Vera Skrevet 16. desember 2021 #21 Del Skrevet 16. desember 2021 Jeg må flire litt og..Spurkland fikk massiv kritikk etter debattprogrammet helt i starten av pandemien i Norge..hun ble latterliggjort også her på Kvinneguiden. Når hun kommer med gode nyheter, DA er hun gull verdt Samme med Nakstad - så fort han er skeptisk blir han den mest upopulære mannen i landet..men når han har gode nyheter, da lytter vi og applauderer. Nakstad og Spurkland er forøvrig de jeg har mest tiltro til når det kommer til valid informasjon. Dette er gode nyheter! Nå får vi bare krysse fingrene for at Omicron faktisk er så ufarlig som signalene tyder på - og at varianten overtar for Delta kjappt. Da får vi kanskje en slutt på hetsingen av vaksinert/uvaksinert også 🤞🏻 Men, at dette tyder på at Omicron varianten gir mildere sykdom - betyr ikke at folk slutter å bli syke av Delta, som fortsatt er den varianten som regjerer i Norge..det betyr at tiltak er hensiktsmessige.. Det som betyr noe er hvor mye helsevesenet kan takle, ikke antall smittede. Det virker som folk fortsatt tror at smittetall har en betydning.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 #22 Del Skrevet 16. desember 2021 (endret) Vera skrev (5 minutter siden): Jeg må flire litt og..Spurkland fikk massiv kritikk etter debattprogrammet helt i starten av pandemien i Norge..hun ble latterliggjort også her på Kvinneguiden. Når hun kommer med gode nyheter, DA er hun gull verdt Samme med Nakstad - så fort han er skeptisk blir han den mest upopulære mannen i landet..men når han har gode nyheter, da lytter vi og applauderer. Nakstad og Spurkland er forøvrig de jeg har mest tiltro til når det kommer til valid informasjon. Dette er gode nyheter! Nå får vi bare krysse fingrene for at Omicron faktisk er så ufarlig som signalene tyder på - og at varianten overtar for Delta kjappt. Da får vi kanskje en slutt på hetsingen av vaksinert/uvaksinert også 🤞🏻 Men, at dette tyder på at Omicron varianten gir mildere sykdom - betyr ikke at folk slutter å bli syke av Delta, som fortsatt er den varianten som regjerer i Norge..det betyr at tiltak er hensiktsmessige.. Det som betyr noe er hvor mye helsevesenet kan takle, ikke antall smittede. Det virker som folk fortsatt tror at smittetall har en betydning.. Tror nok det verste er over om ikke alt for lenge. Og det sier jeg fordi jeg har god intuisjon 🙃 Endret 16. desember 2021 av SoWhat? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 16. desember 2021 #23 Del Skrevet 16. desember 2021 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Tror nok det verste er over om ikke alt for lenge. Og det sier jeg fordi jeg har god intuisjon 😄 Jeg håper så inderlig at intuisjonen din har rett 😍 Det var rett før jeg tok til tårene da jeg leste artikkelen fra Spurkland..tenk om denne dritten snart er over?? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 #24 Del Skrevet 16. desember 2021 Vera skrev (Akkurat nå): Jeg håper så inderlig at intuisjonen din har rett 😍 Det var rett før jeg tok til tårene da jeg leste artikkelen fra Spurkland..tenk om denne dritten snart er over?? Jeg har rett, hehe 🙂 Dritten er snart over. Håper vi ikke har blitt for skada ang medmenneskelighet av dette. Alle blir forhåpentligvis så lettet at alle tilgir alle. Det er å håpe 🙂 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. desember 2021 #25 Del Skrevet 16. desember 2021 Hva er da poenget med nedstenging, karantene, isolasjon, munnbind osv om dette er en slags forkjølelse 🙉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 16. desember 2021 #26 Del Skrevet 16. desember 2021 SoWhat? skrev (3 minutter siden): Jeg har rett, hehe 🙂 Dritten er snart over. Håper vi ikke har blitt for skada ang medmenneskelighet av dette. Alle blir forhåpentligvis så lettet at alle tilgir alle. Det er å håpe 🙂 Ja, jeg er spent på historiebøkene..medmenneskelighet er blitt en mangelvare 😞 Jeg tror vi dessverre har fått et skifte i samfunnet..det har kommet frem ganske drøye meninger fra enkelte mennesker i denne pandemien - som viser hva som egentlig bor i et menneske. Det er liksom blitt helt legitimt å si høyt at man ønsker en selektering..det er skremmende 😞 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 16. desember 2021 #27 Del Skrevet 16. desember 2021 Athena79 skrev (5 minutter siden): Hva er da poenget med nedstenging, karantene, isolasjon, munnbind osv om dette er en slags forkjølelse 🙉 Fordi Delta varianten fortsatt er den varianten vi har flest tilfeller av.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 #28 Del Skrevet 16. desember 2021 Vera skrev (1 minutt siden): Ja, jeg er spent på historiebøkene..medmenneskelighet er blitt en mangelvare 😞 Jeg tror vi dessverre har fått et skifte i samfunnet..det har kommet frem ganske drøye meninger fra enkelte mennesker i denne pandemien - som viser hva som egentlig bor i et menneske. Det er liksom blitt helt legitimt å si høyt at man ønsker en selektering..det er skremmende 😞 Jeg vet. Det gjør meg egentlig ganske sjokkert. Vi som har lest historie bare, skjønner jo at det som skjer er langt over kanten. Jeg lurer jo på oppgjøret som sikkert kommer, men så så jeg på en positiv dokumentar ista, og da ble jeg bittelitt optimistisk 🙂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkommer Skrevet 16. desember 2021 #29 Del Skrevet 16. desember 2021 Egenskap skrev (På 14.12.2021 den 17.06): Fordi jeg orker ikke dårlige nyheter. Det har vært for mange eksperter som synser, media oppslag fra grøftekant til grøftekant, 3. og 4. dose osv. Dette bekrefter gode nyheter, så er vi enig om det. Samt det var nytt for meg at første virus og andre virus er ikke blant oss lengre, men det er omikron som har tatt over. I seg selv interessant. Gode nyheter Omikron har ikke tatt over for første og andre virus. Det er det delta som har gjort. Og det er lenge siden. Så satser vi på at delta blir slått av omikron 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. desember 2021 #30 Del Skrevet 16. desember 2021 Vera skrev (2 minutter siden): Fordi Delta varianten fortsatt er den varianten vi har flest tilfeller av.. Ok, hadde bare forstått det slik at det var på grunn av omikron vi stengte ned igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. desember 2021 #31 Del Skrevet 16. desember 2021 Athena79 skrev (10 minutter siden): Hva er da poenget med nedstenging, karantene, isolasjon, munnbind osv om dette er en slags forkjølelse 🙉 Godt spørsmål vil jeg si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 16. desember 2021 #32 Del Skrevet 16. desember 2021 Vera skrev (24 minutter siden): Men, at dette tyder på at Omicron varianten gir mildere sykdom - betyr ikke at folk slutter å bli syke av Delta, som fortsatt er den varianten som regjerer i Norge..det betyr at tiltak er hensiktsmessige.. Det som betyr noe er hvor mye helsevesenet kan takle, ikke antall smittede. Det virker som folk fortsatt tror at smittetall har en betydning.. Er det rart, synes du, når alle aviser og alt rapporterer dette med krigstyper? Og det andre med smittetall er karantenereglene. Hos oss er det strenge tiltak for å unngå smitte fordi karantenereglene alene ville tatt knekken på driften hos oss. Vi kan ikke drive hvis halve bedriften sitter i karantene. Ergo har smittetallene helt sinnsyk påvirkning på samfunnet. Men det er kanskje lov å håpe på at dette snur etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkommer Skrevet 16. desember 2021 #33 Del Skrevet 16. desember 2021 Vera skrev (27 minutter siden): Jeg må flire litt og..Spurkland fikk massiv kritikk etter debattprogrammet helt i starten av pandemien i Norge..hun ble latterliggjort også her på Kvinneguiden. Når hun kommer med gode nyheter, DA er hun gull verdt Samme med Nakstad - så fort han er skeptisk blir han den mest upopulære mannen i landet..men når han har gode nyheter, da lytter vi og applauderer. Nakstad og Spurkland er forøvrig de jeg har mest tiltro til når det kommer til valid informasjon. Dette er gode nyheter! Nå får vi bare krysse fingrene for at Omicron faktisk er så ufarlig som signalene tyder på - og at varianten overtar for Delta kjappt. Da får vi kanskje en slutt på hetsingen av vaksinert/uvaksinert også 🤞🏻 Men, at dette tyder på at Omicron varianten gir mildere sykdom - betyr ikke at folk slutter å bli syke av Delta, som fortsatt er den varianten som regjerer i Norge..det betyr at tiltak er hensiktsmessige.. Det som betyr noe er hvor mye helsevesenet kan takle, ikke antall smittede. Det virker som folk fortsatt tror at smittetall har en betydning.. Det er enda verre enn som så. Selv om omikron er mindre farlig Og tar over for delta så vil vi fremdeles måtte leve en stund under tiltalt. For det sier seg selv, når omikron er så smittsomt som det er og hvis feks 100 000 blir smittet daglig så er det fremdeles NOEN som blir syke. Og de noen er veldig mange mennesker fordi alle blir smittet samtidig. Det betyr at helsevesenet kneler likevel. Derav tiltakene 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkommer Skrevet 16. desember 2021 #34 Del Skrevet 16. desember 2021 SoWhat? skrev (3 minutter siden): Godt spørsmål vil jeg si. Det er ikke et godt spørsmål. Hvis vi får 700 000 smittede på en uke i Norge slik som anslagene sier uten tiltak så blir det likevel sinnsykt mange på sykehus. Fordi noen blir jo alltids syke. La oss si at 1 prosent vil trenge sykehusbehandling. Det er 7000 mennesker på En gang det. Da kneler sykehusene og de må velge hvem som må leve og hvem som dør. Gode nyheten er vel at når vi er ferdig med det så er vi ferdig med pandemien 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 16. desember 2021 #35 Del Skrevet 16. desember 2021 Blondie65 skrev (7 minutter siden): Er det rart, synes du, når alle aviser og alt rapporterer dette med krigstyper? Og det andre med smittetall er karantenereglene. Hos oss er det strenge tiltak for å unngå smitte fordi karantenereglene alene ville tatt knekken på driften hos oss. Vi kan ikke drive hvis halve bedriften sitter i karantene. Ergo har smittetallene helt sinnsyk påvirkning på samfunnet. Men det er kanskje lov å håpe på at dette snur etterhvert. Jo, men poenget med smittetallene er jo at de er en indikasjon på hva vi kan forvente av sykehusinnleggelser. Er tallet høyt gir det en indikasjon på at det vil være flere alvorlig syke blant de smittede. Men, det er ikke antall smittede allikevel som gir tiltak - det er antall innlagt på sykehus. Slipper vi Deltaen fri - får vi et scenario som vi har nå. Hvordan det blir med Omicron vet vi foreløpig ikke, men det er indikasjoner på at varianten gir mildere forløp - og da vil det heller ikke gi like mange alvorlig syke, som vi har sett med Deltavarianten. Men, det vil ta tid, fordi varianten fortsatt er ny, og fordi vi fortsatt har høy smitte av Delta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 16. desember 2021 #36 Del Skrevet 16. desember 2021 Sommerkommer skrev (10 minutter siden): Det er enda verre enn som så. Selv om omikron er mindre farlig Og tar over for delta så vil vi fremdeles måtte leve en stund under tiltalt. For det sier seg selv, når omikron er så smittsomt som det er og hvis feks 100 000 blir smittet daglig så er det fremdeles NOEN som blir syke. Og de noen er veldig mange mennesker fordi alle blir smittet samtidig. Det betyr at helsevesenet kneler likevel. Derav tiltakene Ja, det er helt riktig. Det kommer til å ta tid, og mange kommer til å bli så syke at det trengs behandling på sykehus - spesielt om mange blir smittet samtidig. Og spesielt når vi har 2 varianter i omløp. Men, foreløpig har ikke Omicron utviklet seg til lungebetennelse hos de som er smittet i Sør-Afrika..ekspertene sier at varianten holder seg hovedsakelig i nese og svelg..og det er godt nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkommer Skrevet 16. desember 2021 #37 Del Skrevet 16. desember 2021 Vera skrev (14 minutter siden): Ja, det er helt riktig. Det kommer til å ta tid, og mange kommer til å bli så syke at det trengs behandling på sykehus - spesielt om mange blir smittet samtidig. Og spesielt når vi har 2 varianter i omløp. Men, foreløpig har ikke Omicron utviklet seg til lungebetennelse hos de som er smittet i Sør-Afrika..ekspertene sier at varianten holder seg hovedsakelig i nese og svelg..og det er godt nytt? Ja! Jeg krysser fingrene og håper dette er siste innspurten og at alle bare kan ta på seg det der jævla munnbindet og holde avstanden i en måned eller to til og så er det snart over 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paramount Skrevet 16. desember 2021 #38 Del Skrevet 16. desember 2021 Får håpe at myndighetene nå lærer av sin katastrofale beredskap. Dårlig helsevesen har kostet oss en vanvittig formue. Tenk hvilke problemer noe så ordinært som en kraftig influensa og en forkjølelse har skapt. Det er jo ikke smitten og sykdommen som er det store problemet, det er beredskapen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymus1986 Skrevet 16. desember 2021 #39 Del Skrevet 16. desember 2021 1 hour ago, Vera said: Ja, jeg er spent på historiebøkene..medmenneskelighet er blitt en mangelvare 😞 Jeg tror vi dessverre har fått et skifte i samfunnet..det har kommet frem ganske drøye meninger fra enkelte mennesker i denne pandemien - som viser hva som egentlig bor i et menneske. Det er liksom blitt helt legitimt å si høyt at man ønsker en selektering..det er skremmende 😞 Det er svært skremmende, og det er ganske sykt hvor dedikerte og fikserte enkelte er her inne er på å ta de uvaksinerte for enhver pris. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 16. desember 2021 #40 Del Skrevet 16. desember 2021 Athena79 skrev (1 time siden): Hva er da poenget med nedstenging, karantene, isolasjon, munnbind osv om dette er en slags forkjølelse 🙉 Ekstremt mange kan bli syke og kommer ikke på jobb når de blir syke av omicron. Helsepersonell osv..Viruset er meget smittsomt. Det er ett problem + at når mange blir smittet så vil en del bli alvorlige syke og bli innlagt, itillegg har vi delta varianten.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg