miss summers Skrevet 16. desember 2021 #61 Del Skrevet 16. desember 2021 Uredd skrev (1 minutt siden): Det er ingen som påstår at noe er uten risiko heller. I alle fall ikke noen som du burde høre på. Det som er poenget, er at selv om du skulle få en reaksjon, vil du være bedre tjent med den, enn å bli smittet av viruset. Det er tydeligvis dette som er så vanskelig å ta inn. Risikoen ved vaksinen blir feilaktig vurdert som stor, og risikon for sykdom ved smitte blir feilaktig vurdert som liten. Som @Lucillesier ovenfor her: Det er kun et tidsspørsmål før vi aller smittet, spørsmålet er om du vil møte den smitten vaksinert eller uvaksineret? Sett i lys av dette er det veldig vanskelig å forstå at noen fremdeles velger vekk vaksinen, og dermed påfører samfunnet og de som har tatt valget om å vaksinere seg, temmelig store kostnader... Ja, det er jo litt derfor enkelte vaksiner er innført som en del av et vaksinasjonsprogram. Sykdommer som rammer svært alvorlig, dersom de får mulighet til det. Jeg forstår de som ikke kan ta den, men å være så selvsentrert ved å bare gi blaffen i det, det forstår jeg ikke. Det er noe veldig trassig over det. Vi vet ikke hvor forbanna heldige vi faktisk er, i dette landet. Som får så mye servert rett i fanget. Det er nesten så jeg tror vi har blitt så bortskjemte at vi ikke evner å se felleskap lenger, kun MEG, MEG, MEG. Jeg får dose tre neste måned, så mitt vaksinasjonskort er ganske komplett. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #62 Del Skrevet 16. desember 2021 Uredd skrev (17 minutter siden): Nå begynner jeg å lure på om du troller. Alerede i innlegg #20 fikk du servert link til all dokumentasjon. Her er den igjen hvis du du har mistet den...: https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/meldte-mistenkte-bivirkninger-av-koronavaksiner Her ligger alt du spør om fritt tilgjengelig, så jeg lurer fremdeles hva du lurer på? Må nesten spørre deg som @Antonio allerede har gjort: Tror du at det finnes mer noe sted? Tror du at noe holdes hemmelig? At det finnes en mikroskopisk mulighet for det du kaller langtidsvirkninger, jeg kaller det uoppdagete bivirkninger, er ikke noe endrer konklusjonen på noe som helst vis. Det er kun frykten for det ukjente som ser ut til å løfte det spørsmålet hele tiden. Det er flere og mer alvorlige bivirkninger av paracet og kaffe. For ikke å snakke om ukjente langtidsbivirkninger av disse uten at det ser ut til å bekymre folk nevneverdig. Alt som fryktes av vaksinen, er det god grunn til å frykte i langt større grad av å bli smittet av Mistenkte er ikke dokumenterte. Ja, det er ofte et argument at Covid bør fryktes like mye. Det kan man mene. Man vet jo ikke hvem som får hva. Av hverken vaksinen eller Covid 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 16. desember 2021 #63 Del Skrevet 16. desember 2021 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Mistenkte er ikke dokumenterte. Ja, det er ofte et argument at Covid bør fryktes like mye. Det kan man mene. Man vet jo ikke hvem som får hva. Av hverken vaksinen eller Covid idag vet vi at de fleste av oss kommer til å bli smittet slik som smittespredningen er nå. Du har ikke noe valg lenger - et aktivt valg om å ikke ta vaksinen, er et aktivt valg om å få covid. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktusogsol Skrevet 16. desember 2021 #64 Del Skrevet 16. desember 2021 Lucille skrev (23 minutter siden): De som ligger på sykehus nå har delta. De fleste som blir smittet i Norge nå har delta. Omicron har vi p.t. kun hypoteser om. Det kan godt være at den er en forkjølelse, men det vet vi ikke idag. Hva har det med å ikke få jobbe med pasienter å gjøre? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 16. desember 2021 #65 Del Skrevet 16. desember 2021 Kaktusogsol skrev (7 minutter siden): Hva har det med å ikke få jobbe med pasienter å gjøre? aner ikke. Jeg har aldri deltatt i noen dialog om akkurat det. Du får bla deg bakover selv og finne ut hvor du gikk deg vill. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uredd Skrevet 16. desember 2021 #66 Del Skrevet 16. desember 2021 21 minutter siden, SoWhat? said: Mistenkte er ikke dokumenterte. Ja, det er ofte et argument at Covid bør fryktes like mye. Det kan man mene. Man vet jo ikke hvem som får hva. Av hverken vaksinen eller Covid Delvis er de det. Mistenkte medles inn. Deretter blir de gjennomgått, vurdert og dokumentert. Enten som en bivirkning, eller som urelatert. Du vet ikke hvem som får hva, men måten vaksiner virker på tilsier at de som reagerer på vaksine er de samme som kommer i trøbbel hvis de blir smittet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 16. desember 2021 #67 Del Skrevet 16. desember 2021 SoWhat? skrev (2 timer siden): Nettopp. Media skal ikke ta parti. Hæ? Du ønsker ikke frie medier i Norge? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 16. desember 2021 #68 Del Skrevet 16. desember 2021 Veldig mye. De vil tydeligvis ikke ønske å få slutt på smitten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #69 Del Skrevet 16. desember 2021 (endret) Uredd skrev (5 minutter siden): Delvis er de det. Mistenkte medles inn. Deretter blir de gjennomgått, vurdert og dokumentert. Enten som en bivirkning, eller som urelatert. Du vet ikke hvem som får hva, men måten vaksiner virker på tilsier at de som reagerer på vaksine er de samme som kommer i trøbbel hvis de blir smittet. Riktig. Og ingen ER dokumentert enda Så vi får se. Det er jo kjipt å først bli syk av vaksinen, og så bli syk av covid.... Det er vel da en ønsker mest at vaksinen hadde virket som den burde Endret 16. desember 2021 av SoWhat? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 16. desember 2021 #70 Del Skrevet 16. desember 2021 3 minutter siden, SoWhat? said: Riktig. Og ingen ER dokumentert enda Så vi får se. Det er jo kjipt å først bli syk av vaksinen, og så bli syk av covid.... Det er vel da en ønsker mest at vaksinen hadde virket som den burde Vaksinen gjør jo det, mtp hvor mye den motvirker alvorlig sykdom. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 16. desember 2021 #71 Del Skrevet 16. desember 2021 Voksne mennesker som ikke tar vaksiner provoserer meg ikke så veldig. De framstår mere som lite intelligent og privilegerte. Det som provoserer meg mere er når de nekter å gi barna sine vaksiner. Det gjør meg redd. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #72 Del Skrevet 16. desember 2021 Zooey skrev (7 minutter siden): Voksne mennesker som ikke tar vaksiner provoserer meg ikke så veldig. De framstår mere som lite intelligent og privilegerte. Det som provoserer meg mere er når de nekter å gi barna sine vaksiner. Det gjør meg redd. Hm. Lite intelligente? Hvor har du det inntrykket fra? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktusogsol Skrevet 16. desember 2021 #73 Del Skrevet 16. desember 2021 Lucille skrev (1 time siden): Slik som smittesituasjonen er nå, så kommer de aller fleste av oss til å bli smittet. Du og. Spørsmålene du må stille deg er 1) om du personlig vil møte det med eller uten vaksine, og 2) om du er komfortabel med at du potensielt kan påføre skattebetalerne den unødvendige regningen for tre uker på intensiven og 3) om du er en sånn person som vil være en del av problemet eller om du er en sånn person som vil være en del av løsningen. Hva har det med å ikke kunne jobbe med pasienter å gjøre? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evena Skrevet 16. desember 2021 #74 Del Skrevet 16. desember 2021 Klart antivaxxere provoserer! De provoserer noe helt enormt når de opptar intensivplasser og stenger ned et samfunn. Men det mest provoserende er at de er overalt med misinformasjonen sin. De pusher en farlig agenda som egentlig er mer skremmende enn pandemien. Mistilit til fagmiljøer og styresmakter. "Ikke stol på noen, bortsett fra han her som jeg fant i en mørk krok på nettet, han har avslørt alt". 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #75 Del Skrevet 16. desember 2021 evena skrev (Akkurat nå): Klart antivaxxere provoserer! De provoserer noe helt enormt når de opptar intensivplasser og stenger ned et samfunn. Men det mest provoserende er at de er overalt med misinformasjonen sin. De pusher en farlig agenda som egentlig er mer skremmende enn pandemien. Mistilit til fagmiljøer og styresmakter. "Ikke stol på noen, bortsett fra han her som jeg fant i en mørk krok på nettet, han har avslørt alt". Jeg syns også noen av dem er ekstreme. Men en må kanskje spørre seg selv hvorfor det er blitt sånn at de har så stor mistillit til fagmiljøer og styresmakter. For de har det av en grunn. Og det er jo her de som styrer gjør en stor feil. De ignorerer. Istedenfor å gå i dialog. De blir latterligjort og kritisert for å være de skyldige i både det ene og det andre. Hva fører det til? Hvorfor tenker ikke fagmiljø og de som styrer konsekvenser? Hvorfor gjør ikke media? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evena Skrevet 16. desember 2021 #76 Del Skrevet 16. desember 2021 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Jeg syns også noen av dem er ekstreme. Men en må kanskje spørre seg selv hvorfor det er blitt sånn at de har så stor mistillit til fagmiljøer og styresmakter. For de har det av en grunn. Og det er jo her de som styrer gjør en stor feil. De ignorerer. Istedenfor å gå i dialog. De blir latterligjort og kritisert for å være de skyldige i både det ene og det andre. Hva fører det til? Hvorfor tenker ikke fagmiljø og de som styrer konsekvenser? Hvorfor gjør ikke media? Jeg er uenig. Du krever at vi skal gå ned den samme konspi rabitt hole med deg, og det er er folk ikke interesset i. Og dere er jo raskt ute med å kalle folk som faktisk har tilitt "sauer", "naive" og det som verre er. Det er en latterlig liten gjeng, og nei, jeg er ikke med på at den skal bli "forstått". Like lite som psykosene til en psykisk syk person skal diskuteres som reelle. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 16. desember 2021 #77 Del Skrevet 16. desember 2021 evena skrev (8 minutter siden): Klart antivaxxere provoserer! De provoserer noe helt enormt når de opptar intensivplasser og stenger ned et samfunn. Men det mest provoserende er at de er overalt med misinformasjonen sin. De pusher en farlig agenda som egentlig er mer skremmende enn pandemien. Mistilit til fagmiljøer og styresmakter. "Ikke stol på noen, bortsett fra han her som jeg fant i en mørk krok på nettet, han har avslørt alt". Vel - Camilla Stoltenberg sa på TV i går at den situasjonen vi er i nå, ville vi vært i helt uavhengig av uvaksinerte. PS; det kan virke som du mener alle som velger å takke nei til vaksine er en "antivaxxer".. Det er jo ikke tilfelle, man blir ikke nødvendigvis "anti-noe" bare fordi man takker nei til et tilbud! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 16. desember 2021 #78 Del Skrevet 16. desember 2021 Jeg skiller mellom de som er redde og folk ala han kroppen som var på tv i går. Førstnevnte har jeg sympati med, de andre skjønner jeg ikke bæret av. Sistnevnte gruppe befinner seg nok også stort sett i et ekkokammer der den ene spinnville videoen avlaster den andre. Inne på den Facebook-gruppa lever f.eks. ideen om at de som ikke blir syke av vaksinen har fått saltvann i beste velgående 😏 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #79 Del Skrevet 16. desember 2021 (endret) evena skrev (9 minutter siden): Jeg er uenig. Du krever at vi skal gå ned den samme konspi rabitt hole med deg, og det er er folk ikke interesset i. Og dere er jo raskt ute med å kalle folk som faktisk har tilitt "sauer", "naive" og det som verre er. Det er en latterlig liten gjeng, og nei, jeg er ikke med på at den skal bli "forstått". Like lite som psykosene til en psykisk syk person skal diskuteres som reelle. Ikke kall meg "dere" Hallo. Du må ikke være så forutinntatt. Litt av noen holdninger. Men det er jo en god nyhet at Mette Marit vil ha en dialog da 🙂 fornuftig dame, om det viser seg å stemme. Endret 16. desember 2021 av SoWhat? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #80 Del Skrevet 16. desember 2021 vintage skrev (Akkurat nå): Jeg skiller mellom de som er redde og folk ala han kroppen som var på tv i går. Førstnevnte har jeg sympati med, de andre skjønner jeg ikke bæret av. Sistnevnte gruppe befinner seg nok også stort sett i et ekkokammer der den ene spinnville videoen avlaster den andre. Inne på den Facebook-gruppa lever f.eks. ideen om at de som ikke blir syke av vaksinen har fått saltvann i beste velgående 😏 Det er nok flere grunner til at folk velger å ikke ta vaksinen. Men ytterlighetene blir jo vist på TV. Andre vil jo kanskje ikke stå fram 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg