Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!!

Jeg bare lure på hvor lenge man skal vente med å gå til legen når vi ikke blir gravid?

Syns det å vente et helt år er lenge jeg.....

Jeg ble gravid på første forsøk sist, (Har en gutt på 5 år)

Jeg har stabile sykluser til tross for langvarig bruk av p-pillen, men blir altså ikke gravid denne gangen.

(Har ikke brukt EL- tester)

Har nå prøvd å bli gravid i et halvt år :sur: og mensen kommer like trofast uannsett hvor mye vi "koser"...... :tristbla:

Sist jeg ble gravid hadde jeg en vannsyste på livmoren, kan det være den som gjør at det ikke blir barn?

Håper noen kan hjelpe!!!

Hilsen Liten og søt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare vært prøver i 2-3 mnd enda, men er likevel engstelig pga tidligere større operasjon i underlivet. Denne syklusen skal jeg ta EL-tester over et lengre tidsrom for å være sikker på å ikke miste EL. Blir ikke testen positiv og/eller jeg gravid så går jeg til gynekologen min. Er inn der til sjekk en gang i året likevel og fremskynder det bare litt (pleier å ta det på nyåret). Jeg orker ikke gå et år før jeg går dit. I tilfelle noe er galt er det like greit å komme i gang med å fikse på det først som sist.

Du kan jo gå til lege når du vil - i alle fall hvis du har en hyggelig lege som ikke skysser deg ut døra igjen og ber deg roe ned og komme tilbake senere...

Skrevet

Hvis du har regelmessige syklusser og eggløsning tviler jeg på at legen din vil henvise deg videre enda. Det er bare 20-25 prosent sjangse for å bli gravid hvis du har sex rundt eggløsning, ting kan ofte ta litt tid.

Skrevet

Vi har en gutt fra før(4 år), og har vært prøvere i over to år nå. Han ble unnfanget etter bare to måneder som prøvere.

Alt har vært tilsynelatende normalt, har hatt eggløsning hver måned og syklusen har vært stabil. Likevel valgte vi å dra til legen etter ett år. Ble heldigvis tatt på alvor, og henvist videre til gynekolog for videre sjekk.

Nå var det kanskje litt annerledes, i og med at jeg ble gravid, men mistet veldig tidlig i svangerskapet. Diagnosen jeg fikk er habituell abort, og årsaken er ikke funnet.

Jeg har begynt på fotsoneterapi nå, og håper at spiren snart sitter.

Hvis du ikke har blitt gravid innen ett år, råder jeg deg til å ta kontakt med legen.

Ting kan ta tid, dessverre, selv om man har opplevd før at spiren sitter med en gang.

Lykke til :) .

Skrevet

Jeg er som deg og har hatt en større operasjon i underlivet (har nå bare en eggstokk). Har ikke hatt noe unormale forhold der nede på mange år, så det er 1 1/2 år siden forrige GU. Men nå har jeg bestilt time siden vi har prøvd et halvt år uten å bli gravide.

Etter det jeg har hørt/lest bør man vente et år før legesjekk hvis man er "normal", et halvt år hvis man har hatt tidligere utfordringer på området. Men dette er jo bare en guide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...