SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 #1 Del Skrevet 16. desember 2021 Jeg har fulgt mye med på argumenter og meninger både tilhengerne og motstanderne av vaksinen har. Jeg ser jo med skrekk ( nei, jeg overdriver ikke) på at det er blitt greit fra de med utøvende makt å "ta parti" med en del av befolkningen, mot den andre. Media er kanskje ikke utøvende bokstavelig talt, men makten de har, er vel udiskutabel. Tror flere enn meg at det plutselig er greit å ta parti fordi de føler de må demonstrere makt? Jeg tenker på de mer profilerte motstanderne som kanskje ikke har all verdens utdannelse og kunnskap fra "godkjente" fagfolk. Tror dere mye blir skrevet og sagt rett og slett fordi det går prestisje i dette? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hesmeta Skrevet 16. desember 2021 #2 Del Skrevet 16. desember 2021 Jeg kjenner ikke valgene for andre. Samtidig er det mange som nå blir permitterte, særlig i utlivsbransjen. Skoler som stenger ned osv. Det synes jeg er veldig trist og særlig om dette kunne vært unngått om folk stolte på fagfolk og råd. Her jeg bor stenges heldigvis ikke skolene, så barna får en hyggelig avslutning på året. Men, det hjelper jo ikke de som er permittert på restaurantene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 16. desember 2021 Hesmeta skrev (9 minutter siden): Jeg kjenner ikke valgene for andre. Samtidig er det mange som nå blir permitterte, særlig i utlivsbransjen. Skoler som stenger ned osv. Det synes jeg er veldig trist og særlig om dette kunne vært unngått om folk stolte på fagfolk og råd. Her jeg bor stenges heldigvis ikke skolene, så barna får en hyggelig avslutning på året. Men, det hjelper jo ikke de som er permittert på restaurantene. Det er ikke akkurat lett å vite hvem en skal stole på. Jeg er bare redd noen av uttalelsene, skriveriene, og også tiltakene er for å vise makt. Dette er ikke ment som motstand mot vaksinen, bare så det er sagt. Vanskelig å vite hva en egentlig kan skrive her inne... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Anonio Skrevet 16. desember 2021 Populært innlegg #4 Del Skrevet 16. desember 2021 (endret) Frivillig uvaksinerte har stengt ned Norge pga. vår latterlig dårlige kapasitet. De har med vilje ikke tatt en medisin som letter kapasiteten og gir meget lite bivirkninger, mindre enn p-piller, statiner, kolestrolmedisin og det meste annet de helt sikkert tar. Dette har ført til at flere enn gruppen de selv er har blitt permitert i Julen, og at disse nå går enda en utrygg tid i møte. Det rammer familene deres, barna deres og alle rundt dem. Hvordan ville du følt det om 110.000 mennesker (uvaksinerte over 45), skulle gått ut og bestemt at vi stenger ned hele mat/reise/utelivssektoren i en annen situasjon? 'Vaksinen er hasteutviklet' - nei. Om du ser på antall timer og ressurser brukt på coronavaksinen er denne mye mer forsket på enn de fleste vaksinene du fikk som barn. 'Det er bare utlendinger på intensiven' - Nei. Bare nei. 'Alle mine uvaksinerte venner er så forsiktige, mye mer enn vaksinerte' - Nei. Tallene viser fortsatt at uvaksinerte smittes mer og av effekt smitter mer. Nå testes alle med symptomer, og det er ikke lenger enn unnskyldning at vaksinerte ikke tester seg. 'Se på denne rapporten fra trolltrollesiden.com - en lege sier at man kan kureres med jord og hestesteroider!' - For guds skyld, vær like kildekritisk til denne BS'en som dere er til FHI, selv om dere leter etter alt som kan støtte deres syn. I bunn og grunn er isen under uvaksinertes føtter tynnere og tynnere mtp. argumentgrunnlaget. Nå er det et egoistisk usolidarisk valg som går utover hele samfunnet. Det er ikke lenger noe tvil om at dette går utover mange flere enn dere selv. 'Mitt valg, mine konsekvenser' er ikke lenger en realitet. Endret 16. desember 2021 av Anonio 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 16. desember 2021 #5 Del Skrevet 16. desember 2021 (endret) SoWhat? skrev (53 minutter siden): Det er ikke akkurat lett å vite hvem en skal stole på. Jeg er bare redd noen av uttalelsene, skriveriene, og også tiltakene er for å vise makt. Dette er ikke ment som motstand mot vaksinen, bare så det er sagt. Vanskelig å vite hva en egentlig kan skrive her inne... Ingen er tjent med å bruke en vaksine som ikke er trygg. Landets ledere tar den jo selv også. 97% av alle leger , ha tatt den, og de er en gruppe som burde være god på å vurdere dette. Godt over 8 milliarder doser er satt, og de første for godt over et år siden ,alt tyder på at det er trygg, Noen vil alltid få bivirkninger, men det er snakk om svært få., Mange millioner er død, også endel unge. Flere prosent får PASC,/long covid dette er langt flere en de som får uheldige eller alvorlige bivirkninger etter vaksinen. Det er unge folk , som sliter med å gå opp en trapp et år etter smitte . Topp trente fotballspillere m.m. Viruset i seg selv kan angriper alle organer, lage,.skader på hjerte lunger , nyrer hjerne osv. , for noen varig skade Forskere har også funnet ut at viruset i seg selv kan skape mikro blodpropper, som kan forklare noe av gåten av long covid. Massive blodpropper i flere organer, er også funnet under obduksjon av av de som har dødd.. Blodpropper er også vanlig blant de som er innlagt Vi vet også at mange mister levebrødet sitt, intensiv avdelinger sliter allerede, De som jobber der er utslitt, og gråter i fortvilelse De går jula i møte med et massivt press, og de må stå i dette enda mye lengre. Vi har et kollektivt ansvar som land å komme best mulig ut av dette. Det er fortvilende når så mange nekter å ta vaksinen. Dette når det er så klart at det både er det tryggeste valget og det beste for landet Endret 16. desember 2021 av Lana01 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 16. desember 2021 Lana01 skrev (1 minutt siden): Ingen er tjent med å bruke en vaksine som ikke er trygg. Landets ledere tar den jo selv også. 97% av alle leger , ha tatt den, og de er en gruppe som burde være god på å vurdere dette. Godt over 8 milliarder doser er satt, og de første for godt over et år siden ,alt tyder på at det er trygg, Noen vil alltid få bivirkninger, men det er snakk om svært få., Mange millioner er død, også endel unge. Flere prosent får PASC,/long covis dette er langt flere en de som får uheldige eller alvorlige bivirkninger etter vaksinen. Det er unge folk , som sliter med å gå opp en trapp et år etter smitte . Topp trente fotballspillere m.m. Viruset i seg selv kan angriper alle organer, lage,.skader på hjerte lunger , nyrer hjerne osv. , for noen varig skade Forskere har også funnet ut at viruset i seg selv kan skape mikro blodpropper, som kan forklare noe av gåten av long covid. Massive blodpropper i flere organer, er også funnet under obduksjon av av de som har dødd.. Blodpropper er også vanlig blant de som er innlagt Vi vet også at mange mister levebrødet sitt, intensiv avdelinger sliter allerede, De som jobber der er utslitt, og gråter i fortvilelse De går jula i møte med et massivt press, og de må stå i dette enda mye lengre. Vi har et kollektivt ansvar som land å komme best mulig ut av dette. Det er fortvilende når så mange nekter å ta vaksinen. Dette når det er så klart at det både er det tryggeste valget og det beste for landet Unnskyld meg, men har du oversikt over bivirkninger av vaksinen? Jeg har heller ikke noe sted skrevet at en ikke kan bli syk av covid. Hallo 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mwanafunzi Skrevet 16. desember 2021 #7 Del Skrevet 16. desember 2021 SoWhat? skrev (1 time siden): Tror dere mye blir skrevet og sagt rett og slett fordi det går prestisje i dette? Jeg tror mange er slitne, leie og oppgitte etter å ha vært i en pandemi så lenge, hvor det har gått ut over økonomi, mellommenneskelige forhold og dagligliv. Vi vet at innleggelsene på intensivavdelingen sannsynligvis hadde vært færre om flere var vaksinert, og da er det jo logisk å rette våre egne negative følelser mot disse menneskene. Samtidig: så lenge vaksine er frivillig, har alle et ansvar for at samfunnet skal fungere på best mulig måte. Jeg mener også at det finnes andre virkemidler man kunne jobbet med parallelt med vaksinering: Hvorfor er ikke kapasiteten på sykehusene økt? Hvorfor utdannes ikke flere intensivsykepleiere? Hvorfor planlegges det ikke lengre frem i tid (full gjenåpning en dag og kort tid etter skal alt stenge) osv. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 16. desember 2021 #8 Del Skrevet 16. desember 2021 1 hour ago, SoWhat? said: Jeg har fulgt mye med på argumenter og meninger både tilhengerne og motstanderne av vaksinen har. Jeg ser jo med skrekk ( nei, jeg overdriver ikke) på at det er blitt greit fra de med utøvende makt å "ta parti" med en del av befolkningen, mot den andre. Mener du at myndighetene skal likestille synspunktene til den medisinske ekspertisen og de som "føler at vaksinen ikke er utprøvd nok". 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 16. desember 2021 Mwanafunzi skrev (2 minutter siden): Jeg tror mange er slitne, leie og oppgitte etter å ha vært i en pandemi så lenge, hvor det har gått ut over økonomi, mellommenneskelige forhold og dagligliv. Vi vet at innleggelsene på intensivavdelingen sannsynligvis hadde vært færre om flere var vaksinert, og da er det jo logisk å rette våre egne negative følelser mot disse menneskene. Samtidig: så lenge vaksine er frivillig, har alle et ansvar for at samfunnet skal fungere på best mulig måte. Jeg mener også at det finnes andre virkemidler man kunne jobbet med parallelt med vaksinering: Hvorfor er ikke kapasiteten på sykehusene økt? Hvorfor utdannes ikke flere intensivsykepleiere? Hvorfor planlegges det ikke lengre frem i tid (full gjenåpning en dag og kort tid etter skal alt stenge) osv. Bra synspunkter syns jeg. Siste avsnitt stiller helt aktuelle spørsmål. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angara Skrevet 16. desember 2021 #10 Del Skrevet 16. desember 2021 Jeg tenker at man ikke kan tvinge noen til å ta en vaksine. MEN man kan nekte dem å gå på jobb på sykehus/omsorgssenter osv. Dette synes jeg er merkelig at ikke blir gjort. Greit at du ikke vil ta vaksinen, MEN du kan ikke da ha kontakt med pasienter eller sårbare grupper. Ti prosent av de som jobber med gamle folk på helse- og omsorgssentre er ikke vaksinerte, hørte jeg på radioen. Det er utrolig mange! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 16. desember 2021 Kristin70 skrev (4 minutter siden): Mener du at myndighetene skal likestille synspunktene til den medisinske ekspertisen og de som "føler at vaksinen ikke er utprøvd nok". Nei 🙂 jeg mener ikke det. Jeg lurer bare på om noen av de profilerte motstanderne provoserer så mye at visse går for langt i uttalelser osv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 16. desember 2021 angara skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at man ikke kan tvinge noen til å ta en vaksine. MEN man kan nekte dem å gå på jobb på sykehus/omsorgssenter osv. Dette synes jeg er merkelig at ikke blir gjort. Greit at du ikke vil ta vaksinen, MEN du kan ikke da ha kontakt med pasienter eller sårbare grupper. Ti prosent av de som jobber med gamle folk på helse- og omsorgssentre er ikke vaksinerte, hørte jeg på radioen. Det er utrolig mange! Men de kan jo bruke munnbind eller skjerm? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 16. desember 2021 #13 Del Skrevet 16. desember 2021 SoWhat? skrev (3 minutter siden): Unnskyld meg, men har du oversikt over bivirkninger av vaksinen? Jeg har heller ikke noe sted skrevet at en ikke kan bli syk av covid. Hallo Vi har et system der dette blir registret, , . Det er satt over 8 milliarder doser totalt sett, over 9 millioner i Norge. Det ville åpenbart vært tydelig om det var mange som fikk alvorlige bivirkninger. Tilsammenligning er det registert 334 000 smittede Tallene taler for seg selv Hvor er alle de døde og de med alvorlige bivirkninger etter vaksinen? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #14 Del Skrevet 16. desember 2021 Lana01 skrev (Akkurat nå): Vi har et system der dette blir registret, , . Det er satt over 8 milliarder doser totalt sett, over 9 millioner i Norge. Det ville åpenbart vært tydelig om det var mange som fikk alvorlige bivirkninger. Tilsammenligning er det registert 334 000 smittede Tallene taler for seg selv Hvor er alle de døde og de med alvorlige bivirkninger etter vaksinen? Ja, hvor er de? Altså. Vi skulle få en liten oversikt før nyttår vedr NOEN bivirkninger. De er jo langt fra ferdig med å gjennomgå og kartlegge alle innmeldte bivirkninger. Det sier jo litt eller? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #15 Del Skrevet 16. desember 2021 Paramount skrev (2 minutter siden): Det er tankevekkende at myndighetene og forskjellige "fagfolk/eksperter" oppfordrer til å mobbe de som av ulike grunner velger å ikke vaksinere seg. Det har fellestrekk med jødeforfølgelser. På meg virker det som om de ønsker å vende fokus vekk fra sin egen utilstrekkelighet, det er noe krampaktig over det. Spesielt i lys av hvor dårlig vaksinen fungerer i forhold til det som var forventet. Jeg liker heller ikke at de bidrar til at befolkningen blir delt i to. Det er ikke greit et halvt sekund 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 16. desember 2021 #16 Del Skrevet 16. desember 2021 1 minutt siden, SoWhat? said: Ja, hvor er de? Altså. Vi skulle få en liten oversikt før nyttår vedr NOEN bivirkninger. De er jo langt fra ferdig med å gjennomgå og kartlegge alle innmeldte bivirkninger. Det sier jo litt eller? Du mener denne lette tilgjengelige rapporten som oppdateres ukentlig? https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/meldte-mistenkte-bivirkninger-av-koronavaksiner Hvor er denne skepsisen fra? Det virker som du har mye innebygget statsforrakt. 'De gjemmer noe fra meg!'. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 16. desember 2021 #17 Del Skrevet 16. desember 2021 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Ja, hvor er de? Altså. Vi skulle få en liten oversikt før nyttår vedr NOEN bivirkninger. De er jo langt fra ferdig med å gjennomgå og kartlegge alle innmeldte bivirkninger. Det sier jo litt eller? Selvfølgelig er de ikke ferdig, de vil jo forsette med kartlegging., , men vi vet allerede veldig mye, Det er ingenting som tyder på at det plutselig skal dukke opp en masse skumle bivirkninger. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #18 Del Skrevet 16. desember 2021 Lana01 skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig er de ikke ferdig, de vil jo forsette med kartlegging., , men vi vet allerede veldig mye, Det er ingenting som tyder på at det plutselig skal dukke opp en masse skumle bivirkninger. Med all respekt. Og det mener jeg altså. Men ingenting tyder på? Hva i all verden vil det si? Det er ingen som vet noe særlig annet enn hva som er meldt inn av mulige bivirkninger. En del alvorlige. Ganske mange til sammen. Pluss mørketall. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnesjenta40 Skrevet 16. desember 2021 #19 Del Skrevet 16. desember 2021 SoWhat? skrev (1 time siden): Det er ikke akkurat lett å vite hvem en skal stole på. Jeg er bare redd noen av uttalelsene, skriveriene, og også tiltakene er for å vise makt. Dette er ikke ment som motstand mot vaksinen, bare så det er sagt. Vanskelig å vite hva en egentlig kan skrive her inne... Jeg er helt enig med deg. Er også bekymret på hvor vi er på vei... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #20 Del Skrevet 16. desember 2021 Husk at dette ikke skal handle om vaksinen. Det handler om motstanderne som kanskje provoserer såkalte fagfolk og de som har makt 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg