Gå til innhold

I hvor stor grad provoserer de som ikke vil ta vaksinen?

SoWhat?

Anbefalte innlegg

Lilliii skrev (1 minutt siden):

Du og alle andre mennesker i Norge har lik mulighet til å rapportere hat/hets til politiet/myndigheter. Om du mener det du sier så bør du jo ta tak i det. 

Er det hets når vaksinerte blir kalt suer? Dumme? Blinde? Når vi blir kalt skjellsord? 

Jeg ser ikke masse tråder her inne med nedsettende omtale av vaksinerte. Derimot ser jeg mange tråder og innlegg der uvaksinerte blir kalt mindre intelligente, sammenlignes med nazister, hvordan folk kutter ut kontakt med uvaksinerte, hvordan denne gruppen ikke bør få helsehjelp etc.

Hatparagrafen beskytter på ingen måte denne minoriteten.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tussa84 skrev (3 minutter siden):

Jeg ser ikke masse tråder her inne med nedsettende omtale av vaksinerte. Derimot ser jeg mange tråder og innlegg der uvaksinerte blir kalt mindre intelligente, sammenlignes med nazister, hvordan folk kutter ut kontakt med uvaksinerte, hvordan denne gruppen ikke bør få helsehjelp etc.

"Det har gått prestisje i det ja! For mange av vaksineekstremistene er det akkurat slik. Dette er ofte små svake mennesker innerst inne. Veldig avhengig av eksperter og stat som skal ta avgjørelsene for de, og når den er tatt så blir det en religiøs tiltro til at dette er rett. Big farma er den religiøse guden og ekspertene som aldri kan ta feil! " lyder innlegget du har gitt tommel opp her for noen minutter siden og det er vell ikke akkurat enestående hverken i denne tråden eller flere av de du nevner. Jeg oppfatter hverken disse bemerkninger mot vaksinerte eller uvaksinerte som hat eller hets. 

men selvfølgelig står du og andre helt likt til å rapportere det du mener er hat og hets.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Lucille skrev (13 minutter siden):

for det første så er det ikke trakassering og hatprat å diskutere dette spørsmålet.

For det andre er det helt useriøst, det er et hån, å sammenligne dette med rasisme og diskriminering på grunnlag av etnisitet eller seksuell legning eller helse.

Jeg kan ikke tro at du kan hevde noe så vanvittig som denne sammenligningen. Hva blir det neste? sammenligne seg med jøder under krigen?jeg har sett den varianten og her på forumet for bare et par dager siden.

Det er ikke forbudt å diskrimere mot uvaksinerte hvis det finnes en saklig grunn. Og - newsflash - det er jo akkurat det vi har her. Saklig grunn.

Disse situasjonene du sammenligner har ingenting til felles - de er faktisk så forskjellige som de kan bli.

Tror ikke du har fulgt med så mye her. Det har vært ganske mye drøyt mot uvaksinerte.

De fortjener en smertefull død, håper de dør, fortjener ikke helsehjelp, burde betale for helsehjelp, havne bakerst i helsekøen, er ikke verdt noe, har skyld i alt som har gått galt med covid, idioter, dumme, patetiske, egoistiske, hatet, ikke verdt å ha livet etc. Du mener dette er innafor fordi dere har en saklig grunn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

florina skrev (På 17.12.2021 den 0.31):

Svært få og de har underliggende sykdommer.

Og derfor er det ikke så nøye?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (14 minutter siden):

Tror ikke du har fulgt med så mye her. Det har vært ganske mye drøyt mot uvaksinerte.

De fortjener en smertefull død, håper de dør, fortjener ikke helsehjelp, burde betale for helsehjelp, havne bakerst i helsekøen, er ikke verdt noe, har skyld i alt som har gått galt med covid, idioter, dumme, patetiske, egoistiske, hatet, ikke verdt å ha livet etc. Du mener dette er innafor fordi dere har en saklig grunn? 

Men er dette noe å ta sånn inn over seg? Akkurat de samme tingene blir jo sagt motsatt vei også uten at vi drar drama korte og kaller det hets? 

Om noen mener jeg er idiot som har tatt en vaksine så levere jeg greit med det liksom. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (16 minutter siden):

Det er jo sant da og ingen har nevnt en smertefull død.

Slutt å se på dere selv som ofre når dere nekter å være med ved å vaksinere dere.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tussa84 skrev (23 minutter siden):

Bortsett fra det rett over her da 🙄

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussa84 skrev (4 minutter siden):

Jeg er sikker på at nazistene også mente de hadde en saklig grunn for jødeforfølgelsen.

Uvaksinerte får skylden for at helsevesenet kollapser, får beskjed om de ikke bør ta imot livreddende helsehjelp og demoniseres på en måte vi aldri tidligere har sett i samfunnet. Det er innlysende at denne gruppen må få rettslig beskyttelse mot en majoritet som ønsker å frata dem rettighetene til å bestemme over egen kropp.

Kan dere gi dere med å blande inn nazismen i covid! Hold deg til saken deg gjelder. 

Hvorfor svarer du alltid så selektivt? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilliii skrev (1 minutt siden):

Kan dere gi dere med å blande inn nazismen i covid! Hold deg til saken deg gjelder. 

Hvorfor svarer du alltid så selektivt? 

Jeg svarte Lucille som nevnte både jøder og nazister.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (32 minutter siden):

Nei. Jeg sier det er saklig grunn til å diskriminere i form av pålagte restriksjoner/karante/koronapass, i lov eller forskrift, selv om denne muligheten ikke blir brukt. Og jeg argumenterer for at der ville vært mer rimelig med tiltak spisset mot denne gruppen, istedet for å ramme hele samfunnet.

Videre mener jeg det er et viktig prinsipp at vi ikke har tvangsvaksinering.

Jeg mener at de uvaksinerte skal ha samme rett på helsehjelp som alle andre, uten spørsmål.

Jeg mener og at det er min soleklare rett å ytre meg kritisk om de som velger å ikke vaksinere seg. 

Tilsist synes jeg ansvarsfraskrivelsen og offermentaliteten, og dette kravet om å gjøre som man vil uten å møte kritikk, er patetisk og barnslig. 

Endret av Lucille
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussa84 skrev (2 minutter siden):

Ja akkurat det jeg mener. 

Du spyr ut diverse meninger her men når du blir konfrontert med de så svarer du kun de som er enda mer ekstreme enn deg selv. 

Som igjen fører til at resten av oss blir sittende å lese igjennom masse ekstreme meninger hvor man blandt annet klarer å hause opp stemningen i den grad at man havner på vi som er vaksinerte og mener de fleste bør ta den er nazister. Altså.... wow.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussa84 skrev (6 minutter siden):

Ærlig talt, skjerp deg. Nå er du uredelig.

Jeg ytret meg over hvor dårlig og historieløs sammenligningen med jøder og nazister er.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilliii skrev (10 minutter siden):

Ja akkurat det jeg mener. 

Du spyr ut diverse meninger her men når du blir konfrontert med de så svarer du kun de som er enda mer ekstreme enn deg selv. 

Som igjen fører til at resten av oss blir sittende å lese igjennom masse ekstreme meninger hvor man blandt annet klarer å hause opp stemningen i den grad at man havner på vi som er vaksinerte og mener de fleste bør ta den er nazister. Altså.... wow.

Det var nylig en sammenligning om uvaksinerte som noen som sitter å smører inn ansiktet sitt med ekskrementer. Det kommer ganske mange ekstreme meningsinnlegg fra enkelte når de ikke får anledning til å diktere andre menneskers private helsevalg. Jeg mener dette er så ekstremt som det kan få blitt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

angara skrev (På 16.12.2021 den 8.49):

Jeg tenker at man ikke kan tvinge noen til å ta en vaksine.

MEN man kan nekte dem å gå på jobb på sykehus/omsorgssenter osv. Dette synes jeg er merkelig at ikke blir gjort. Greit at du ikke vil ta vaksinen, MEN du kan ikke da ha kontakt med pasienter eller sårbare grupper.

Ti prosent av de som jobber med gamle folk på helse- og omsorgssentre er ikke vaksinerte, hørte jeg på radioen. Det er utrolig mange!

Problemet er vel å velge mellom  Pest eller kolera. Det er ingen som kan steppe inn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tussa84 skrev (4 minutter siden):

Det var nylig en sammenligning om uvaksinerte som noen som sitter å smører inn ansiktet sitt med ekskrementer. Det kommer ganske mange ekstreme meningsinnlegg fra enkelte når de ikke får anledning til å diktere andre menneskers private helsevalg. Jeg mener dette er så ekstremt som det kan få blitt.

Slutt å dikt opp usannheter. 

Det var da snakk om antivaksere og det va da i aller høyeste grad sagt med ironisk tone for å spille videre på en annen brukers teite utspill..det var gøy ikke hets. 

ja man kan jo si det samme om dere som sitter å deler ut "pene" betegnelsen til resten av oss, hvorfor er det greit at dere gjør det men gud forby om noen måtte ha en mening om deg eller dere?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym373

I ingen grad. Tenker man har frihet til å velge, er mere redd for å en dag leve i et samfunn hvor man ikke har valg over hva man putter i sin egen kropp,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussa84 skrev (9 minutter siden):

Dette er et anonymt forum, det er dessverre mye ekstreme holdninger og utringer her. For eksempel er det mange her som sammenligner det å oppfordre til og ta en frivillig vaksine med nazismen. Jeg greier ikke og forstå at man kan mene at hets og ekstreme meninger er noe som bare gjelder min gruppe. For meg ser det ut til og være et demokratisk problem som rammer alle.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym373 skrev (1 minutt siden):

I ingen grad. Tenker man har frihet til å velge, er mere redd for å en dag leve i et samfunn hvor man ikke har valg over hva man putter i sin egen kropp,

Det er veldig merkelig å bli redd for dette... nå? 

I alle de år har vi hatt vaksiner, i alle de år har vi fulgt diverse vaksineprogram med tilhørende revaksinasjon, i alle de år har det vært anbefalinger om å friske opp vaksiner ved reise til utsatte områder, i alle de år har det blitt stilt krav til nedkjempelse av diverse virus/sykdommer. 

Klart man har frihet til å velge, men skal man har rett til å frasi seg alt ansvar knyttet opp til valget sitt bare fordi man selv opplever det som en negativ konsekvens? 

Jeg var på reise i 2019, i den forbindelse krevde det ene landet jeg reiste til at jeg hadde gyldig vaksine mot en spesifikk ting. Hadde ikke trengt å vaksinert meg for dette hadde jeg blitt i Norge, men jeg ønsket å reise. Altså hadde jeg mulighet til å ikke ta vaksine med den negative konsekvensen at jeg ikke ville fått reist. Det var et valg, på lik linje som vi alle har hatt et valg nå også. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...