AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Jeg skal på jobbintervju over Teams til uka, og gruer meg litt. Jeg er blitt bedt om å forberede en kort presentasjon av meg selv. Hva er det arbeidsgiver potensielt er interessert i å høre i en slik presentasjon? Jeg har også blitt bedt om å ta med attester og vitnemål, men disse har jeg ikke da jeg akkurat har flyttet. Jeg aner desverre ikke hvor de er.. Kommer det til å bli et problem? Jeg har jo flere gode referanser. Anonymkode: de1fe...f8f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Hvis det er en stilling som krever en viss utdannelse så bør du ha vitnemål. Uten det så vet de jo ikke om du snakker sant. Med mindre du har vært 20+ år i arbeidslivet så hadde jeg reagert hvis du ikke hadde et vitnemål å vise til. Men du kan jo si at du må ettersende det, ellers er det vel mulig å få en kopi fra skolen. Anonymkode: 9f98a...e7f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis det er en stilling som krever en viss utdannelse så bør du ha vitnemål. Uten det så vet de jo ikke om du snakker sant. Med mindre du har vært 20+ år i arbeidslivet så hadde jeg reagert hvis du ikke hadde et vitnemål å vise til. Men du kan jo si at du må ettersende det, ellers er det vel mulig å få en kopi fra skolen. Anonymkode: 9f98a...e7f Jeg er under utdannelse, og har tidligere bare vitnemål fra videregående som ikke er relevant for jobben jeg søker.. Anonymkode: de1fe...f8f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er under utdannelse, og har tidligere bare vitnemål fra videregående som ikke er relevant for jobben jeg søker.. Anonymkode: de1fe...f8f Jeg har ikke vist vitnemål fra vgs (i de fagene jeg har da vel og merke for jeg har ikke fullført) og de har aldri spurt om det heller. Masse lykke til!! Nettopp gjort det samme og venter på svar nå 🙈 Anonymkode: bff83...126
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er det arbeidsgiver potensielt er interessert i å høre i en slik presentasjon? Alt mulig, og gjerne også ting som ikke står i CV'n, gjerne ting som går på personlige forhold. Det du skal gjøre er å by på deg selv. Det du ikke skal gjøre er å oppsummere CV'n, for dette sitter de med svart på hvitt foran seg og har nilest før intervjuet. Anonymkode: 26525...225
SoWhat? Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 Arbeidsgivere vil ha ansatte som går overens med andre, og som er noe aktive. Ingen vil ha sære og late ansatte om de har kollegaer å forholde seg til. Pålitelighet er jo et must. Kan du nevne ting som tyder på at du er dette, så gjør det. Husk på kroppsspråk. Det er så viktig, og det avslører mye mer enn hva du sier! Et tips er også farger du velger på klærne. Ikke tull. Folk blir påvirket av det. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #7 Skrevet 15. desember 2021 Du kan logge innpå vitnemalportalen.no og se de fagene du har tatt, du kan også laste ned karakterutskrift ☺ Anonymkode: 6d6b4...863
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå