BigFoot Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Både i hverdagen (typ faste utgifter som hus, bil, strøm, bhg...) men også andre ting som klær, ut å spise, frisør osv. Her betaler mannen alt.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Interessant spørsmål. Er det noen som skriver kontrakt på dette før man flytter sammen? Anonymkode: f09f6...d63
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 Vi deler alt felles ca 50/50. Er vi ute betaler han av og til alt, av og til jeg slik at det går noenlunde opp i opp. Personlige ting betaler vi selv med egne kontoer. Anonymkode: 90ae2...44e 2
BigFoot Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #4 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Interessant spørsmål. Er det noen som skriver kontrakt på dette før man flytter sammen? Anonymkode: f09f6...d63 Vi (les jeg) har vært lure og gjort det ja 1
IDGAF Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 Vi betaler 50/50 inn til felleskontoer. Date, ut og spise og slike ting bytter vi på å spandere (ikke nødvendigvis annenhver gang, men går opp i opp over tid). Personlige utgifter som klær og frisør dekker vi såklart selv. 2
Gjest Tamsi Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 Husleia deler vi likt. Vi betaler for hver våre ting, medlemskap og abonnement. Mat betaler vi ca annenhver gang, han litt oftere siden han spiser litt mer og tjener bittelitt mer. Så alt i alt blir det rundt 50/50.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #7 Skrevet 15. desember 2021 Boliglån, strøm, vann, internett osv deler vi helt likt på. Vi betaler for hver vår bil. Jeg kjøper alt av dopapir, rengjøringsmidler, håndsåpe osv fordi jeg vil ha spesifikke merker. Han kjøper det meste av vedlikehold av småting, for eksempel maling, epoxy osv. Mat, restaurant, konsertbilletter osv kjøper vi om hverandre, så det går ca opp i opp. Frisør, seriøst? Det betaler såklart den som går til frisøren for. Anonymkode: ee014...b1c 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #8 Skrevet 15. desember 2021 Hva med de, der en har hjemmekontor, er det noen som deler husleien ulikt? Anonymkode: f09f6...d63
Chord Skrevet 15. desember 2021 #9 Skrevet 15. desember 2021 IDGAF skrev (5 minutter siden): Vi betaler 50/50 inn til felleskontoer. Date, ut og spise og slike ting bytter vi på å spandere (ikke nødvendigvis annenhver gang, men går opp i opp over tid). Personlige utgifter som klær og frisør dekker vi såklart selv. Samme her. Hadde ikke orket noe hverken skjevfordeling eller "annen hver gang", synes det er veldig enkelt at begge overfører en viss sum til felleskonto hver måned, så betales regninger o.l derfra. Vi overfører mer enn vi trenger, så blir det en stadig økende bufferkonto til husprosjekt eller ting vi trenger👍 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #10 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med de, der en har hjemmekontor, er det noen som deler husleien ulikt? Anonymkode: f09f6...d63 Hvorfor skulle en det? Anonymkode: f3cf3...e64 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #11 Skrevet 15. desember 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skulle en det? Anonymkode: f3cf3...e64 Den som har hjemmekontor bruker hjemmet mer og mer strøm, og får komensasjon fra jobben for å ha hjemmekontor. Anonymkode: f09f6...d63
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #12 Skrevet 15. desember 2021 Her deles alt 50/50 100%. Spiser han ÉN brødskive mer enn meg av brødet, betaler han mer enn meg neste gang vi handler. Sånn er det bare. Han har prøvd flere ganger å snylte på meg og jeg finner meg ikke i det at en mann skal trykke meg ned! Anonymkode: a3d3b...13a 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #13 Skrevet 15. desember 2021 Vi har fellesøkonomi. Han tjener mer enn meg, men det bryr han seg ikke om. Anonymkode: f5965...f15 1
regnbuebarn Skrevet 15. desember 2021 #14 Skrevet 15. desember 2021 BigFoot skrev (2 timer siden): Både i hverdagen (typ faste utgifter som hus, bil, strøm, bhg...) men også andre ting som klær, ut å spise, frisør osv. Her betaler mannen alt. Hadde budjsettkonto der vi overførte like mye hver mnd til faste utgifter. Byttet på å betale ute. Frisør, klær betalte den som skulle ha det så fremt det ikke var en gave.
regnbuebarn Skrevet 15. desember 2021 #15 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Her deles alt 50/50 100%. Spiser han ÉN brødskive mer enn meg av brødet, betaler han mer enn meg neste gang vi handler. Sånn er det bare. Han har prøvd flere ganger å snylte på meg og jeg finner meg ikke i det at en mann skal trykke meg ned! Anonymkode: a3d3b...13a 🤣🤣 6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #17 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Den som har hjemmekontor bruker hjemmet mer og mer strøm, og får komensasjon fra jobben for å ha hjemmekontor. Anonymkode: f09f6...d63 Ikke alle gjør det, nei! Anonymkode: c9763...bdf 8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #18 Skrevet 16. desember 2021 Vi betalte likt inn på felleskonto. Herfra gikk boliglån, strøm, internett, abonnementer, småting til huset, dagligvarer. Vi var ikke petimeter. Tamponger, dusjsåpe, varmlunsj fra ferskvaredisk... gikk fra samme potten. Av større ting til huset kjøpte en av oss. Da ville fordelingen også vært ok ved brudd. Ved ferier og større kostnader tok for eksempel ene hotell, andre fly. Eller vi overførte likt til fellesen og betalte derfra. Frisør og klær gikk selvfølgelig fra egen lønnskonto. Kunne ikke sett for meg at vi hadde kranglet om hjemmekontor. Like lite som vi skjevfordelte at han spiste mest, eller at jeg var den som ville ha det varmt hjemme. Dette sklei helt ut for en del år siden, og nå lever vi utmerket godt med felles økonomi😅 Anonymkode: f1d3f...dbd
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #19 Skrevet 16. desember 2021 Lån: meg Mat: begge Frisør: begge Strøm: meg barnehage: meg klær til barnet: meg forsikringer (innbo, reise, bil etc): meg Her betaler jeg det aller meste. Føler i perioder at jeg har to barn og ikke ett barn og samboer Anonymkode: 2d839...a77 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #20 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lån: meg Mat: begge Frisør: begge Strøm: meg barnehage: meg klær til barnet: meg forsikringer (innbo, reise, bil etc): meg Her betaler jeg det aller meste. Føler i perioder at jeg har to barn og ikke ett barn og samboer Anonymkode: 2d839...a77 To barn og en dørmatte hjemme hos dere... Anonymkode: 40873...1f4 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå