Gå til innhold

Babyshower - gave. Hva slags sum skal man kjøpe for?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Babyshower? Seriøst? Herregud så fjollete. La USA holde på med det alene. 

Anonymkode: fabae...653

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

200-300. Veldig nær venninne, kanskje mer, men ærlig talt syns jeg ikke man skal bruke penger i hjel på slikt. Jeg er gravid selv og blir "flau" hvis jeg skulle fått gaver til dyre dommer. Blir flau generelt over babyshower, men forstår at noen syns det er hyggelig. Man burde heller gå sammen med andre og spleise på en dyrere ting, om det er noe spesifikt de ønsker seg/trenger. 

Anonymkode: 45ade...b52

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt rundt 500 på mine søstre og nærmeste venninner. Ellers rundt 200-300. Dette på gaven(e). Så bidrar man gjerne med en kake, noe mat etc utenom.

Jeg syns babyshower er koselig, spesielt ved første barn. Å markere en helt ny «epoke» for foreldrene på en fin måte samt å «bidra» med klær eller utstyr til barnet. Ved nr 2 og nr 3 osv tenker jeg de fleste har det de trenger. I min vennegjeng har man da gjerne bare tatt en siste middag på restaurant (uten gaver) før en ny travel parselsperiode starter.

Anonymkode: 4239f...0d5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp etter lommeboka.  Er tanken som teller.  Mener at dette med sum er ganske uvesentlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Har brukt rundt 500 på mine søstre og nærmeste venninner. Ellers rundt 200-300. Dette på gaven(e). Så bidrar man gjerne med en kake, noe mat etc utenom.

Jeg syns babyshower er koselig, spesielt ved første barn. Å markere en helt ny «epoke» for foreldrene på en fin måte samt å «bidra» med klær eller utstyr til barnet. Ved nr 2 og nr 3 osv tenker jeg de fleste har det de trenger. I min vennegjeng har man da gjerne bare tatt en siste middag på restaurant (uten gaver) før en ny travel parselsperiode starter.

Ja, bidrag med kake eller en rett til et lite tapasbord må jo også regnes med. I "gaven"! Det er tanken som teller, og det å bruke tid på å lage en rett eller en kake har også stor verdi. 

Anonymkode: 45ade...b52

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting til overs for det tullet der men hadde vel kjøpt noe småtteri til et par hundrelapper, men da hadde det heller ikke blitt dåpsgave.

Anonymkode: ee7f8...07e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på. Til min beste venninne så brukte jeg nok fort 500-600 kr, men det var fordi jeg ønsket det selv. :)

Til en bekjent/venninne hadde jeg nok brukt et par 100. 

men alt avhenger av hva man har mulighet til, selvsagt. :)

Anonymkode: 5ea97...465

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som bursdags og julegaver. Folk gir etter lommeboka. Noen gir for 200 mens andre gir 2000. Gi det DU vil, eller forhør deg med noen av de andre som skal dit om du er redd for å være den som kommer med den billigste gaven.

Anonymkode: f135f...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det da i stedet for en sånn gave som man gir etter at barnet er født (gratulerer med baby-gave)? I så fall ville jeg gitt for samme beløp, og ikke gitt noe etter fødselen. Altså helseteppe eller body/nattdrakt eller babyhåndduk og en rangle, for eksempel.

Men ikke gave både før og etter fødselen.

Anonymkode: 40378...7e1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kanskje vi kunne bli flinkere til å si til hverandre at det ikke er gavene, men å samles som er viktig. Hvis det skal være babyshower, dåp, bryllup, innflyttingsfest etc kan det bli ganske dyrt hvis man føler man må opp i et visst beløp.

Anonymkode: 5a906...fa5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig i alt, også beløpene.

Synes som om nordmenn mener det eneste riktige er å begrense samlinger, markeringer og festligheter til det aller mest nødvendige.

Elsker amerikanske vlogger, der de opper rett fra halloween, til thanktsgiving, til jul, til reharsal dinner, til babyshower. Er så mye mer trivelig og sosialt å leve livet på den måten. 

Anonymkode: f0e1f...2dc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det da i stedet for en sånn gave som man gir etter at barnet er født (gratulerer med baby-gave)? I så fall ville jeg gitt for samme beløp, og ikke gitt noe etter fødselen. Altså helseteppe eller body/nattdrakt eller babyhåndduk og en rangle, for eksempel.

Men ikke gave både før og etter fødselen.

Anonymkode: 40378...7e1

Ja, man gir som regel i stedet for. 

I alle fall i min omgangskrets. På barselbesøk tar man heller med seg en god kaffe, muffins, blomster, eller noe annet spiselig. 

Anonymkode: f0e1f...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gir jo gjerne babyshowergave istedet for barselsgave så jeg ville brukt ca. det samme som jeg ville brukt på det. Som er 150 - 500 kr avhengig av hvor nære det er. Vanligvis rundt 200-250 til venninner. Men man gir jo etter lommeboka også tenker jeg så har du dårlig økonomi kan du bruke mindre enn om du har god økonomi :)

Anonymkode: b95cb...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjøpte en eventyr bok på siste jeg var på den kostet 240kr og en body til 260, da er nå 5 år siden og hver gang jeg passer dette barnet vil han lese denne, og det gjør han hver kveld

Anonymkode: 90a88...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så for meg 150 kr til perifer venninne,  men så fant jeg den perfekte gaven til 600kr og gikk sammen med en felles venn. Jeg liker å gi ting jeg vet vil bli brukt, og her traff vi blink, så da føltes det greit å gi litt ekstra. Vi har også råd til det. Kjøp etter lommeboka! Har du ikke penger til gave, så syns jeg det også burde være OK.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Babyshower? Seriøst? Herregud så fjollete. La USA holde på med det alene. 

Anonymkode: fabae...653

Så vanskelig å svare på spørsmålet 

Anonymkode: d5cfe...f61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...