Gå til innhold

Lei av vaksinerte personer som lever livet akkurat som vanlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

De burde skamme seg. 

Det er alle de vaksinerte personene som tror at de ikke kan bli smittet og ikke kan smitte og som absolutt MÅ ut på byen, MÅ handle julegaver på lørdag, MÅ dra på polet, MÅ møte vennegjengen, MÅ dra på kino, konserter og utenlandsturer og harryturer midt i en pandemi som er skyldes i smitten! Hold dere hjemme! 

Det hjelper ikke at dere vaksinerer dere 100 ganger om dere drar på fest og selskaper og andre sosiale aktiviteter hele tiden! 

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Peonjenta skrev (34 minutter siden):

🤣   Dagens

Følte du deg truffet? 

• Liker 7
Skrevet

Jeg lever ikke livet mitt som vanlig til tross for 3 doser. Handle må jeg jo innimellom, men er heldig og kan velge mine tider selv.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Lalalalam skrev (1 time siden):

De burde skamme seg. 

Det er alle de vaksinerte personene som tror at de ikke kan bli smittet og ikke kan smitte og som absolutt MÅ ut på byen, MÅ handle julegaver på lørdag, MÅ dra på polet, MÅ møte vennegjengen, MÅ dra på kino, konserter og utenlandsturer og harryturer midt i en pandemi som er skyldes i smitten! Hold dere hjemme! 

Det hjelper ikke at dere vaksinerer dere 100 ganger om dere drar på fest og selskaper og andre sosiale aktiviteter hele tiden! 

Idioter finnes i begge leire. 

Men når det er sagt så er mitt inntrykk at de fleste uvaksinerte vet at de er mer sårbare for smitte og at de kan bli mer alvorlig syke, og derfor tar de mer forhåndsregler også. Det er de selv som potensielt er den store taperen hvis de blir smittet, og de vet det. 

En del vaksinerte ser dog ut til å tro at de er immune og bortimot udødelige etter vaksinene sine, og ter seg som idioter både i dagliglivet, ved valg om feriemål og fritidsaktiviteter. Alt i alt syns jeg at de fleste er fornuftige, jeg, uavhengig av hvilket valg de har gjort seg vedrørende vaksine. Det er i alle fall mye spriting og masker (ved behov) her jeg bor, selv om smitten er kav og har vært det hele veien.

Endret av Tripptrapp1
  • Liker 13
Skrevet
Sitat

Lei av vaksinerte personer som lever livet akkurat som vanlig

Satt med lignende tanker nylig da jeg så en jeg kjenner som jeg vet underveis i epidemien har unngått og ment det er helt dust å registrere seg på restaurant/utested fordi da risikerer en jo å måtte i karantene og ikke giddet å teste seg når syk som hadde en post om hvor ille det er med de som ikke vaksinerer seg på SOME. Kanskje er det bare dumskap, men jeg ergrer meg uendelig mye mer over den slags enn de som har tvilt seg frem til å ikke ta vaksine. 

• Liker 9
Skrevet

Og allikevel er de et mindre problem enn en person som ikke tar vaksine. 

• Liker 11
Skrevet
Example skrev (2 minutter siden):

Og allikevel er de et mindre problem enn en person som ikke tar vaksine. 

Det spørs vel. Smitten og sykehusinnleggelsene den nye varianten medfører virker å være tilstrekkelig til at vi måtte stengt eller truffet tiltak også uten uvaksinerte, og mobilitet og spredning virker å være det største problemet. Sånn sett er det ikke gitt at uforsiktige og mobile "spredere" er noe mindre problem enn en uvaksinert som tar forhåndsregler og unngår smitteoverføring. 

• Liker 9
Skrevet
herzeleid skrev (11 timer siden):

Det spørs vel. Smitten og sykehusinnleggelsene den nye varianten medfører virker å være tilstrekkelig til at vi måtte stengt eller truffet tiltak også uten uvaksinerte, og mobilitet og spredning virker å være det største problemet. Sånn sett er det ikke gitt at uforsiktige og mobile "spredere" er noe mindre problem enn en uvaksinert som tar forhåndsregler og unngår smitteoverføring. 

Spredningen er det kortsiktige problemet. Det langsiktige problemet er at alle må gjennom dette. Vi sitter med tiltak og venter på at de uvaksinerte skal gå gjennom denne sykdommen fordi de er for mange som blir lagt inn på grunn av dårlig beskyttelse. 

• Liker 5
Skrevet
13 hours ago, Lalalalam said:

De burde skamme seg. 

Da har du vel statistikk som viser at vaksinerte smittes mer enn uvaksinerte da? 

• Liker 2
Skrevet
Lalalalam skrev (13 timer siden):

De burde skamme seg. 

Vaksinerte lever absolutt ikke som normalt. Men satt på spissen er du sur for at de vaksinerte ikke gjør mer for at de uvaksinerte ikke skal bli smittet? Det er jo uvaksinerte på sykehuset som er problemet.

• Liker 5
Skrevet

Vaksinerte blir stort sett ikke alvorlig syke, hvorfor skal vi ta hensyn til en uvaksinert minoritet? Smitte er ikke viktig om folk ikke fyller opp sykehusene.

• Liker 7
Skrevet

Nei, vi lever absolutt ikke som normalt. Jeg holder aktivitet utenom jobb nede på et absolutt minimum, tester før hvis jeg skal være i en felles forsamling osv. 

Det viktigste grepet er likevel vaksine for å minske presset på helsevesenet, det tilsier all statistikk til nå, så vaksinemotstandere kan ikke bare rasjonalisere seg vekk fra dette. 

• Liker 3
Skrevet
Tessa12 skrev (13 timer siden):

Jeg lever ikke livet mitt som vanlig til tross for 3 doser. Handle må jeg jo innimellom, men er heldig og kan velge mine tider selv.

Samme her. 

• Liker 1
Skrevet
Example skrev (1 time siden):

Spredningen er det kortsiktige problemet. Det langsiktige problemet er at alle må gjennom dette. Vi sitter med tiltak og venter på at de uvaksinerte skal gå gjennom denne sykdommen fordi de er for mange som blir lagt inn på grunn av dårlig beskyttelse. 

Igjen, så lenge en nå tilsynelatende ville være nødt til å treffe tiltak selv om vaksinasjonsgraden var 100% er det vanskelig å se at en forsiktig uvaksinert skulle være et større problem enn en uforsiktig vaksinert som potensielt er en vel så stor smittekilde. Særlig ikke om den uvaksinerte er ung og frisk og de uvaksinerte utgjør en så liten del av befolkningen, der årsak eller underliggende sårbarheter så vidt meg bekjent er ukjent. 

• Liker 1
Skrevet
herzeleid skrev (7 minutter siden):

Igjen, så lenge en nå tilsynelatende ville være nødt til å treffe tiltak selv om vaksinasjonsgraden var 100% er det vanskelig å se at en forsiktig uvaksinert skulle være et større problem enn en uforsiktig vaksinert som potensielt er en vel så stor smittekilde. Særlig ikke om den uvaksinerte er ung og frisk og de uvaksinerte utgjør en så liten del av befolkningen, der årsak eller underliggende sårbarheter så vidt meg bekjent er ukjent. 

Det er også 110 000 over 45 som ikke er vaksinert. En stor andel av dem vil bli lagt inn. Det er problemet. 

Dette kommer på toppen av de fullvaksinerte som blir lagt inn og de uvaksinerte under 45. 

• Liker 1
Skrevet
Example skrev (Akkurat nå):

Det er også 110 000 over 45 som ikke er vaksinert. En stor andel av dem vil bli lagt inn. Det er problemet. 

Dette kommer på toppen av de fullvaksinerte som blir lagt inn og de uvaksinerte under 45. 

Det er en del av problemet. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er lei uvaksinerte som generaliserer alle vaksinerte som festløver når all statistikk og vitenskap viser at de selv er i gruppen som smitter mest, blir smittet mest og belaster sykehusene mest av alle. Men så stoler jeg på overleger og folk med utdanning i dette da, ikke Uncle Joe i campingvognen sin i North Carolina.

• Liker 2
Skrevet

Jeg lever overhodet ikke som vanlig. 

• Liker 2
Skrevet
Anonio skrev (2 minutter siden):

Jeg er lei uvaksinerte som generaliserer alle vaksinerte som festløver når all statistikk og vitenskap viser at de selv er i gruppen som smitter mest, blir smittet mest og belaster sykehusene mest av alle. Men så stoler jeg på overleger og folk med utdanning i dette da, ikke Uncle Joe i campingvognen sin i North Carolina.

Helt enig. Men det synker uansett ikke inn til mange. Det er bare så synd alle andre må betale prisen for det. 

• Liker 1
  • Opprett ny...