minutter siden):

Min lille ble født med tjukk, vakker manke. Nå er hun to måneder og ligger og kaver om nettene og vrir hodet fra side til side. Jeg prøver mitt beste for å roe henne ned, men finner stadig masse hår på madrassen og i redet. Håret hennes har blitt mye tynnere bak.

Spørsmålet mitt er om dette vil påvirke hårsekkene eller håret hennes i fremtiden? 

Neida, min ble født med masse hår, mistet mye bak ved ca 4 mnd +alder, masse hår i senga. Så ble håret plutselig krøllete og det ble masse av det, flekkene forsvant når han begynte å variere sovestilling. 

Anonymkode: b9fc6...536

Skrevet

Hun vil nok få en rund liten flekk med lindre hår, men det har absolutt ingenting å si for fremtidig hårvekst. 

Anonymkode: df24b...c34

• Liker 1
Skrevet

Har ingenting å si for fremtiden. Nesten alle babyer får en "bald spot" før de begynner å rulle rundt og regulere sovestillingen mer på egenhånd. Det er veldig morsomt når de ser ut som små munker! 

• Liker 1
Skrevet

Legg ned stoff som er glattere enn bomull så blir ikke håret gnikke bort. 

Anonymkode: 624de...e12

Skrevet

Har ingenting å si. Du vil merke at når håret begynner å vokse ut så er det gjerne av en annen kvalitet enn det helt tynne fine babyhåret som ikke tåler stort.

Anonymkode: 884a5...84b

• Liker 2
Skrevet

Helt normalt. De får håret tilbake når de begynner å sitte. Alle mine har gnidd av håret som baby og har nå mye tykt hår.

Anonymkode: b1556...a8c

Skrevet

Jeg istemmer at det er normalt. Både at de kan gni av en flekk, og at håret faller av. Begge mine ble født med hår, og mistet det i løpet av de første månedene. Den ene hadde først og fremst flekk bak, og den andre mistet absolutt alt. Det kommer nytt :) 

Anonymkode: 61f2e...3a3

Skrevet

Alle babyer jeg har sett, inkludert alle mine, har hatt en bar flekk i bakhodet i løpet av de første månedene. Det er helt normalt fordi små babyer tilbringer mye tid på rygg. Håret kommer tilbake og det påvirker ikke håret senere. 

Skrevet

Babyer mister ofte nyfødt-håret og får nytt hår etterhvert, uavhengig av om de får den bakhode-skalla-flekken. Men de får nytt hår etterhvert, som ikke påvirkes av det. Min hadde helt svart hår etter fødselen, etterhvert som det falt av fikk hun gyllenbrunt. 

Anonymkode: c4f43...c1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...