Gå til innhold

Er det like vondt for gutter som for jenter første gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er sammen med en på min alder, også har vi snakket om å kanskje ha sex. Det er ingen av oss som har hatt sex med noen før. Men jeg er egentlig litt usikker på om jeg vil det enda. Jeg er litt redd for at det skal gjøre vondt. Også vil jeg ikke bare gjøre det for å gjøre det. Kjæresten min sa at han ikke skjønner hvorfor jeg er så redd fordi det er like vondt for han. Jeg har hørt at det ikke er vondt for gutter men jeg vet ikke. Er det noen som vet?

Anonymkode: 315fb...a8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør ikke fysisk vondt for gutta. Men som regel psykisk vondt. Det er jo som regel over før vi har startet. Sånn er de fleste av oss. 🤷‍♂️

• Liker 5
Skrevet

For oss gutter er det veldig vondt,men heldigvis bare første gangen.

Anonymkode: 6bd54...af4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei! Jeg er sammen med en på min alder, også har vi snakket om å kanskje ha sex. Det er ingen av oss som har hatt sex med noen før. Men jeg er egentlig litt usikker på om jeg vil det enda. Jeg er litt redd for at det skal gjøre vondt. Også vil jeg ikke bare gjøre det for å gjøre det. Kjæresten min sa at han ikke skjønner hvorfor jeg er så redd fordi det er like vondt for han. Jeg har hørt at det ikke er vondt for gutter men jeg vet ikke. Er det noen som vet?

Nei det var bare godt...alle rundene! 🙈😂..

Skrevet

Forspill gjør det mindre vondt. Mange ganger gjør det vondt fordi fyren ikke vet hva han gjør, og jenta er for tørr. Det er ekstra viktig å være våt første gang!

Anonymkode: 9cc7d...624

• Liker 2
Skrevet

Det trenger ikke gjøre vondt først gang! 

Anonymkode: 860ef...b79

• Liker 6
Skrevet

Så rart at ingen snakker om det!

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde ikke vondt første gang under sex...hadde sex da jeg var 18 første gang...

Kvinne 30

Anonymkode: 3ac81...724

• Liker 3
Skrevet

Hadde vondt når jeg hadde sex første gang, han hadde veldig liten penis, men vondt var det, rivende følelse. Ingen blod

så ble det slutt

så møtte jeg mannen min da, han har kjempestor penis, DET var vondt det, jeg blødde masse, vondt flere ganger å ha sex med han, men så ble det godt, veldig godt

Anonymkode: 788ef...41d

Skrevet

Går an å "ta jomfrudommen" på seg selv først sånn at det ikke blir så vondt første gangen. Da har du også mer kontroll på smerten. En dildo i form av en pølse eller gulrot eller noe sånt kan funke. Det gjorde jeg og hadde ikke vondt første gangen. Dvs jeg hadde et mislykket forsøk først der vi måtte avbryte fordi jeg fikk så vondt. Men etter jeg videt meg selv ut så gikk det fint.

Anonymkode: db66b...e7e

• Liker 1
Skrevet

Ikke vondt for alle jenter, tror det er unntaket som får vondt.

Anonymkode: e291b...ed0

Skrevet

For min del var det vondt å ha sex i månedsvis fordi jeg var så trang i begynnelsen. Samtidig var det ufattelig godt også, så det var en sånn vondgod følelse. Smerte behøver derfor ikke å være noe negativt.

Anonymkode: 954f3...6e7

Skrevet

Veldig dumt at jenter og kvinner får høre at det er vondt. Det er veldig mange som ikke får vondt. De fleste har jo fingret, brukt tamponger eller puttet ting i fitta fra før. Skulle ønske noen hadde fortalt meg det og at kvinner hadde et mindre stress knyttet til sex første gang. Jeg gruet meg så veldig. Var liksom så big deal. Og så var det bare digg og jeg kom. Jeg fikk helt sjokk :p Er du stressa, så sørg for å pule en som bryr seg i det minste! Og uansett, ikke la deg presse før du er klar :)

Anonymkode: 5d615...b61

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke vondt for gutter, med mindre de har stram forhud og ikke har fått det korrigert. 

Det er vondt for mange jenter. Og det er ekstra vondt fordi man vanligvis er nervøs i stedet for ordentlig tent og klar. Når du er virkelig klar, så blir hele området oppsvulmet og åpningen større. 

Gutter som skryter over at de har vært sammen med jenter som er så trange, avslører at de har pult dem uten at de er tent. 

Anonymkode: 3be28...4e1

• Liker 8
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Gutter som skryter over at de har vært sammen med jenter som er så trange, avslører at de har pult dem uten at de er tent. 

Anonymkode: 3be28...4e1

Nå vet ikke jeg hvor mange jenter du har penetrert med din penis, men jeg har i hvert fall opplevd forskjell. Og noen er veldig trange, selv om de er tent. Ofte har de trent kegels som en toppidrettsutøver. 

Anonymkode: 16344...40b

Skrevet

Husk å slappe av. Det er bare vondt første gangen fordi jomfruhinnen sprekkes. Etter det er det godt.

Anonymkode: 57a2d...25e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husk å slappe av. Det er bare vondt første gangen fordi jomfruhinnen sprekkes. Etter det er det godt.

Der er ingen jomfruhinne!! 

Anonymkode: 6bc3a...1de

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Der er ingen jomfruhinne!! 

Anonymkode: 6bc3a...1de

Hvordan ellers forklarer du at jomfruer blør første gang?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan ellers forklarer du at jomfruer blør første gang?

Skjedekrans?

Anonymkode: 29b63...6cd

• Liker 1
Skrevet

Kjære deg!

Sex behøver ikke å gjøre vondt første gangen for hverken jenter eller gutter. For jenter kan det gjøre vondt, og blø, hvis de ikke er klare. Når man er kåt og tent og klar for sex vil det skilles ut væske i sjeden som fungerer som glidemiddel. Slimhinnene vil også svulme opp pga økt blodtilførsel. Dette gjør at penis kan gli inn og ut i sjeden uten at det skapes friksjon. Om man ikke er våt nok vil penetreringen kunne skape rifter i sjedeslimhinnen og det blør. Det blir litt som å massere med og uten olje. Uten kan gjøre vondt på huden, mens med olje går det kjempefint.

Det finnes ikke noen jomfruhinne som sprekker, eller skjedekrans som ryker. Dette er bare tull og gamle myter. Det er heller ikke sånn at man må vides ut. Det er også bare tull!

Når man skal ha sex første gang er det altså viktig at begge to er skikkelig klare for det. Du vet at du er klar når du kjenner at du har skikkelig lyst på han og når du er ordentlig våt nedentil. Du må selv vurdere hvordan det er der nede i forhold til vanlig, en uerfaren gutt vil ikke nødvendigvis vite hva som er normal fuktighet der nede og ikke. Det kan være lurt å begynne å kose med hverandre uten å skulle ha sex. Bare kysse, ta på hverandres kropper og bli trygge på hverandre. Det å være trygg på hverandre og bruke god tid til å kose med hverandre før sex er viktig for at det skal kjennes godt ut for begge. Hvis har forsøker å overtale deg til å ha sex, og maser når du sier at du ikke er klar for det, da er han kanskje ikke riktige gutten å ha sex med første gang. Det burde være en ting du kjenner at du har lyst til med hele kroppen din.

Så, bruk god tid til å bli kjent med hverandres kropper og er trygge på hverandre. Kos dere masse! Pass på at du er skikkelig våt. Da er sjansen svært liten for at det skal gjøre vondt for noen av dere.

Anonymkode: 18f70...a5a

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...