AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Hei. Jeg bor i en leilighet, i et trehus på ca.80 år. Jeg har angst, og nå blåser det ute, det er i følge YR vind på 9 m/s, til tider rister huset ved vindkastene. Ønsker bare å høre om det er normalt? Eller burde jeg forberede meg på å flykte (bor i øverste etasje) ?😕 Vær så snill, ikke mobb meg. Jeg er ei 20 år gammel jente med angst, jeg trenger bare noen kloke svar😶 Anonymkode: 374b7...c8c 1
visp Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Det har stått i 80 år så det lover godt:) Jeg har også bodd et sted som knaket og ristet ved kraftig vind og jeg var ganske redd selv. 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #3 Skrevet 16. desember 2021 En vindstyrke på 9 meter per sekund er en laber bris, og ikke noe å bekymre seg for. Du behøver ikke forberede deg på å flykte Vinden høres langt verre ut enn den er. Hvis du har angst er kunnskap den beste hjelpen du kan få. Hvis du ser her, vil du se vindstyrken. Det er ikke regnet som sterk vind før du er oppe i 12 sekundmeter (kuling). Det er først ved storm, eller full storm i kastene, at det forventes at det kan forekomme skade på hus, men det er heldigvis sjeldent, i og med at boligene som er bygget i Norge skal tåle det været vi har her. Anonymkode: 31a68...e40 3
sommermor Skrevet 16. desember 2021 #4 Skrevet 16. desember 2021 Her ristet også rekkehuset i går,men her var det kuling med kast på storm. Mitt rekkehus rister ikke i bare vindstyrke 9.
nomore82 Skrevet 16. desember 2021 #5 Skrevet 16. desember 2021 Det skal nok mye mer til for at du trenger å være bekymret for vinden. At det rister og knaker akkurat nå kan skyldes utformingen på bygget og vindretningen. Er disse to «feil» så kan selv liten vind påvirke mer enn hva man hadde trodd. Husk og at treverk er levende og beveger seg. Og når det beveger seg så knirker det. Så egentlig er det et godt tegn 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #6 Skrevet 16. desember 2021 Her blåser det og 9 m/s i dag, og hele huset dirrer. Det er på grunn av vindretning at det høres og kjennes såpass her. Du trenger ikke bekymre deg Anonymkode: 3f4af...dc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå