AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #1 Skrevet 16. desember 2021 Jeg har fått tilbud om jobb i kommunen. Har fått tilsendt arbeidsavtale, men ble veldig overrasket da det står lønn fra xxx - xxx med et spenn på 100.000 kroner. Lønnen skal fastsettes etter ansiennitet, så jeg måtte fylle ut et eget skjema og sende inn. All denne informasjonen har de imidlertid fått på CVen min. Fikk kontakt på mandag ettermiddag med svarfrist til fredag. Virker nesten som de vil jeg skal takke ja til jobben uten å vite hvilken lønn jeg får. Har jeg ikke rett på å få en arbeidsavtale med konkret lønn, og oppgitt tillegg ved arbeid på kveld og helg? Anonymkode: a79fd...462
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #2 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har fått tilbud om jobb i kommunen. Har fått tilsendt arbeidsavtale, men ble veldig overrasket da det står lønn fra xxx - xxx med et spenn på 100.000 kroner. Lønnen skal fastsettes etter ansiennitet, så jeg måtte fylle ut et eget skjema og sende inn. All denne informasjonen har de imidlertid fått på CVen min. Fikk kontakt på mandag ettermiddag med svarfrist til fredag. Virker nesten som de vil jeg skal takke ja til jobben uten å vite hvilken lønn jeg får. Har jeg ikke rett på å få en arbeidsavtale med konkret lønn, og oppgitt tillegg ved arbeid på kveld og helg? Anonymkode: a79fd...462 Jo det har du, men om de følger en spesifikk tariff med ansiennitet så må de jo finne ut av dette før lønnen kan fastlegges Anonymkode: d45da...909
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #3 Skrevet 16. desember 2021 Benytt muligheten for å forhandle lønn uavhengig av ansiennitet.... Anonymkode: f0a92...3dc
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #4 Skrevet 16. desember 2021 Helt vanlig i offentlig sektor. Jeg gikk en måned i jobb uten å vite hva lønna var. Og så viste den seg å være nesten 100 000 mer enn jeg trodde! Anonymkode: 7baf6...f19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå