Gå til innhold

Si opp i en god jobb, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymsoldat_98
Skrevet

Hei, jeg er en mann på 23 år som bor i Asker området. Jeg jobber som elektriker og har jobbet i min nærværende jobb i 1 år. Jeg kommer opprinnelig fra Gudbrandsdalen og for noen dager siden så fikk jeg et jobbtilbud der som jeg gjerne vil ta.

nå har det seg sånn at jeg vet ikke hvordan jeg skal si det til sjefen da jeg syntes bedriften er bra og har ikke gitt noe uttrykk for at jeg skal slutte i nærmeste framtid. Redd dette skal komme som et sjokk og at han vil bli sur.

grunnen til at jeg tar jobbtilbudet er at jeg vil komme nærmere familie og venner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er du ærlig, sier at du trives utrolig godt men gjerne vil flytte hjem igjen. Det forstår de nok helt sikkert. 👍

• Liker 5
Skrevet

«Hei «sjef», kunne vi tatt noen ord sammen? Det har seg sånn at jeg trives utrolig godt i bedriften og jobben min her hos dere. Jeg hadde ikke tenkt å slutte men har nå fått et jobbtilbud på hjemplassen min som gjør at jeg kommer nærmere venner og familie. Jeg har gått noen runder med meg sjøl og har valgt å takke ja, nettopp fordi jeg kunne tenkt meg å komme nærmere de der hjemme. Jeg kommer derfor til å sende deg en skriftlig oppsigelse snart, ville helst snakke med deg om det først». 

Anonymkode: ae08d...0ed

• Liker 4
Skrevet

Proffe sjefer blir ikke sure, men vet at sånn er (arbeids)livet. Du leverer en skriftlig oppsigelse og takker for deg. Det går helt fint. Om han hadde blitt sur, er det likevel ikke du som har gjort noe galt.

Et tips er forresten at du har noe skriftlig fra ny arbeidsgiver før du sier opp, så du ikke risikerer å bli stående uten noen av jobbene.

Anonymkode: 03428...6c5

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner at du synes det er litt vrient - men husk at alle arbeidsgivere vet at man har de ansatte til låns. Det er helt vanlig at ansatte finner seg andre jobber og slutter. Hvis man som sjef blir sur for det, så er vedkommende en veldig dårlig sjef. 

Du sier det bare som du er, at du har trivdes godt i bedriften og at du er takknemlig for mulighetene du har fått der, men at du ønsker å flytte nærmere familie og venner. Det er en veldig forståelig grunn! 

Anonymkode: 7df57...d6e

• Liker 1
Skrevet
Anonymsoldat_98 skrev (1 minutt siden):

grunnen til at jeg tar jobbtilbudet er at jeg vil komme nærmere familie og venner.

Du framstår som en lojal og bra kar. De fleste tenker bare på seg selv, men du ser litt lenger. Du sier at du har vært veldig fornøyd med bedriften som arbeidsgiver, med ham som sjef og med begrunnelsen du selv gir her. 

Bygdene trenger kvalifisert arbeidskraft, godt valg og lykke til!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Proffe sjefer blir ikke sure, men vet at sånn er (arbeids)livet. Du leverer en skriftlig oppsigelse og takker for deg. Det går helt fint. Om han hadde blitt sur, er det likevel ikke du som har gjort noe galt.

Et tips er forresten at du har noe skriftlig fra ny arbeidsgiver før du sier opp, så du ikke risikerer å bli stående uten noen av jobbene.

Anonymkode: 03428...6c5

Dette ts! Ikke si opp den jobben du har nå før du har papir på at du får den andre jobben, ellers risikerer du å stå uten jobb! 

Ellers syns jeg du bare kan være ærlig med sjefen din. Si at du trives utrolig godt, men at du har et ønske om å komme nærmere familie og venner. Dersom han er profesjonell, så har han forståelse for det. :)

Anonymkode: f68fd...a61

• Liker 3
Gjest Anonymsoldat_98
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette ts! Ikke si opp den jobben du har nå før du har papir på at du får den andre jobben, ellers risikerer du å stå uten jobb! 

Ellers syns jeg du bare kan være ærlig med sjefen din. Si at du trives utrolig godt, men at du har et ønske om å komme nærmere familie og venner. Dersom han er profesjonell, så har han forståelse for det. :)

Jeg har allerede fått skriftlig tilbud på e-post. Så alt er egentlig klart på den andre jobben. 

Skrevet
Anonymsoldat_98 skrev (2 minutter siden):

Jeg har allerede fått skriftlig tilbud på e-post. Så alt er egentlig klart på den andre jobben. 

Jeg hadde ventet med å levere oppsigelsen til kontrakt var signert. Det er helt vanlig, så du trenger ikke tenke på at du burde si noe før det ☺️

Skrevet

Jeg hadde ventet med å levere oppsigelsen til kontrakt var signert. Det er helt vanlig, så du trenger ikke tenke på at du burde si noe før det ☺️

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe før jeg satt med underskrevet kontrakt. Det har dessverre skjedd før, at jobbtilbud blir trukket. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

«Hei «sjef», kunne vi tatt noen ord sammen? Det har seg sånn at jeg trives utrolig godt i bedriften og jobben min her hos dere. Jeg hadde ikke tenkt å slutte men har nå fått et jobbtilbud på hjemplassen min som gjør at jeg kommer nærmere venner og familie. Jeg har gått noen runder med meg sjøl og har valgt å takke ja, nettopp fordi jeg kunne tenkt meg å komme nærmere de der hjemme. Jeg kommer derfor til å sende deg en skriftlig oppsigelse snart, ville helst snakke med deg om det først». 

Anonymkode: ae08d...0ed

Dette var bra Ts.

Veldig fint om du tar med dette at du har gått noen runder.. og det har du tydeligvis 🙂

tror de som har og får deg som ansatt er heldige. 

Gjest Anonymsoldat_98
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg hadde ikke sagt noe før jeg satt med underskrevet kontrakt. Det har dessverre skjedd før, at jobbtilbud blir trukket. 

Ja kan skjønne det, men dette er min gamle arbeidsplass hvor jeg var lærling i 2,5 år. De kjenner meg fra før av. Derfor jeg fikk tilbud sånn uten videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...