Gå til innhold

Min sjef truet meg med sparken hvis jeg ikke kom paa jobb to (!) dager etter jeg testet positv for Covid-19!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har da testet positiv for Covid for noen dager siden.

Jeg ringte min sjef anngaaende det. Hun sa at hvis jeg ikke kom paa jobb to dager etter posotiv test ville hin gi meg sparken. Jeg tar Covid meget alvorlig og holdt meg hjemme. Som anbefalingene sier. Fikk ett brev i gaar om en advarsel om " Your contract at*** may be terminated ".. Jeg jobber i UK og vi har enormt smitte her. Og jeg jobber paa ett hotel.

Jeg er i sjokk! Jeg har sendt inn test resultat, og sykemelding!  Heldigvis har jeg snakket med legen min og han er like sjokkert. 

Saa noen sjefer er elendige ! 

Anonymkode: 16e9f...a2f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok. Da vet vi det 👍😃.

Anonymkode: 7dbaf...fa1

Skrevet

Kjempe fint du tenker på personvern og skriver hin, ellers kunne vi lett funnet ut hvem du er og hvilket firma deg gjelder. Og enda lettere hvilken mellomleder 🙄😂🤦‍♀️

Anonymkode: c02c8...3ee

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjempe fint du tenker på personvern og skriver hin, ellers kunne vi lett funnet ut hvem du er og hvilket firma deg gjelder. Og enda lettere hvilken mellomleder 🙄😂🤦‍♀️

Ts skriver hun. Hin er skrivefeil.

Anonymkode: 7fab7...174

• Liker 3
Skrevet

Æsj, ja jeg ser det nå 🤬🤣

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts skriver hun. Hin er skrivefeil.

Anonymkode: 7fab7...174

Kan ikke skjønne hva som kunne være avslørende og skade personvernet i HI?  UK er stoort, mange hoteller der og sikkert mange norske ansatte.  
Det høres brutalt ut av denne arbeidsgiveren, men det samme skjer nok dessverre mange steder. Arbeidsgiver tenker på seg selv og sine problemer, og ansatte strekkes i flere retninger.

Skrevet

Dette kan da ikke være lovlig? 

• Liker 1
Skrevet
Adobyen skrev (2 minutter siden):

Kan ikke skjønne hva som kunne være avslørende og skade personvernet i HI?  UK er stoort, mange hoteller der og sikkert mange norske ansatte.  
Det høres brutalt ut av denne arbeidsgiveren, men det samme skjer nok dessverre mange steder. Arbeidsgiver tenker på seg selv og sine problemer, og ansatte strekkes i flere retninger.

Jeg fatter det heller ikke, hva poenget skal være med å kuppe en tråd til en person som forteller om sin problematikk med en masse svada fordi man er så jævlig god komiker. 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ok. Da vet vi det 👍😃.

som dette, feks. selvfølgelig fra AB. hvor stakkarslig lite må det være å gjøre der vedkommende sitter for å klore ned de bokstavene på tastaturet og trykke send? kanskje på tide å slå av edb-maskinen da? ta seg sammen og sånt? 

tilbake til TS, du er ikke helt alene, det er ikke første tilfellet jeg hører om fra nettopp GB om mellomledere og ledere som går helt amokk i behandling av ansatt-stokken blant annet på grunn av sykdom. er forferdelig lite kunnskapsrik selv om hvordan arbeidsrett funker i GB, men ut fra det lille jeg har forstått så surfer de på at OM man klager dem inn pga slikt så tar det så lang tid å få saken hørt at man taper ganske mye tid og penger på det. og må omtrent alltid dekke omkost selv. 
kjip situasjon. 

• Liker 7
Skrevet
14 minutter siden, Gjenferdet said:

Dette kan da ikke være lovlig? 

Slik som jeg forstaar det er det ikke lovlig.

Snakket med min lege om det og legen anbefalte meg paa det sterkeste aa ta all kommunikasjon mellom oss skriftlig.

• Liker 2
Skrevet
SidFernwilter skrev (29 minutter siden):

som dette, feks. selvfølgelig fra AB. hvor stakkarslig lite må det være å gjøre der vedkommende sitter for å klore ned de bokstavene på tastaturet og trykke send? kanskje på tide å slå av edb-maskinen da? ta seg sammen og sånt? 

tilbake til TS, du er ikke helt alene, det er ikke første tilfellet jeg hører om fra nettopp GB om mellomledere og ledere som går helt amokk i behandling av ansatt-stokken blant annet på grunn av sykdom. er forferdelig lite kunnskapsrik selv om hvordan arbeidsrett funker i GB, men ut fra det lille jeg har forstått så surfer de på at OM man klager dem inn pga slikt så tar det så lang tid å få saken hørt at man taper ganske mye tid og penger på det. og må omtrent alltid dekke omkost selv. 
kjip situasjon. 

Det var et informativt innlegg, uten noen  spørsmål, og derfor responderte jeg på den måten jeg gjorde. Hadde ts spurt om noe, så hadde jeg selvfølgelig svart på spørsmålet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var et informativt innlegg, uten noen  spørsmål, og derfor responderte jeg på den måten jeg gjorde. Hadde ts spurt om noe, så hadde jeg selvfølgelig svart på spørsmålet.

1994635266_375px-609_Frank_Hansen_and_Svein_Thgersen.jpg.f255e2fb9a135093c9cb2929e38582c0.jpg

• Liker 6
Skrevet
33 minutter siden, SidFernwilter said:

Jeg fatter det heller ikke, hva poenget skal være med å kuppe en tråd til en person som forteller om sin problematikk med en masse svada fordi man er så jævlig god komiker. 

kjip situasjon. 

Takk.

Om jeg faar sparken kommer jeg til aa ta det videre. Jeg har kun faster an " warning " naa.

All ko!!unikasjon skal skje skriftlig.legen min anbefalte meg det.

Jeg har sokt opp om mine rettigjeter og jeg skal ta det opp med Citizen Advice Bureau i morgen.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk.

Om jeg faar sparken kommer jeg til aa ta det videre. Jeg har kun faster an " warning " naa.

All ko!!unikasjon skal skje skriftlig.legen min anbefalte meg det.

Jeg har sokt opp om mine rettigjeter og jeg skal ta det opp med Citizen Advice Bureau i morgen.

Hi her. 

Min tab synes vissnok at det er spennende og goy aa endre ord etter jeg trykker " summit ".

Beklager..

• Liker 1
Skrevet

Dette her må jo være helt grusomt å stå i. Pandemien tærer på oss alle, og det å bli truet med å bli sagt opp fordi man ikke kan møte på jobb fordi man har testet positivt på covid er helt bak mål. Jeg synes det er helt tullete hvordan enkelte har svart i denne tråden. Da tenker jeg at de har sittet vel godt i det under pandemien. Jeg jobber timebasert, og er livredd for å havne i karantene eller i det hele tatt å få covid da jeg vil stå på bar bakke. Det virker ikke som om enkelte skjønner alvoret i en slik situasjon, og hvor avhengig man er av å ha en inntekt for å klare seg i hverdagen. I UK har man også helt andre støtteordninger enn i Norge og et helt annet vern for arbeidstakere, så denne ovenfra-og-ned-holdningen som flere viser her i tråden er helt usmakelig. Empati much? 

Anonymkode: 17a9e...0c6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hi her. 

Min tab synes vissnok at det er spennende og goy aa endre ord etter jeg trykker " summit ".

Beklager..

Alle oppegående folk skjønner jo det. Det burde ikke ha vært nødvendig å skrive engang. Viktig å la tvilen komme folk til gode noen ganger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man må ikke ha et spørsmål for å kunne opprette en tråd på dette forumet. Det er åpenbart at TS trengte en plass å få utløp for denne vanskelige situasjonen man er i. Av og til så trenger man bare litt støtte og at noen sier at dette her ikke er ok måte å bli behandlet på. Man må ikke være en drittsekk. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok. Da vet vi det 👍😃.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gå og legg dere. 

Anonymkode: 7d5d9...a4f

• Liker 3
  • Opprett ny...