AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Hva har vært årsaker til at du har tenkt "nei, det gidder jeg ikke" når det gjelder å dra på besøk evt overnatte til familie, venner osv? Nå ser jeg bort fra covid. Er det pga rotete hjem? At vedkommende snakker for mye? For mye bråk? Hvilke årsaker har du hatt? Anonymkode: 8c1f7...ed6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 At jeg er sliten eller at jeg bare vil være hjemme og pusle med mine egne greier. Men så er ikke jeg ekstremt sosial, så for meg er det litt slitsomt å være sosial og jeg liker å ha en del egentid hjemme Anonymkode: 7bd7c...efb 13
Gjest Chiroptera. Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 At de har liten plass og bare ett bad/do. At de har barn. At det er skittent og uhygienisk der.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 Det er ingen som viser interresse og inviterer. Har gitt opp å invitere også etter hundrevis av forsøk. Anonymkode: 0872d...55e 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 Stor forskjell på å dra på besøk og å dra på overnattingsbesøk. jeg drar gjerne i besøk, men overnattingsbesøk er jeg ikke så glad i. Det betyr at man må tilpasse seg vertskapets planer, regler og daglige rutiner, det er ofte trangt om plassen og veldig slitsom å være lite "fri". Syns heller ikke det er så stas å henge med de samme heeele dagen, ofte på andres premisser, da savner jeg egentid. Skal man besøke folk som bor langt unna syns jeg det er bedre å bo på hotell, eller at vi f.eks møtes på en hytte midt mellom der vi bor. Anonymkode: 74ec6...b52 8
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): At jeg er sliten eller at jeg bare vil være hjemme og pusle med mine egne greier. Men så er ikke jeg ekstremt sosial, så for meg er det litt slitsomt å være sosial og jeg liker å ha en del egentid hjemme Anonymkode: 7bd7c...efb Som jeg skulle skrevet det selv
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #7 Skrevet 15. desember 2021 Jeg liker å være hjemme. Syntes det er styrete å sove hos andre med barna og må forholde seg til andre rutiner og ønsker ikke å forstyrre andre med nattevåk osv. Anonymkode: 049cd...957 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #8 Skrevet 15. desember 2021 Tør ikke dra på besøk til andre enn foreldre, svigers eller en kompis. Da må jeg ha blitt invitert, drar aldri noe sted og inviterer meg selv. Var på rundreise i USA og ble invitert på overnatting av en fjern slektning. Var så j… støvete og skittent der at jeg helst ville dra bare vi kom inn døra, men overlevde i skiten i to netter….. Anonymkode: 52879...b39
Daria Skrevet 15. desember 2021 #9 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): At jeg er sliten eller at jeg bare vil være hjemme og pusle med mine egne greier. Men så er ikke jeg ekstremt sosial, så for meg er det litt slitsomt å være sosial og jeg liker å ha en del egentid hjemme Anonymkode: 7bd7c...efb Varianter av dette. Avslår jeg en invitasjon handler det som regel om meg, ikke om de(n) som inviterer. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #10 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hva har vært årsaker til at du har tenkt "nei, det gidder jeg ikke" når det gjelder å dra på besøk evt overnatte til familie, venner osv? Nå ser jeg bort fra covid. Er det pga rotete hjem? At vedkommende snakker for mye? For mye bråk? Hvilke årsaker har du hatt? Anonymkode: 8c1f7...ed6 Fordi jeg liker meg best hjemme, og klarer ikke slappe av hos andre. Og så trenger jeg å kunne trekke meg bort fra alle og være alene når jeg vil. Anonymkode: db301...41e 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #11 Skrevet 15. desember 2021 Har behov for mye egentlig, sliter meg helt ut på besøk selv om jeg har det greit der. Overnatting hos andre gjør jeg bare når jeg må og det går mange år mellom hver gang. Anonymkode: 60b5d...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #13 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): At jeg er sliten eller at jeg bare vil være hjemme og pusle med mine egne greier. Men så er ikke jeg ekstremt sosial, så for meg er det litt slitsomt å være sosial og jeg liker å ha en del egentid hjemme Anonymkode: 7bd7c...efb Samme her! Anonymkode: 7e951...f6f 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #14 Skrevet 15. desember 2021 Her er det også meg det handler om, jeg kan aldri huske å ha avslått å dra på besøk bare på grunn av noe med den/de jeg skulle besøke. Det kan være en kombinasjon, jeg f.eks. jeg er skikkelig sliten og den som inviterer er en aktiv og sosial type. Men generelt pleier det å handle om at jeg ikke har overskudd. Eller ikke har lyst, fordi jeg heller vil ha tiden med mannen og barna mine. Eller egentid. Jeg er heller ikke så veldig sosial. Men jeg liker å dra på besøk, og sier som regel ja hvis noen inviterer meg, egentlig, for det skjer sjelden. Anonymkode: f456a...7a9 1
Honey Dew Skrevet 15. desember 2021 #15 Skrevet 15. desember 2021 Orker ikke være i nærheten av min negative mor og min bitre negative bror.
Nelja Skrevet 15. desember 2021 #16 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Stor forskjell på å dra på besøk og å dra på overnattingsbesøk. jeg drar gjerne i besøk, men overnattingsbesøk er jeg ikke så glad i. Det betyr at man må tilpasse seg vertskapets planer, regler og daglige rutiner, det er ofte trangt om plassen og veldig slitsom å være lite "fri". Syns heller ikke det er så stas å henge med de samme heeele dagen, ofte på andres premisser, da savner jeg egentid. Skal man besøke folk som bor langt unna syns jeg det er bedre å bo på hotell, eller at vi f.eks møtes på en hytte midt mellom der vi bor. Anonymkode: 74ec6...b52 Jeg er helt enig!
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #17 Skrevet 15. desember 2021 Drar ikke på overnatting da dårlig søvn gir meg migrene, og jeg sover alltid dårlig når jeg overnatter hos andre. Anonymkode: fdfa3...c23
GammelKaktus Skrevet 15. desember 2021 #18 Skrevet 15. desember 2021 For min del så er det at jeg trives best hjemme, der har jeg alt jeg trenger. Liker og å være i fred på kvelden og å gjøre mine ting.. Så vi sover bare borte en sjelden gang hos en venninne, som regel når barna våre ønsker det, og det er koselig det men liker meg best hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #19 Skrevet 15. desember 2021 Fordi det blir for nært på. Så komfortabel er jeg ikke. Har sluttet å overnatte hos foreldre også. (de bor litt langt unna, og vi har barn som ikke er så glad i lange kjøreturer, veldig praktisk å overnatte for å få mer tid sammen). Anonymkode: 42eb6...760
sommermor Skrevet 15. desember 2021 #20 Skrevet 15. desember 2021 Her drar jeg sjelden på besøk hos folk. Da er det avtalt på forhånd. Det er for travelt til å dra på besøk hele tiden. Overnatting gjør jeg helst ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå