Gå til innhold

«…frihet for vaksinemotstandere er ufrihet for oss.»

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må forstå at friheten er høyst midlertidlig. Akkurat nå må de finne mer ut om omikron og effekten av vaksinene i forhold til denne varianten. Etter det er avklart tipper jeg det blir store begrensninger for uvaksinerte.

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet

Nei, frihet til å velge, er frihet for alle.

Skrevet (endret)
Villfisker skrev (3 minutter siden):

Nei, frihet til å velge, er frihet for alle.

Det stemmer jo ikke. Frihet er ikke at man har rett til å legge byrde på andre. Du står ikke fri til å stjele fra naboen eller kjøre for fort. Det kan gå ut over andre.

Endret av Tuba
  • Liker 15
Gjest Villfisker
Skrevet
Tuba skrev (7 minutter siden):

Det stemmer jo ikke. Frihet er ikke at man har rett til å legge byrde på andre. Du står ikke fri til å stjele fra naboen eller kjøre for fort. Det kan gå ut over andre.

For en teit sammenligning. Men siden vi er inne på stjeling. Å tvinge folk til å putte noe i kroppen, er jo så absolutt en form for frihetsberøvelse.

Skrevet
Villfisker skrev (13 minutter siden):

For en teit sammenligning. Men siden vi er inne på stjeling. Å tvinge folk til å putte noe i kroppen, er jo så absolutt en form for frihetsberøvelse.

For å gjenta frihet betyr ikke at du kan legge byrde på andre. Det er nettopp det uvaksinerte gjør nå, Så jo det er direkte sammenlignbart,

• Liker 13
Skrevet
BellaMargitha skrev (4 timer siden):

Dere må forstå at friheten er høyst midlertidlig. Akkurat nå må de finne mer ut om omikron og effekten av vaksinene i forhold til denne varianten. Etter det er avklart tipper jeg det blir store begrensninger for uvaksinerte.

«Høyst midlertidig»? Snart to år av folks liv er da ganske mye…
Du bør skille mellom vitenskap og følelser. Statistikken taler høyt og tydelig.

Eller så alle kan forstå:

De ubaksinerte blir syke og bærer med seg smitt, de vaksinerte blir ikke så syke og bærer inviter grad smitte med seg. 

Jeg undres over hvilken bivirkninger man venter å få…🙄

• Liker 6
Skrevet
Tuba skrev (1 time siden):

For å gjenta frihet betyr ikke at du kan legge byrde på andre. Det er nettopp det uvaksinerte gjør nå, Så jo det er direkte sammenlignbart,

Jepp. Det er helt riktig!

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet
Tuba skrev (1 time siden):

Nei.

Skrevet

Hvis man er misfornøyd med at frihet faktisk har sin pris i enkelte situasjoner, så står man vel fritt til å flytte til et sted der den personlige friheten er mindre..? 

• Liker 2
Gjest Kong Durek
Skrevet

Nok en tulling som ikke forstår hvem det er som har tatt fra ham de frihetene han tørster etter. Hint: Det er ikke de uvaksinerte.

Skrevet

Helt enig! Jeg er drittlei av å følge smittevernsregler til punkt og prikke og så flyr det rundt tullinger som ikke engang vil ta vaksina! JEG og andre er med på å begrense smitte mens dere i beste fall bare flyter på våre bølge. Det er idioti! 

Jeg kommer aldri til å gi faen i tiltak for jeg ser poenget og jeg kommer heller aldri til å slutte å være bitter på de som ikke bidrar. 

Gjest Kong Durek
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Gagaen said:

Helt enig! Jeg er drittlei av å følge smittevernsregler til punkt og prikke og så flyr det rundt tullinger som ikke engang vil ta vaksina! JEG og andre er med på å begrense smitte mens dere i beste fall bare flyter på våre bølge. Det er idioti! 

Jeg kommer aldri til å gi faen i tiltak for jeg ser poenget og jeg kommer heller aldri til å slutte å være bitter på de som ikke bidrar. 

Vaksinen har absolutt null med dette å gjøre. Det er bare noen som har bestemt at vi skal stenge ned samfunnet igjen. Hvis du ikke vil ha et nedstengt samfunn, rett vreden din mot de som har tatt den avgjørelsen. Så enkelt er det faktisk. Om noen bestemmer i morgen at du skal starte dagen med 100 spretthopp fordi ikke nok mennesker går med røde nisseluer, så er det fortsatt ikke de uten røde nisseluer sin feil, men de som har valgt å påføre deg den konsekvensen over noe de har bestemt at skal være.

Endret av Kong Durek
Skrevet
Villfisker skrev (16 minutter siden):

Nei.

Så du mener at vi bare skal akseptere at et lite mindretall påvirker livet til alle i en negativ retning pga deres personlige "frihet"? Rettigheter og plikter henger nøye sammen.

• Liker 4
Skrevet
Oppgitt78 skrev (38 minutter siden):

Hvis man er misfornøyd med at frihet faktisk har sin pris i enkelte situasjoner, så står man vel fritt til å flytte til et sted der den personlige friheten er mindre..? 

Nei. Sånn fungerer ikke livet.

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet (endret)
Tuba skrev (51 minutter siden):

Så du mener at vi bare skal akseptere at et lite mindretall påvirker livet til alle i en negativ retning pga deres personlige "frihet"? Rettigheter og plikter henger nøye sammen.

Det gjøres på andre områder allerede, men det blir en annen diskusjon. Mitt nei påvirker heller ikke hverdagen negativt for deg eller andre, selv om mange liker å tro det.

Endret av Villfisker
Skrevet
Villfisker skrev (8 minutter siden):

Det gjøres på andre områder allerede, men det blir en annen diskusjon. Mitt nei påvirker heller ikke hverdagen negativt for deg eller andre, selv om mange liker å tro det.

Det er uvaksinerte som gruppe som er problemet. Og ja dere som gruppe påvirker hverdagen til alle andre i svært negativ grad. At du personlig ikke blir innlagt forandrer ingenting.

• Liker 2
  • Opprett ny...