Gå til innhold

Dere som er i uke 17 - 18 og vektøkning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har dere gått opp i vekt? 

Anonymkode: 6d28b...715

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veide meg sist i uke 16, hadde da gått opp 2 kg.

Anonymkode: 0ff3b...476

Skrevet

Er i uke 24, har gått opp 5 kg.

Anonymkode: f5156...269

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er i uke 24, har gått opp 5 kg.

Mente 4.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mente 4.

Er slank.

Skrevet

Har gått opp 1 kg, men var overvektig (BMI 27.5) i utgangspunktet. Forrige graviditet la jeg mest på meg mellom uke 20 og 30, så regner med det skyter fart snart. 

Anonymkode: 6a513...b87

Skrevet

Ca 3,5 kg. Slank/trent før graviditeten 😊

Anonymkode: cbb8a...6c5

Skrevet

BMI 27 før graviditet, gått opp 4 kg nå i uke 19. Har gått opp mye på magen ser jeg, og har ikke fått trent som normalt frem til nå, så satser på at vektoppgangen roer seg noe når jeg får rørt meg mer 😅 Men tenker at alle har ulik vektoppgang. Noen går opp mye tidlig, andre sent. Viktig å ikke sammenligne seg. Så lenge man lever sunt, trener og spiser nok så gjør man jo det riktige. Usikker på hva som egentlig er "normalt" når man er rundt uke 20? 

Anonymkode: 2e854...89e

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

BMI 27 før graviditet, gått opp 4 kg nå i uke 19. Har gått opp mye på magen ser jeg, og har ikke fått trent som normalt frem til nå, så satser på at vektoppgangen roer seg noe når jeg får rørt meg mer 😅 Men tenker at alle har ulik vektoppgang. Noen går opp mye tidlig, andre sent. Viktig å ikke sammenligne seg. Så lenge man lever sunt, trener og spiser nok så gjør man jo det riktige. Usikker på hva som egentlig er "normalt" når man er rundt uke 20? 

Anonymkode: 2e854...89e

«Normalt» er visst 0.5 kg i uken fra andre trimester. Men som du sier, alle er forskjellige. Jeg er i uke 22 og har gått opp mellom 4-5kg.

Anonymkode: 94c87...c12

Skrevet

Fram til uke 18 gikk jeg opp kanskje 1 kg, er i uke 21 nå og har gått opp 2kg. Men er veldig overrasket fordi jeg føler det ser ut som mye mer på kroppen. Magen er blitt en del synlig og jeg føler meg bredere rundt hele magen.

Anonymkode: 39727...da5

Skrevet

20 nå og har gått opp 3 kg

Anonymkode: bfa96...b7e

Skrevet

Er i uke 22 nå, har gått opp 7 kg. I uke 18 hadde jeg vel gått opp 5 kg. 168 høy, startvekt 53 kg. 

Anonymkode: 77e8d...a12

Skrevet

Jeg er i uke 21. Har høy BMI i utgangspunktet. Vekt på 90 tallet. jeg gikk ned 3 kg i første trimester og holdt meg stabilt der er par uker, fra uke 18-21har jeg gått opp 1.5 kg igjen.. i takt med at magen poppet ut også.

Skrevet

Jeg gikk først ned 5 kilo pga kvalme, men nå er jeg endelig tilbake på startvekt. 

Anonymkode: 73cdb...2f6

Skrevet

Uke 20+4 opp 3 kg. Normalvektig.

Husker fra sist svangerskap at vekten for min del begynte å øke mest da jeg nærmet meg uke 30. Endte på 14 kg sist

Anonymkode: ed701...0cb

Skrevet

Er i uke 20+4 med vektøkning på ca 4-5 kg. Normalvektig som utgangspunkt.

Husk at både antall kilo og når i svangerskapet kiloene kommer varierer veldig. 

Anonymkode: 7972a...f20

Skrevet

Har lagt på meg 4kg, jeg ser tydelig at det er magen og puppene som har vokst. Og litt rumpa. Men ikke ellers. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...