AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #1 Skrevet 16. desember 2021 Er i pp 12 nå, og er sliten og lei av å få negativ test etterfulgt av mensen hver eneste måned.. Har grublet mye på hvorfor det ikke klaffer, og vet at det kan være mange årsaker. Men har tenkt litt på det jeg har lest om at hvis kvinnens miljø i skjeden er for surt, så kan det støte sædcellene vekk. Nå vet jeg ikke hvordan jeg kan få sjekket det, men kunne det være lurt å bruke melkesyrebakterier a’la Vivag? Noen som har gjort dette? Anonymkode: 2332c...1b4
AprilLudgate Skrevet 16. desember 2021 #2 Skrevet 16. desember 2021 (endret) Det vil ikke hjelpe noe. Jeg er forhenværende langtidsprøver/IVF og alskens - akkurat det er ikke et problem. Det er ikke nederst i systemet utfordringene eventuelt ligger. Man kan ha et uvelkomment miljø ja, men da skyldes det gjerne endometriose osv. Tiden er inne nå for å utredes for kvinnelig og mannlig faktor. Endret 16. desember 2021 av Fløff
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #3 Skrevet 16. desember 2021 Prøv en antibiotikakur, flere inkl. Meg selv ble gravid rett etter den😊 Anonymkode: 3f37b...c2b
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #4 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Prøv en antibiotikakur, flere inkl. Meg selv ble gravid rett etter den😊 Anonymkode: 3f37b...c2b Men da var du vel til legen da? Fikk du påvist sopp eller bakteriell vaginose eller lignende? Jeg har ikke noe av dette, ingen kløe eller vond lukt, så jeg vet jo ikke om miljøet er dårlig.. Hvordan sjekkes dette i så fall hos legen?😊 Ts. Anonymkode: 2332c...1b4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #5 Skrevet 16. desember 2021 Jeg var plaget mye med bakteriell vaginose for et par år siden, kom og gikk i et år. Har heldigvis ikke kjent noe vond lukt det siste året, men jeg heller blir ikke gravid. Vært prøver i snart et år nå. Så jeg også misstenker at jeg har bakteriell vaginose uten noe vond lukt. Har hørt at man kan ha det eller dårlig miljø i skjeden uten noe kløe eller lukt også, uten at man merker noe. Eneste vi da kan få misstanken er jo at vi ikke blir gravide! Så da jeg så denne tråden så følte jeg meg veldig lik den i tankene på hvorfor man ikke blir gravid. Forrige syklus prøvde jeg å ta vaginal kapsler «vivag» noen dager før eggløsning og etter eggløsning, men ble ikke gravid da heller så🤷♀️ Anonymkode: c04d3...15e
Molly_ Skrevet 16. desember 2021 #6 Skrevet 16. desember 2021 Siden du har holdt på i 12 mnd er tiden inne for å besøke en lege/ gynekolog for å sjekke deg og partneren din. Gjerne en gyn som er god på graviditet, gjør dette før du bruker masse penger på andre ting det kan være så enkelt at du bare trenger litt hormoner for at spiren skal sitte
Chantielle Skrevet 16. desember 2021 #7 Skrevet 16. desember 2021 Ryddet for spekulasjon og svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #8 Skrevet 16. desember 2021 Molly_ skrev (8 timer siden): Siden du har holdt på i 12 mnd er tiden inne for å besøke en lege/ gynekolog for å sjekke deg og partneren din. Gjerne en gyn som er god på graviditet, gjør dette før du bruker masse penger på andre ting det kan være så enkelt at du bare trenger litt hormoner for at spiren skal sitte Det har jeg gjort for lenge siden😊 Er på venteliste til ivf nå.😊 Ts. Anonymkode: 2332c...1b4 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #9 Skrevet 16. desember 2021 Vi mistet 6 ganger før vi sendte inn mensblod til Hellas. Fikk påvist surt /dårlig miljø, og etter en hestekur av antibiotika og noe for det dårlige miljøet (husker ikke), er jeg nå i uke 34 🤞🥰 Anonymkode: e44ff...f6f 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #10 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi mistet 6 ganger før vi sendte inn mensblod til Hellas. Fikk påvist surt /dårlig miljø, og etter en hestekur av antibiotika og noe for det dårlige miljøet (husker ikke), er jeg nå i uke 34 🤞🥰 Anonymkode: e44ff...f6f Gratulerer, venter du jente eller gutt? 🥰 Anonymkode: 3f37b...c2b
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #11 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er i pp 12 nå, og er sliten og lei av å få negativ test etterfulgt av mensen hver eneste måned.. Har grublet mye på hvorfor det ikke klaffer, og vet at det kan være mange årsaker. Men har tenkt litt på det jeg har lest om at hvis kvinnens miljø i skjeden er for surt, så kan det støte sædcellene vekk. Nå vet jeg ikke hvordan jeg kan få sjekket det, men kunne det være lurt å bruke melkesyrebakterier a’la Vivag? Noen som har gjort dette? Anonymkode: 2332c...1b4 Du vet ikke hvordan du skal få sjekket det? Du er i Norge nå og ikke i hjemlandet Jeg har faktisk fasiten! 🤗 grunnen er at du rådfører deg på slike steder som her, og at på til lytter til rådene 🥺 Jeg tror det beste for deg er / og anbefaler deg at du tar kontakt med lege / gynekolog Anonymkode: 45901...ee9
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #12 Skrevet 17. desember 2021 Jeg svarte deg over her. Jeg har nettopp bestilt meg ph test av skjeden på nettet, så enkelt å finne ut av om det er årsaken👍🏻 Du kan jo gjøre det samme Anonymkode: c04d3...15e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #13 Skrevet 17. desember 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg svarte deg over her. Jeg har nettopp bestilt meg ph test av skjeden på nettet, så enkelt å finne ut av om det er årsaken👍🏻 Du kan jo gjøre det samme Anonymkode: c04d3...15e Kan du dele hvor har du kjøpt de? Hvilken nettsiden? 🤗 Anonymkode: 96078...da0
Neutral90 Skrevet 17. desember 2021 #14 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg svarte deg over her. Jeg har nettopp bestilt meg ph test av skjeden på nettet, så enkelt å finne ut av om det er årsaken👍🏻 Du kan jo gjøre det samme Anonymkode: c04d3...15e Husk at godt/dårlig miljø i skjeden ikke nødvendigvis det er likt i livmoren.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #15 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du vet ikke hvordan du skal få sjekket det? Du er i Norge nå og ikke i hjemlandet Jeg har faktisk fasiten! 🤗 grunnen er at du rådfører deg på slike steder som her, og at på til lytter til rådene 🥺 Jeg tror det beste for deg er / og anbefaler deg at du tar kontakt med lege / gynekolog Anonymkode: 45901...ee9 Ikke i hjemlandet? Hva mener du med det? Eeh, nei, der tar du feil. For det første så har jeg vært hos gynekolog siden i sommer, og står på venteliste til ivf. Så jeg syns du kan spare deg for sånne spydige kommentarer, at jeg spør et simpelt spørsmål her er da for pokker ikke grunnen til at jeg ikke er blitt gravid. Anonymkode: 2332c...1b4 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #16 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg svarte deg over her. Jeg har nettopp bestilt meg ph test av skjeden på nettet, så enkelt å finne ut av om det er årsaken👍🏻 Du kan jo gjøre det samme Anonymkode: c04d3...15e Åh, hvor kan man gjøre det?😊 Hilsen Ts. Anonymkode: 2332c...1b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå