Gå til innhold

I hvor stor grad provoserer de som ikke vil ta vaksinen?

SoWhat?

Anbefalte innlegg

Jeg har fulgt mye med på argumenter og meninger både tilhengerne og motstanderne av vaksinen har.

Jeg ser jo med skrekk ( nei, jeg overdriver ikke) på at det er blitt greit fra de med utøvende makt å "ta parti" med en del av befolkningen, mot den andre. Media er kanskje ikke utøvende bokstavelig talt, men makten de har, er vel udiskutabel.

Tror flere enn meg at det plutselig er greit å ta parti fordi de føler de må demonstrere makt?

Jeg tenker på de mer profilerte motstanderne som kanskje ikke har all verdens utdannelse og kunnskap fra "godkjente" fagfolk. 

Tror dere mye blir skrevet og sagt rett og slett fordi det går prestisje i dette? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke valgene for andre. Samtidig er det mange som nå blir permitterte, særlig i utlivsbransjen. Skoler som stenger ned osv. 

Det synes jeg er veldig trist og særlig om dette kunne vært unngått om folk stolte på fagfolk og råd. 

Her jeg bor stenges heldigvis ikke skolene, så barna får en hyggelig avslutning på året. Men, det hjelper jo ikke de som er permittert på restaurantene. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesmeta skrev (9 minutter siden):

Jeg kjenner ikke valgene for andre. Samtidig er det mange som nå blir permitterte, særlig i utlivsbransjen. Skoler som stenger ned osv. 

Det synes jeg er veldig trist og særlig om dette kunne vært unngått om folk stolte på fagfolk og råd. 

Her jeg bor stenges heldigvis ikke skolene, så barna får en hyggelig avslutning på året. Men, det hjelper jo ikke de som er permittert på restaurantene. 

Det er ikke akkurat lett å vite hvem en skal stole på. Jeg er bare redd noen av uttalelsene, skriveriene, og også tiltakene er for å vise makt.

Dette er ikke ment som motstand mot vaksinen, bare så det er sagt. Vanskelig å vite hva en egentlig kan skrive her inne... 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (53 minutter siden):

Det er ikke akkurat lett å vite hvem en skal stole på. Jeg er bare redd noen av uttalelsene, skriveriene, og også tiltakene er for å vise makt.

Dette er ikke ment som motstand mot vaksinen, bare så det er sagt. Vanskelig å vite hva en egentlig kan skrive her inne... 

Ingen er tjent med å bruke en vaksine som ikke er trygg. Landets ledere  tar den jo selv også. 97%  av alle leger , ha tatt den, og de er en gruppe som burde være  god på å vurdere dette. 

Godt over 8 milliarder doser er satt, og de første for godt over et år siden ,alt tyder på at det er trygg, Noen vil alltid få bivirkninger, men det er snakk om svært få., Mange millioner er død, også  endel unge. Flere prosent får PASC,/long covid  dette  er langt flere  en de som får uheldige eller alvorlige bivirkninger  etter  vaksinen. Det er unge folk , som sliter med å gå opp en trapp et år etter smitte . Topp trente fotballspillere m.m. Viruset i seg selv kan angriper alle organer, lage,.skader på hjerte  lunger , nyrer hjerne osv. , for noen varig skade

Forskere har også funnet ut at viruset i seg selv kan  skape mikro blodpropper, som kan forklare noe av gåten av long covid. Massive blodpropper i flere organer, er også funnet under obduksjon av  av de som har dødd.. Blodpropper er også vanlig blant de som er innlagt

Vi vet også at mange mister levebrødet sitt, intensiv avdelinger sliter allerede, De som jobber der er utslitt, og gråter i fortvilelse De går jula i møte med et massivt press, og de må stå i dette enda mye lengre. Vi har et kollektivt ansvar som land å komme best mulig ut av dette. 

Det er fortvilende når så mange nekter å ta vaksinen. Dette når det er så klart at det både er det tryggeste valget og det beste for landet

Endret av Lana01
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (1 minutt siden):

Ingen er tjent med å bruke en vaksine som ikke er trygg. Landets ledere  tar den jo selv også. 97%  av alle leger , ha tatt den, og de er en gruppe som burde være  god på å vurdere dette. 

Godt over 8 milliarder doser er satt, og de første for godt over et år siden ,alt tyder på at det er trygg, Noen vil alltid få bivirkninger, men det er snakk om svært få., Mange millioner er død, også  endel unge. Flere prosent får PASC,/long covis  dette  er langt flere  en de som får uheldige eller alvorlige bivirkninger  etter  vaksinen. Det er unge folk , som sliter med å gå opp en trapp et år etter smitte . Topp trente fotballspillere m.m. Viruset i seg selv kan angriper alle organer, lage,.skader på hjerte  lunger , nyrer hjerne osv. , for noen varig skade

Forskere har også funnet ut at viruset i seg selv kan  skape mikro blodpropper, som kan forklare noe av gåten av long covid. Massive blodpropper i flere organer, er også funnet under obduksjon av  av de som har dødd.. Blodpropper er også vanlig blant de som er innlagt

Vi vet også at mange mister levebrødet sitt, intensiv avdelinger sliter allerede, De som jobber der er utslitt, og gråter i fortvilelse De går jula i møte med et massivt press, og de må stå i dette enda mye lengre. Vi har et kollektivt ansvar som land å komme best mulig ut av dette. 

Det er fortvilende når så mange nekter å ta vaksinen. Dette når det er så klart at det både er det tryggeste valget og det beste for landet

Unnskyld meg, men har du oversikt over bivirkninger av vaksinen?

Jeg har heller ikke noe sted skrevet at en ikke kan bli syk av covid. Hallo 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SoWhat? skrev (1 time siden):

Tror dere mye blir skrevet og sagt rett og slett fordi det går prestisje i dette? 

Jeg tror mange er slitne, leie og oppgitte etter å ha vært i en pandemi så lenge, hvor det har gått ut over økonomi, mellommenneskelige forhold og dagligliv. Vi vet at innleggelsene på intensivavdelingen sannsynligvis hadde vært færre om flere var vaksinert, og da er det jo logisk å rette våre egne negative følelser mot disse menneskene. 

Samtidig: så lenge vaksine er frivillig, har alle et ansvar for at samfunnet skal fungere på best mulig måte.

Jeg mener også at det finnes andre virkemidler man kunne jobbet med parallelt med vaksinering: Hvorfor er ikke kapasiteten på sykehusene økt? Hvorfor utdannes ikke flere intensivsykepleiere? Hvorfor planlegges det ikke lengre frem i tid (full gjenåpning en dag og kort tid etter skal alt stenge) osv. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SoWhat? said:

Jeg har fulgt mye med på argumenter og meninger både tilhengerne og motstanderne av vaksinen har.

Jeg ser jo med skrekk ( nei, jeg overdriver ikke) på at det er blitt greit fra de med utøvende makt å "ta parti" med en del av befolkningen, mot den andre.

Mener du at myndighetene skal likestille synspunktene til den medisinske ekspertisen og de som "føler at vaksinen ikke er utprøvd nok". 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mwanafunzi skrev (2 minutter siden):

Jeg tror mange er slitne, leie og oppgitte etter å ha vært i en pandemi så lenge, hvor det har gått ut over økonomi, mellommenneskelige forhold og dagligliv. Vi vet at innleggelsene på intensivavdelingen sannsynligvis hadde vært færre om flere var vaksinert, og da er det jo logisk å rette våre egne negative følelser mot disse menneskene. 

Samtidig: så lenge vaksine er frivillig, har alle et ansvar for at samfunnet skal fungere på best mulig måte.

Jeg mener også at det finnes andre virkemidler man kunne jobbet med parallelt med vaksinering: Hvorfor er ikke kapasiteten på sykehusene økt? Hvorfor utdannes ikke flere intensivsykepleiere? Hvorfor planlegges det ikke lengre frem i tid (full gjenåpning en dag og kort tid etter skal alt stenge) osv. 

Bra synspunkter syns jeg. Siste avsnitt stiller helt aktuelle spørsmål. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man ikke kan tvinge noen til å ta en vaksine.

MEN man kan nekte dem å gå på jobb på sykehus/omsorgssenter osv. Dette synes jeg er merkelig at ikke blir gjort. Greit at du ikke vil ta vaksinen, MEN du kan ikke da ha kontakt med pasienter eller sårbare grupper.

Ti prosent av de som jobber med gamle folk på helse- og omsorgssentre er ikke vaksinerte, hørte jeg på radioen. Det er utrolig mange!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin70 skrev (4 minutter siden):

Mener du at myndighetene skal likestille synspunktene til den medisinske ekspertisen og de som "føler at vaksinen ikke er utprøvd nok". 

Nei 🙂 jeg mener ikke det. Jeg lurer bare på om noen av de profilerte motstanderne provoserer så mye at visse går for langt i uttalelser osv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

angara skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at man ikke kan tvinge noen til å ta en vaksine.

MEN man kan nekte dem å gå på jobb på sykehus/omsorgssenter osv. Dette synes jeg er merkelig at ikke blir gjort. Greit at du ikke vil ta vaksinen, MEN du kan ikke da ha kontakt med pasienter eller sårbare grupper.

Ti prosent av de som jobber med gamle folk på helse- og omsorgssentre er ikke vaksinerte, hørte jeg på radioen. Det er utrolig mange!

Men de kan jo bruke munnbind eller skjerm? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (3 minutter siden):

Unnskyld meg, men har du oversikt over bivirkninger av vaksinen?

Jeg har heller ikke noe sted skrevet at en ikke kan bli syk av covid. Hallo 

Vi har et system der dette blir  registret, , . Det er satt over 8 milliarder doser totalt sett,  over 9 millioner i Norge. Det ville åpenbart vært tydelig om det var mange som fikk alvorlige bivirkninger.  Tilsammenligning er det registert  334 000 smittede Tallene taler for seg selv

Hvor er alle de døde og de med alvorlige bivirkninger etter vaksinen?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lana01 skrev (Akkurat nå):

Vi har et system der dette blir  registret, , . Det er satt over 8 milliarder doser totalt sett,  over 9 millioner i Norge. Det ville åpenbart vært tydelig om det var mange som fikk alvorlige bivirkninger.  Tilsammenligning er det registert  334 000 smittede Tallene taler for seg selv

Hvor er alle de døde og de med alvorlige bivirkninger etter vaksinen?

Ja, hvor er de? Altså. Vi skulle få en liten oversikt før nyttår vedr NOEN bivirkninger. De er jo langt fra ferdig med å gjennomgå og kartlegge alle innmeldte bivirkninger. Det sier jo litt eller? 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (2 minutter siden):

Det er tankevekkende at myndighetene og forskjellige "fagfolk/eksperter" oppfordrer til å mobbe de som av ulike grunner velger å ikke vaksinere seg. Det har fellestrekk med jødeforfølgelser. På meg virker det som om de ønsker å vende fokus vekk fra sin egen utilstrekkelighet, det er noe krampaktig over det. Spesielt i lys av hvor dårlig vaksinen fungerer i forhold til det som var forventet.

Jeg liker heller ikke at de bidrar til at befolkningen blir delt i to. Det er ikke greit et halvt sekund  

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? said:

Ja, hvor er de? Altså. Vi skulle få en liten oversikt før nyttår vedr NOEN bivirkninger. De er jo langt fra ferdig med å gjennomgå og kartlegge alle innmeldte bivirkninger. Det sier jo litt eller? 

Du mener denne lette tilgjengelige rapporten som oppdateres ukentlig?

https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/meldte-mistenkte-bivirkninger-av-koronavaksiner

Hvor er denne skepsisen fra? Det virker som du har mye innebygget statsforrakt. 'De gjemmer noe fra meg!'.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig er de ikke ferdig, de vil jo forsette med kartlegging., , men vi vet allerede veldig mye, Det er ingenting  som tyder på at det plutselig skal dukke opp en masse skumle bivirkninger.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig er de ikke ferdig, de vil jo forsette med kartlegging., , men vi vet allerede veldig mye, Det er ingenting  som tyder på at det plutselig skal dukke opp en masse skumle bivirkninger.

Med all respekt. Og det mener jeg altså. Men ingenting tyder på? Hva i all verden vil det si? Det er ingen som vet noe særlig annet enn hva som er meldt inn av mulige bivirkninger. En del alvorlige. Ganske mange til sammen. Pluss mørketall. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (1 time siden):

Jeg er helt enig med deg. Er også bekymret på hvor vi er på vei...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dette ikke skal handle om vaksinen. Det handler om motstanderne som kanskje provoserer såkalte fagfolk og de som har makt  

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...