AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Del Skrevet 15. desember 2021 Lurer på om adhd kan forvekles med ptsd. har hatt adhd hele livet, og sliter mer enn gjennomsnittet på min alder. og om det er noen som har hatt disse symptomene som jeg ramser opp? Jeg vet jo ikke om det er ptsd, det må legene finne ut av. Legen tror jeg har ptsd, det eneste er det at jeg har ikke de "bildene" altså jeg får tanker om det noen ganger, men de forsvinner like fort og det skjer ikke noe mer akkurat når det skjer, tror jeg? har slete mye med svimmelhet, kvalme og hodepine de siste månedene. ellers har det vært i flere år med angst, panikkangst/anfall, konsentrasjon og hukommelsesvansker, mye stress, høy puls 110-150, føler meg fjern, ofte vist noen sier noe så bare forsvinner hele meg, svarer sløvt. føler meg hjelpesløs, redd for hva andre tenker, så mye at jeg blir skjelven, blitt veldig sensitiv for lyder, vil bare være alene for det er det jeg trives med. Kan begynne å gråte ukontrollert. Men jeg vet ikke om det er fordi jeg aldri har blitt hørt eller fått hjelp. Noe jeg er på vei til å få nå heldigvis. Mye vondt i kroppen, og utmattelse. er det noen som vet om man kan få utmattelse/smerter i kroppen av ptsd? Altså at det er en reaksjon? Jeg er selv ganske sikker på at det ikke er det, mtp hvor mange år det har vært. Anonymkode: 517fc...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Del Skrevet 15. desember 2021 Jeg fikk diagnose ADHD, som ble 7 år senere omgjort til PTSD. Mange like symptomer. Jeg har mye fysiske smerter i muskler og ledd, plages med magesmerter og utmattethet. Kroppen er sliten etter mange år med spenninger. Sliter med søvn og innimellom svimmelhet. Angst og depresjoner med ujevne mellomrom. Kjenner meg igjen i alt du skriver. Så har du opplevd noe traumatisk, kan det godt hende du har PTSD-symptomer. Jeg har heller ikke "flashbacks". Anonymkode: c1c64...ce7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #3 Del Skrevet 16. desember 2021 ADHD, PTSD, Asperger, Bipolar og Borderline har så mye fellestrekk at du kan tegne dem opp som OL ringer. Så mye overlapper de og det er derfor ganske vanskelig å finne riktig diagnose. Anonymkode: 5b9e5...c79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #4 Del Skrevet 16. desember 2021 Hvilke undersøkelser har du gjennomgått det siste året? Du har påfallende mange symptomer synes jeg. Hva sier blodprøvene for eksempel? Anonymkode: e32fb...874 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #5 Del Skrevet 16. desember 2021 Jeg mener Ptsd bygger på et traume du har opplevd. En situasjon hvor du var livredd og kanskje ikke kom deg vekk i fra. Minnene fra denne opplevelsen plager deg senere i livet. Har du noe slikt? Anonymkode: 51679...f58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #6 Del Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvilke undersøkelser har du gjennomgått det siste året? Du har påfallende mange symptomer synes jeg. Hva sier blodprøvene for eksempel? Anonymkode: e32fb...874 Ikke mye, kun en undersøkelse ang adhd. ( selvom jeg fikk diagnose som barn ) men tok en ny i voksen alder. har prøvd adhd medisin, men det fungerte ikke pga mye bivirkninger og jeg tror jeg fikk panikkanfall kanskje pga pulsen var så høy. jeg har mer symptomer enn dette, blodprøver viser kun mangel på folat, men det er noe jeg har hatt mangel på hele livet, uansett om jeg tar tabletter. ellers er det ikke sjekket noe særlig. Legen vil at det psykiske skal sjekkes før det fysiske ( utmattelse som har vart i mer enn 10 år, og smerter. Det psykiske tror jeg ikke er noe annet enn adhd/lav grad av autisme. Ang utmattelsen og smertene og alt det andre jeg har så aner jeg ikke hva som gjør det. Anonymkode: 517fc...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #7 Del Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg mener Ptsd bygger på et traume du har opplevd. En situasjon hvor du var livredd og kanskje ikke kom deg vekk i fra. Minnene fra denne opplevelsen plager deg senere i livet. Har du noe slikt? Anonymkode: 51679...f58 Jeg har jo opplevd flere traumer, fra familie, ( vold ) og omsorgssvikt og overgrep. Aldri noen som har brydd seg med å hjelpe meg, eller stilt opp, vise at de bryr seg. Har vært i flere små bilulykker og mc ulykke. ( ikke meg som kjørte ) Jeg tenker som sagt ikke på dette, men jeg får tankene innimellom. Men det skjer liksom ikke noe når de tankene kommer. Psykisk vold i liten grad, Men jeg klarer såvidt å gå på senter/ute da jeg blir direkte dårlig/svimmel, må bare vekk. Det blir mye for meg å være ute med ungene, mye stress, akutt diaré, angst, sliter med tung pust ( angst er ikke årsak, men de finner ikke grunn ) klarer ikke trene da jeg bokstavelig talt ikke får puste. sliter veldig mye kognitivt, og faller bare ut hele tiden. Humøret svinger VELDIG. Og jeg forstår ikke hva andre sier når de snakker. Jeg klarer heller ikke å snakke å få ut det jeg vil si, da hjernen slår seg av. Jeg skjønner bare ikke hva det er, eller om jeg bare har hatt for store belastninger på meg. Og at det blir for mye for meg å takle, pga adhd? Jeg vet ikke om dette er grunnlag ptsd, eller om det er noe annet. Føler meg bare ikke som meg selv, og som den jeg burde være. Reagerer veldig sterkt på ting folk sier også, fordi jeg ikke forstår og misforstår også mye. Anonymkode: 517fc...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå