Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg vet ikke egentlig under hvilken kategori jeg skulle poste dette, så jeg prøver lykken her.

Vi er nabo med ei dame som begynner å bli gammel. Vil tenke hun er mellom 60-70 år en plass, har partner i en annen kommune av det vi vet. Vi har vært naboer i 4 år, men har aldri hatt noe med hverandre å gjøre egentlig. Vi vet hva hun heter, og det er egentlig det. Det er NESTEN så vi er på hils, og møtes vi på butikken får vi ikke så mye som et smil. Det er altså ikke fra vår side, fordi vi smiler og hilser av vanlig folkeskikk. 
Men for sånn sirkus et år siden begynte vi å legge merke til at hun får masse besøk på natten. Det kan være alt mellom 1-3 biler, og de samles i garasjen hennes. Og det er snakk om alt mellom 2 til 4 på natten, og så drar de igjen. Jeg aner altså ikke hvem disse menneskene er eller hva dem driver med.

men nå synes jeg det begynner å bli litt urovekkende. Fordi det er «lenge siden sist» vi merket noe på natten.. men naboen har vi altså ikke sett på 2-3 uker(det har aldri gått så langt mellom når vi ser henne, hun er stort sett hjemme ellers), og det kjører biler dit hele tiden. De samme bilene stort sett, men de har også med seg noen nye i blandt. De er der sjeldent på dagen, men de kommer om kvelden(rundt 00-01 gjerne, og blir i et par timer eller til grytidlig neste morgen).. og det er også gjerne opptil 4 biler altså.. lampene hennes står på døgnet rundt, og med de strømprisene som er nå synes jeg det er litt merkelig. 

skal dog sies at jeg ikke står opp for å følge med på det her, men jeg tisser mellom 3 og 5 ganger Ila natten, og da ser jeg det + at det er ekstremt irriterende når hunden vår varsler fordi hun tror det kommer ubudne gjester:)

jeg er 100% overbevist om at det er noe supermerkelig som enten har skjedd eller driver å skjer.. men hva gjør man her? Burde man liksom varsle noen plass, eller skal man bare late som at man ikke har merket noe til dette her og bare la det ligge - sånn typ, «ikke mitt problem»?

jeg vet hun har voksene barn, men de bor ganske langt unna her.. så er nok ikke dem som raver over, og jeg vet ikke hva de heter heller..så kan ikke bare sende dem en sms og spør.

Anonymkode: bbe41...e63

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dette vedvart over en såpass lang periode, bør du nok varsle vektere eller vaktmester (om dere har noen slik ordning), eventuelt ta en telefon ned til politikammeret. Da får man avklart situasjonen. 

Anonymkode: c0238...d11

• Liker 3
Skrevet

Hva med å gå bort å ringe på?

å om hun kommer ut, så sier du "hei, det var bare så lenge siden jeg hadde sett deg, ble litt bekymra. Vi må jo passe på hverandre"

å om hun ikke åpner, så kan du ringe politiet, å si du ikke har sett henne på lenge. Og er bekymra! Da må de ta kontakt med henne!

Anonymkode: e823f...9d2

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva med å gå bort å ringe på?

å om hun kommer ut, så sier du "hei, det var bare så lenge siden jeg hadde sett deg, ble litt bekymra. Vi må jo passe på hverandre"

å om hun ikke åpner, så kan du ringe politiet, å si du ikke har sett henne på lenge. Og er bekymra! Da må de ta kontakt med henne!

Anonymkode: e823f...9d2

Hun er jo ikke hjemme. Bilen hennes er jo ikke her, og hun er ikke å se ute noe mer. Og hunner stort sett alltid ute minst fire ganger Ila en dag. I Hagen sin. Enten om det bare er for å se på en buske eller måke snø😅

Skrevet (endret)

Hvis lampene ikke normalt lyser døgnet rundt, og dere ikke har sett henne på unormalt lang tid, så er jeg enig i at det er urovekkende ja.

Gå bort og bank på, og svarer hun ikke, så ring politiet og fortell dem om bekymringen din. 

Glem det. Så siste innlegget ditt. Om hun og bilen er borte, så er hun vel hos noen andre da. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 5
Skrevet

Innlagt med corona? Julebesøk hos familie? I fengsel? 

Hva tenker du har skjedd? Hvis du tror hun har vært utsatt for noe kriminelt snakk med politiet 

Anonymkode: c4e49...0b4

• Liker 2
Skrevet

Ta en tilfeldig luftetur med hunden neste gang du hører noen biler, og hils på de som kommer. Noter bilnummer og sjekk hvem som eier dem.  

Skrevet

Gammel dame som driver med shady virksomhet?🤷‍♀️ Skummelt da.

Anonymkode: ff268...a43

• Liker 2
Skrevet
SoWhat? skrev (3 timer siden):

Hvis lampene ikke normalt lyser døgnet rundt, og dere ikke har sett henne på unormalt lang tid, så er jeg enig i at det er urovekkende ja.

Gå bort og bank på, og svarer hun ikke, så ring politiet og fortell dem om bekymringen din. 

Glem det. Så siste innlegget ditt. Om hun og bilen er borte, så er hun vel hos noen andre da. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun er jo ikke hjemme. Bilen hennes er jo ikke her, og hun er ikke å se ute noe mer. Og hunner stort sett alltid ute minst fire ganger Ila en dag. I Hagen sin. Enten om det bare er for å se på en buske eller måke snø😅

Nehei. Hun er ikke hjemme? Kanskje ikke rart du ikke ser hun da? 🙄🤯

Jeg er akkurat lik, nattmenneske, og kan godt plutselig bli borte 3 uker uten å gi beskjed til naboer.
Og du burde ta tak i ditt øldrikke problem hvis du er oppe 3 - 5 ganger pr. natt. Evt få sjekket prostata. 

Anonymkode: 27643...194

• Liker 8
Skrevet

Årets julemysterium. Spent på fortsettelsen her. Ville kontaktet familien hennes eller politiet hvis du er bekymret. Bilnummer på bilene som er innom ville jeg også notert.

Anonymkode: ba020...bef

• Liker 7
Skrevet

Hun er vel sikkert hos partneren sin i den andre kommunen eller et annet sted da. Èn ting er jo om bilen hennes hadde vært der og du ikke hadde sett henne på 3-4 uker. Da skjønner jeg at det er grunn til å banke på for å høre om alt er vel, og sende en bekymringsmelding hvis man ikke får svar. Men hvis du VET at hun er borte, så skjønner jeg ikke helt greia her. Man må jo ikke dra hjem for å passe på huset sitt. 

Anonymkode: 2cd6d...4a6

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er 100% overbevist om at det er noe supermerkelig som enten har skjedd eller driver å skjer.. men hva gjør man her? Burde man liksom varsle noen plass,

Kan du ringe til henne og fortelle om din bekymring?

Det ville jeg ha blitt glad for.

Anonymkode: 7984f...269

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men for sånn sirkus et år siden begynte vi å legge merke til at hun får masse besøk på natten. Det kan være alt mellom 1-3 biler, og de samles i garasjen hennes. Og det er snakk om alt mellom 2 til 4 på natten, og så drar de igjen. Jeg aner altså ikke hvem disse menneskene er eller hva dem driver med.

men nå synes jeg det begynner å bli litt urovekkende. Fordi det er «lenge siden sist» vi merket noe på natten.. men naboen har vi altså ikke sett på 2-3 uker(det har aldri gått så langt mellom når vi ser henne, hun er stort sett hjemme ellers), og det kjører biler dit hele tiden. De samme bilene stort sett, men de har også med seg noen nye i blandt. De er der sjeldent på dagen, men de kommer om kvelden(rundt 00-01 gjerne, og blir i et par timer eller til grytidlig neste morgen).. og det er også gjerne opptil 4 biler altså.. lampene hennes står på døgnet rundt, og med de strømprisene som er nå synes jeg det er litt merkelig. 

Kan du forklare hvordan det kan være «lenge siden sist» vi merket noe på natten..  når det kjører biler dit hele tiden og når lampene hennes står på døgnet rundt, og med de strømprisene som er nå synes jeg det er litt merkelig. ? :klo: 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du forklare hvordan det kan være «lenge siden sist» vi merket noe på natten..  når det kjører biler dit hele tiden og når lampene hennes står på døgnet rundt, og med de strømprisene som er nå synes jeg det er litt merkelig. ? :klo: 

Ah, er det slik at nå når denne nattlige aktiviteten nylig startet igjen så hadde det vært et opphold i denne aktiviteten, ts?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Var dette i perioder da hun ikke var bortreist?

Skrevet

Litt rotete skrevet. 

Kommer det fortsatt biler der om natten når det er flere uker siden dere har sett henne? Var lyset på hele tiden før hun "forsvant" eller bare nå etterpå? 

Anonymkode: 273fc...aa7

• Liker 4
Skrevet

Her hadde jeg blitt litt detektiv. Tatt bilnr, i ekstrem interesse kanskje kjørt etter en av bilen når de drar. Gå ut og glugge inn vinduene hennes når besøkene er der. Parkere sånn at de ikke kommer Seg ut igjen og må kontakte meg(deg), legge meg snubla i gården og trenge hjelp av en av dem 

Anonymkode: 806f1...a3a

• Liker 1
Skrevet

Siden du ikke kjenner hun tenker jeg det ikke har noe med deg å gjøre. Hadde dere tatt dere tid til å bli kjent hadde du nok visst hvor hun er og hva som foregår. 

Er nok ikke hun som inviterer de bilene, det er nok ikke relatert til henne en gang. Så sant det ikke er ett av barna hennes + fler. Men som sagt, dere hilser ikke en gang, merkelig å først bry seg nå da? Bare fordi du er nysgjerrig kanskje? 

Skrevet

Pensjonistmøte i skurkeforeningen nattestid? Hjemmebrentmaskinin i garasjen eller planlegging av ran? 

Anonymkode: 43608...153

Skrevet (endret)

Hun er dealer av enten narkotika eller hjembrent. Har sikkert setup i garasjen. 

Endret av FastShadesKåre
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...